Toon posts:

[XP] Videokaart vervangen > WinXP werkt niet meer goed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaartje was stuk dus ik heb er een nieuwe in gepropt vanmiddag.
Deze nieuwe kaart gaf wat problemen(niet genoeg bronnen beschikbaar etc). Na een tijdje kutten heb ik de videokaart uit de hardware config gegooid.

Normaal gesproken start Windows weer op, herkent de kaart opnieuw en gaat weer proberen alles te installeren. In dit geval echter niet. Ik weet dat de computer Windows compleet laadt, maar het beeld blijft zwart. Precies hetzelfde met de SAFE MODE.

Heb m'n oude kaart er weer in gestopt, en precies hetzelfde probleem.

Nu had ik nog een oude clean install op een andere partitie staan en die werkt als een trein.

Het is dus pas echt gekomen NADAT ik de videokaart uit de hardware profile heb geknikkerd.
Iemand enige idee of ik het nog terug kan krijgen?

De Windows installatie CD geeft me ook geen Repair(Nieuwe install > repair) dus dat gaat ook niet werken....

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 21:15
Misschien is dit wel heel simpel maar toch:

Start op niet op in "normale" safe mode, maar in VGA-modus.

Normaal gesproken zou hij dan moeten opstarten, dan kan je je driver uninstallen/installen.

User Error -- Please Replace User

Verwijderd

Topicstarter
Ikke_Niels schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:10:
Misschien is dit wel heel simpel maar toch:

Start op niet op in "normale" safe mode, maar in VGA-modus.

Normaal gesproken zou hij dan moeten opstarten, dan kan je je driver uninstallen/installen.
Die optie zie ik niet

Verwijderd

Topicstarter
wacht even...ik was even blind lol

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 15:55
Van welke kaart naar welke kaart ben je gegaan?

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
radeon 9800 naar GeForce 6200 512MB

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 20:42
Zou het niet kunnen dat er nog Ati drivers opstaan, terwijl je er een Nvidia kaart ingooit. Volgens mij kan dit wel problemen opgeven.

Misschien x tje drivercleaner ofzo laten draaien in safe mode (vga eventueel)

offtopic: waarom zou je ooit een radeon 9800 vervangen door de veel slechtere gforce 6200 ?

Verwijderd

Topicstarter
Samjung schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:34:
Zou het niet kunnen dat er nog Ati drivers opstaan, terwijl je er een Nvidia kaart ingooit. Volgens mij kan dit wel problemen opgeven.

Misschien x tje drivercleaner ofzo laten draaien in safe mode (vga eventueel)

offtopic: waarom zou je ooit een radeon 9800 vervangen door de veel slechtere gforce 6200 ?
Die ATI drivers had ik al compleet eruit gegooid.

En helaas, zoals ik al zei: safe mode werkt OOK niet...op geen enkele manier.
De computer laadt volledig, maar 0,0 beeld.

En zoals ik ook al zei: de Radeon was stuk. En ik kon met geluk nog een kaartje vinden in Rotterdam. Weinig aanbod eerlijk gezegd.

Ik heb nog 8 dagen om te ruilen en dat ga ik waarschijnlijk ook wel ff doen.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Blaat blaat hier: weet niet of uberhaupt iets klopt.

Ben nou niet bepaald slim op dit gebied maar dit had ik ook een keer. Moest pc voor mn broertje installeren, hij had hem nieuw en de enigste hier in huis die er nog iets van af weet was ik :+ Had wat problemen met videokaart, wou wat drivers verwijderen en dacht dat dus ook gedaan (dacht ik, denk dat ik die heb uitgezet ofzo, kheb namelijk nog nooit drivers van een videokaart moeten verwijderen en wist dus ook niet hoe het moest) Ik rebooten omdat ik die drivers wou installen no beeld. Ik opnieuw in safe mode. No beeld. Windows erop nieuw opgegooid (broertje liep half te janken omdat ie dacht dat zn nieuwe pc verrot was omdat ie geen beeld gaf }:O ) en het deed het weer. Dit kwam naar mijn denken gewoon omdat ik de videokaart had 'uitgezet' dus dan kan je er wel een kabel op aansluiten maar hij geeft geen beeld want hij staat uitgeschakeld. Toen ik het beeldscherm op de onboard vga aansloot had ik ook geen beeld. Miss weet iemand hoe je het weer kan aanzetten zonder windows te hoeven starten 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Muthas op 08-01-2006 20:13 . Reden: spelfauten ]

Verwijderd

Topicstarter
muthas, dat omschrijft mijn probleem inderdaad.

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 20:42
heb je de kaart al in een andere pc geprobeerd, of andere monitor?

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Volgens mij is je andere kaart ook gewoon stuk? :D

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Verwijderd

Topicstarter
nee, kaart is niet stuk. Zoals ik al zei: een andere install op dezelfde machine werkt als een trein.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-02 18:49
Je weet zeker dat je al je oude drivers GOED en grondig verwijderd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Martinator schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:36:
Je weet zeker dat je al je oude drivers GOED en grondig verwijderd hebt?
Jazeker. Het probleem doet zich ook nog voor als ik de oude kaart er weer in stop. Die is wel stuk maar werkte nog tot op zekere hoogte.

Ik weet ik ook zeker dat dit zich voordeed NADAT ik de kaart uit het hardwareprofiel heb gehaald.
Zie ook Muthas' verhaal. Echter hij had de kaart uitgezet, ik verwijderd.

Normaal geen probleem maar nu opeens wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 20:48 ]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:56
hmmm volgens mij als je de laatst goed werkende configuratie opstart dat ie dan gewoon doet,
anders meot je gewoon effe opstarten met de andere partitie je bestanden kopieren en dan gewoon een clean install doen.

je hebt namelijk gewoon je videokaart disabled in windows in je hardware configuratie, en dus pakt ie niet je videokaart.
wat je eventueel ook kan doen is een oude pci vidcard erin doen en dan in je bios je eerste vidkaart op pci zetten en booten, je win herkent dan de nieuwe kaaart en geeft dan beeld via de pci kaart. je gaat dna naar je hardware settings en zet je oude vidcard aan. pci kaart eruit monitor kabel weer in agp kaart en dan in bios weer terug op agp (of pci-e als je dat hebt). en dan restart naar windows.

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 09:21
Een optie is misschien een oud PCI kaartje om je computer in ieder geval weer op te starten (zodat je drivers kan cleanen e.d.).
[edit] net te laat..

Andere optie is misschien Remote Desktop (alleen had je dit wel aan moeten staan voordat je je PC sloopte).

[ Voor 5% gewijzigd door epic007 op 09-01-2006 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
met die pci kaart ga ik even proberen. Alhoewel ik de kaart niet heb uitgezet maar daadwerkelijk verwijderd heb.

Ik laat het nog even weten, moment ;)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 14:56

BFS

Rude awakening

Je zou eventueel met DameWare NT Utilities je computer kunnen overnemen als Remote Desktop nog niet ge-enabled was. DameWare kan -mits je een admin account hebt op die machine- zijn eigen service remote installeren.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
vervelende is dat ik niet remote bij de machine kan

Verwijderd

Topicstarter
pci kaartjes idee wordt hem ook niet: ik heb geen PCI kaartje meer liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
BFS schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:30:
Je zou eventueel met DameWare NT Utilities je computer kunnen overnemen als Remote Desktop nog niet ge-enabled was. DameWare kan -mits je een admin account hebt op die machine- zijn eigen service remote installeren.
Even gedownload. In welke hoek meot ik het zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
ENABLE
enable servicename start_type

You can use the enable command to enable a Windows system service or driver.

Use the listsvc command to display all eligible services or drivers to enable. The enable command prints the old start type of the service before resetting it to the new value. It is a good idea to note the old value, in case you have to restore the start type of the service.

Valid options for start_type are:
SERVICE_BOOT_START
SERVICE_SYSTEM_START
SERVICE_AUTO_START
SERVICE_DEMAND_START

If you do not specify a new start type, the enable command prints the old start type for you.
EXIT
Use the exit command to quit the Recovery Console and restart your computer.

In de Recovery Console heb ik de VGASAVE ge-enabled at system start.

Ik heb nu dus weer beeld.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nembrionic,

Als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst zou je dan je vorige post willen bewerken? Het kicken van een topic is sowieso niet toegestaan binnen 24 uur :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:54:
Nembrionic,

Als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst zou je dan je vorige post willen bewerken? Het kicken van een topic is sowieso niet toegestaan binnen 24 uur :)
okay

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

offtopic: lol 4 posts acher elkaar

Ik had hem denk ik ook uit hardware profiel gehaald en dat komt zon beetje overeen met de kaart uitzetten denk ik. Een andere erindoen werkt denk ik niet. Misschien moet je hem is in een ander slot zetten?

EDIT: ok mooi om te weten, ik weet het nu dus ook voor als ik ooit weer een installatie van een pc ver }:O

[ Voor 18% gewijzigd door Muthas op 10-01-2006 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:43:
offtopic: lol 4 posts acher elkaar

Ik had hem denk ik ook uit hardware profiel gehaald en dat komt zon beetje overeen met de kaart uitzetten denk ik. Een andere erindoen werkt denk ik niet. Misschien moet je hem is in een ander slot zetten?
Een andere erin doen werkte inderdaad niet. Ik heb ook maar 1 agp slot dus dat werkt ook niet.
Maar ik heb het al gefixed. Ik heb in de Recovery Console de service "SaveVGA" ofso weer aangezet.
Die stond op AUTO maar heb er BOOT van gemaakt(als je dat wat zegt ;) )
Pagina: 1