[Vista] Toekomstblik: Vista en DX8

Pagina: 1
Acties:

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:09

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Vista vind ik er persoonlijk mooi eruit zien. Alleen is het jammer dat alleen dx9 kaarten glass kunnen gebruiken.

Nou zou ik graag Vista op mijn Dell 510m met de intel 82852/82855 chipset (Intel Extreme Graphics 2). Hoe groot is de kans, dat als vista uitgebracht wordt, een tijdje daarna een patch wordt uitgebracht (3rde party) dat ook DX8 kaarten Glass kunnen weergeven (al met een beetje cpu load erbij).

13:37

Verwijderd

Nibbz schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:07:
Vista vind ik er persoonlijk mooi eruit zien. Alleen is het jammer dat alleen dx9 kaarten glass kunnen gebruiken.

Nou zou ik graag Vista op mijn Dell 510m met de intel 82852/82855 chipset (Intel Extreme Graphics 2). Hoe groot is de kans, dat als vista uitgebracht wordt, een tijdje daarna een patch wordt uitgebracht (3rde party) dat ook DX8 kaarten Glass kunnen weergeven (al met een beetje cpu load erbij).
Hoe groot die kans is weet ik niet, maar officieel (en waarschijnlijk ook definitief ;) ) heb je voor Vista minstens een grafische kaart nodig die DirectX 9 volledig ondersteunt. Heb je die niet, dan schakelt Windows Vista alle mooie effecten die in Aero Glass zitten (zoals transparante titelbalken, vensteranimaties, ...) meteen uit en krijg je een XP-achtig thema zonder glass.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:15:
[...]

Hoe groot die kans is weet ik niet, maar officieel (en waarschijnlijk ook definitief ;) ) heb je voor Vista minstens een grafische kaart nodig die DirectX 9 volledig ondersteunt. Heb je die niet, dan schakelt Windows Vista alle mooie effecten die in Aero Glass zitten (zoals transparante titelbalken, vensteranimaties, ...) meteen uit en krijg je een XP-achtig thema zonder glass.
Ja, voor Glass e.d. zal je toch wel een DX9 kaart nodig hebben. Maar ik denk dat toch 90% van de tweakers meteen Glass uitzet ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Is het ondersteunen van DirectX 9 min of meer garantie dat glass soepel gaat lopen op het gebied van grafische dingen? Ik heb een Mobility Radeon X700 in mijn laptop (DX9 kaart dus), maar over het algemeen zijn mobility kaartjes toch geen enorme krachtpatsers..

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:09

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
ik bedoel eigenlijk meer wat je nu voor vista beta1 hebt. Een patch waarbij niet dx9 kaarten toch glass aan kunnen zetten. Het wordt dan allemaal door de cpu gerenderd. Dat wil je natuurlijk niet... is er dan niet kans dat er zoiets als een gulden middenweg komt? Een applicatie die glass enabled, tegen een beetje cpu loss, en de rest met je dx8 videokaart doet.

13:37

Verwijderd

Er bestaan wel regkeys voor de huidige builds van Vista, die de Desktop Windows Manager (DWM) en Aero Glass wel aanzetten zonder te kijken of de computer daar wel krachtig genoeg voor is. Maar echt aangeraden is het zeker niet met een grafische kaart die zelfs DirectX 9 niet ondersteunt, aangezien Vista al met DX10 wordt geleverd.
Pagina: 1