Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compaq mobo (waarschijnlijk uit Deskpro) hoe aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Hallo mensen,

Ik ben vandaag naar een PC Discount beurs geweest. Ik heb daar wat leuke hardware gekocht. Nu heb ik daar ook een moederbord gekocht, maar ik weet niet hoe ik die moet aansluiten.

1 ding weet ik zeker. het is een Compaq MoBo, en volgens mij komt hij uit een Compaq "Deskpro"

Hier wat foto's van het moederbord

1. De chipset
Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/9302/chipmobo6yy.th.jpg

2. Het moederbord zelf

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/8445/mobo29fc.th.jpg

3. Nog een keer het MoBo

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/8868/mobo9vu.th.jpg

Een paar specs wat ik weet:
Het is een socket 370 mobo
Er zit een PIII 600 Mhz proc. in - hij ondersteunt maximaal PIII tot 1 Ghz/ Celeron
Hij heeft twee geheugenbankjes waar nu 2*128 SDRAM inzit - Hij ondersteund maximaal 2*512

Hij heeft een Intel 810 (E?) chipset

Wat ik vooral wil weten zijn de aansluiting voor ledjes, aan-uit knop, informatie over het MoBo zelf

Alvast bedankt!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 16:04
Normaal staat het gewoon op het mobo waar je de aansluitingen moet plaatsen;) en info voor het mobo:

GOOGLE ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Cardo op 08-01-2006 17:13 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 20:28
Op foto 2 zie je duidelijk pennetjes zitten naast de floppy aan de rand van het moederbord volgens mij zo op het oog moeten daar de aansluitingen van aan en uit knop enzo.

Vaak staat dit er ook erg klein bij. op de foto niet echt duidelijk te zien. Wel wat de HDD led en SCSI LED is. Je kan ook gewoon de power stekker erin doen en dan kijken of hij aan wil. Zoniet dan probeer je een andere.

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 16:43
DUDE !!!!

Op het mobo staat zowel het part no, als het spare part no van Compaq aka HP.
Zoek op de supportsite van HP/Compaq de informatie erbij. Kan je een minuut of 20 van je leven kosten, maar dan heb je wat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bovenstaande replies zijn beetje bot, maar ze hebben wel gelijk:

- mbt partnummers van Compaq kun je op de site uitgebreide tech info vinden
- mbv een schroevendraaier en een LEDje (van je frontpanel) kun je experimenteel achterhalen wat waar zit

Welke van bovenstaande opties je kiest is aan jou (ik zou gewoon de schroevendraaier pakken :z ), maar een van beide proberen hoort echt tot de zelfwerkzaamheid die we verwachten voor je een topic opent...
Overigens wel complimenten voor de duidelijke foto's in thumbnails - in dit geval zijn ze niet direct nodig, maar zoals jij ze hier geeft zouden meer mensen moeten doen

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.