(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
ik heb al gezocht bij de fabrikanten en heb al eens geprobeerd om hem met een recente update te booten maar hij doet gewoon niks.
het moederbord: K7VZA komt van Amptron maar is gemaakt door ecsusa en daar vindt ik wel een update maar die doet niks.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Hoe heb je die update dan proberen te doen, geef dat eens stap vvoor stap aanpm1 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:36:
ja het is van een vorige eigenaar.
ik heb al gezocht bij de fabrikanten en heb al eens geprobeerd om hem met een recente update te booten maar hij doet gewoon niks.
het moederbord: K7VZA komt van Amptron maar is gemaakt door ecsusa en daar vindt ik wel een update maar die doet niks.
maar het was wel een exe file met een tekentje van winzip (niet die van xp) erop.
ik denk dat de bios opnieuw moet gezet worden want ik had eens een kleine kortsluiting in het agp slot maar ik gebruik nu enkel nog pci kaarten op dat bord en het draait gelukig nog.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Terw_Dan schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:46:
Wat stond er op die diskette dan?
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Ja, maar welke files, hoe heb je die disk aangemaakt?
Je moet wel zorgen dat het een bootdisk is met in de autoexec.bat de juiste parameters voor het flashprog.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Je bios zal ook geen exe files snappen. Je moet zorgen dat er een autoexec.bat op staat waarmee je pc de commandos kan uitvoeren.pm1 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:55:
sorry maar ik ken zoiets niet ik leer nog maar maar er stond een .exe file op maar het doet gewoon niets kan je mij mischien niet helpen aan een upgrade of nog iets anders
hoe dat moet staat exact uitgelegd in de FAQ. PMG FAQ
welke dos bootdisk moet ik nemen en moet ik dat in combinatie met die update gevruiken
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Je moet zorgen dat je een kale dosbootdisk hebt, hiervoor kun je op www.bootdisk.com kijken, daar staan wel een paar goede disks tussen.pm1 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:11:
ik heb de site gevonden maar nu weet ik het nog niet zo goed.
welke dos bootdisk moet ik nemen en moet ik dat in combinatie met die update gevruiken
Vervolgens maak je zelf een autoexec.bat file aan met de juiste paramaters voor het flashprog
Dus iets als AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP waarbij biosfile.bin natuurlijk de .bin of .rom is die je gedownload hebt.
Als je dit hebt gedaan start je je pc met de disk erin en dan zou hij moeten werken.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Als je al een bootdisk hebt is dat alleen maar mooi. Wat je doet is precies die regel die ik hierboven postte erin zetten.
Dus je maakt het bestand autoexec.bat aan met hierin "AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP" Waarbij AWDflash.exe je flashprog is en biosfile.bin je biosrommetje (in .bin of .rom formaat). Verder hoef je niet meer te doen dan je systeem op te starten met die diskette.
ik zie het nu ook staan op de FAQ maar ik weet nog altijd niet waar ik zoiets vindt, moet ik een BIOS FLASH downloaden en hoe je zoiets aanmaakt
[ Voor 22% gewijzigd door pm1 op 08-01-2006 17:43 ]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Bootdisk had je al zei je en de biosfile kun je gewoon bij de fabrikant vandaan plukken.
om even bij het begin te beginnen.
download:
http://www.abitfaq.it/Files/drdflash.exe
dat bestandje run je en dan heb je een bootable floppy.
2e wat je doet is de biosflashtool en biosrom file pakken.
http://www.ecsusa.com/downloads/bios/awd822a.exe deze flashutil download je en zet je op de diskette bij de andere files.
vervolgens download je http://www.ecsusa.com/downloads/bios/k7vza37.exe
hier staat de biosfile in. Dat bestandje run je en hij vraagt waar die biosfile neer te zetten, maakt verder weinig uit als je die file maar kopieert naar je diskette. Je hebt dan een bestandje VZA37.bin
Wat je als laatste doet is de autoexec.bat openen die op je bootdisk staat en hier alles uithalen (als er al wat instaat).
Vervolgens tik je dus in: "AWD822a.EXE BXS37.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP" (uiteraard zonder quotes) en sla je deze file op. Als je dat hebt gedaan voer je de diskette aan je schijvenslikker en start ermee op.
en veel duidelijker kan ik het toch echt NIET uitleggen.
[ Voor 69% gewijzigd door TERW_DAN op 08-01-2006 17:55 ]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
zie edit hierboven:pm1 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:49:
ik heb het bios flash programma ik ga dit nu eens runnen maar wat ik daarachter moet doen weet ik niet moet ik de updates downloaden van de fabrikant? of moet ik iets intypen en aamaken
om even bij het begin te beginnen.
download:
http://www.abitfaq.it/Files/drdflash.exe
dat bestandje run je en dan heb je een bootable floppy.
2e wat je doet is de biosflashtool en biosrom file pakken.
http://www.ecsusa.com/downloads/bios/awd822a.exe deze flashutil download je en zet je op de diskette bij de andere files.
vervolgens download je http://www.ecsusa.com/downloads/bios/k7vza37.exe
hier staat de biosfile in. Dat bestandje run je en hij vraagt waar die biosfile neer te zetten, maakt verder weinig uit als je die file maar kopieert naar je diskette. Je hebt dan een bestandje VZA37.bin
Wat je als laatste doet is de autoexec.bat openen die op je bootdisk staat en hier alles uithalen (als er al wat instaat).
Vervolgens tik je dus in: "AWD822a.EXE BXS37.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP" (uiteraard zonder quotes) en sla je deze file op. Als je dat hebt gedaan voer je de diskette aan je schijvenslikker en start ermee op.
en veel duidelijker kan ik het toch echt NIET uitleggen.
ik ben gewoon totaal de klust kwijt.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Overige Hardware is alleen voor hardware dat niet onder een ander subforum valt. Een BIOS zit op het moederbord, moederborden horen in Processors Moederborden & Geheugen.
Verder staat er in de PMG FAQ exact wat te doen als je een BIOS (flash) probleem hebt. Daarvoor moet je wel een bootdisk aanmaken. Als je niet weet hoe dat te doen, zie de Windows Operated Systems FAQ. Gewoon stapje bij beetje naar je oplossing toewerken. Niet gelijk een topic als deze aanmaken en dan bij alle suggesties die mensen geven gelijk roepen dat je niet weet hoe dat te doen. Opzoeken, grote problemen in kleinere deelproblemen opsplitsen en die een voor een aanpakken....
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()