Toon posts:

Roelerend IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een roelerend IP en ik zou graag willen weten of ik hiervan kan afkomen en zoja, hoe?
Ik heb dit nodig ivm een windows server die ik zelf host.

Groetjes,

Rik

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 01:08
Wat voor provider heb je? Wel erg handig om te weten!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

roelerend == dynamisch??

als dat zo is, kan je gaan kijken op no-ip.com

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:58

job

Als je je ip bedoelt dat je provider aan je uitdeelt?
Hier kan je weinig aan doen.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Je kunt van je IP afkomen door je internet abonnement op te zeggen,

Geen dank :O

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
1) andere provider nemen
2) dydns gebruiken

2 mogelijkheden

A wise man's life is based around fuck you

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je krijgt vanuit je provider meestal ook een hostname die je kan gebruiken. Bij @Home is dat bijvoorbeeld cp-######.plaats.provincie.home.nl, waarschijnlijk heeft jouw provider ook zoiets.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vraag het je provider, ik denk dat je een vast ip wilt ipv een dynamisch ip. Die termen zouden voor je provider boekdelen moeten spreken. Verder zie ik totaal niet wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd, en wat je al hebt gevonden. Leg dat nog even iets duidelijker uit. Verder kan je met bijvoorbeeld dyndns een simpele naam aan je (al dan niet dynamische) ip hangen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Aah zo,

jah ik heb van home.nl duss..
maar in iedergeval als ik het goed begrijp 2 mogelijk heden:
Mijn provider bellen en vragen om hulp / mogelijk heid mijn ip vast te zetten.

of dyndns downloaden en gebruiken?

Groetjes,

Rik

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:24

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Ja, je kan @Home bellen met de vraag of ze je IP statisch willen maken (vast) doen ze niet zosnel denk ik. Maar valt te proberen.
Dat DynDNS is ook een optie. Je moet denk ik wel zelf steeds inloggen op hun site om je dynamische IP door te geven, maar misschien hebben ze wel een programmatje ervoor die dat doorgeeft..
Dat zou helemaal makkelijk zijn.

Verder mag je de groeten in je post wel achterwege laten. Dat doen we toch altijd automatisch op GoT, en kan e.v.t. in je Signature.

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Beetje offtopic misschien, maar de ip-adressen van @Home zijn toch (zo goed als) statisch? Ik heb iig al 2.5 jaar hetzelfde adres.

public void ik()

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Van @home mag je je internet verbinding niet gebruiken voor een webserver. Je hebt het voor thuisgebruik, dat noemen ze een fair-use policy. Als je services wilt draaien moet je een bijpassend abonnement nemen. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Verwijderd

Voor een vast ip heb je een zakelijk abbonement nodig bij de meeste providers. Al lijkt @home maar weinig te switchen. Als je wil bellen, vertel dan maar niet dat je een server draait (dit is tegen de voorwaardes) Dyndns wordt door veel routers ondersteund (e-tech/linksys) misschien dat je zo eentje kan aanschaffen en zo dyndns automatisch te updaten.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

@Home gebruikt standaard gewoon statische IP's voor zover ik weet hoor? Moet 't 1e abbo nog zien dat dynamische gebruikt... Je moet ze echter nog wel steeds met DHCP opvragen (vraag me niet waarom, ik vind 't ook vrij dom maja...) Ik zou gewoon ff via no-ip doen wat die gast in de 1e reply al zei.

I see dead pixels...

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
jotheman schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:56:
@Home gebruikt standaard gewoon statische IP's voor zover ik weet hoor?
Je moet ze echter nog wel steeds met DHCP opvragen (vraag me niet waarom, ik vind 't ook vrij dom maja...)
Tja DHCP = Dynamic Host Configuration Protocol 8)7

Dat je soms vrij lang hetzelfde ip behoud wil niet zeggen dat dat altijd zo is. En daarbij - zoals eerder gezegd - is deze verbinding niet bedoeld voor een webserver.

[ Voor 21% gewijzigd door Alain op 08-01-2006 22:05 ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ach, het is vrij normaal om een aantal mac-adressen een bepaald vast IP adres te geven via DHCP. Doe ik al jaren met servers, handige manier van beheren.

Maar bij je ISP zal je waarschijnlijk "gewoon" een bedrijfsabo moeten nemen.

LiLDeViL, welkom op GoT trouwens! Wat je vraagt is iets dat eigenlijk al heel vaak is besproken op GoT en ook wel is uit te vinden via je provider. Probeer een volgende keer dus even goed rond te kijken voor je je vraag stelt. Is nog sneller ook ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

jotheman schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:56:
@Home gebruikt standaard gewoon statische IP's voor zover ik weet hoor? Moet 't 1e abbo nog zien dat dynamische gebruikt... Je moet ze echter nog wel steeds met DHCP opvragen (vraag me niet waarom, ik vind 't ook vrij dom maja...)
DHCP staat standaard vaak meteen aan in je OS.
De gebruiker hoeft dus alleen maar een stekkertje in zijn computer te stoppen en het werkt (en dus niet je IP gegevens invoeren etc etc etc)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1