Libretto 110CT - Windows 98?

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb al jaren een Toshiba Libretto 110CT. Dit is een uiterst kleine notebook. Er staat windows 95 op.

Standaard is, om de sub-notebook klein te houden er erg weinig ingebouwd. De enige dingen die ik aan de buitenkant kan zien zijn 2 PCMCIA slots, een infrarood poort, een headphone poort, een microphone poort en aan de achterkant een poort om de accu op te laden.

Het enige wat ik heb aan externe hardware is de floppydrive (aangesloten via PCMCIA-slot) en een soort balk om aan de achterkant van de sub-notebook te maken. Daar zitten alleen seriële poorten op: een printerpoort, een "spelpoort", een poort om een extern beeldscherm aan te maken en een poort voor een keyboard/muis.

Nu wil ik graag dat de computer een volwaardige computer in het huis-netwerk wordt, ik bedoel dat ik gewoon bestanden kan overzetten, en dat ik er in het algemeen meer mee kan.

Het lijkt me het handigst om er eerst Windows 98 op te zetten (meer kan hij niet aan). Nu het probleem: Hoe krijg ik windows 98 van de cd op de laptop?

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de infrarood-poort te gebruiken? En zo ja, welk programma kan ik daarvoor gebruiken?

Zelf al onderzoek gedaan:
Toshiba site over Libretto 110CT
De "utility's" die bij downloads staat is alleen een power- saving utility en nog wat andere dingen die niet van toepassing zijn.
Op google en GoT gezocht maar niets gevonden.
Als je op google zoekt naar infrarood dingen, krijg je alleen tools voor je PDA/telefoon.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Via infrarood weet ik niet of het kan, maar dat is erg langzaam, dus ik weet niet of je dat wel wilt. Via pararelle of seriele poort zou het kunnen. Gebruik hiervoor Laplink of Interlnk.exe (bij dos meegeleverd) Zijn wat topics over op got.
Zoals:
Hoe instal win 98 op laptop zonder cdrom?
Installatie Win 98 over netwerk
Hoe WIN 95 op laptop installeren zonder CD-rom
[rml][ win98] installatie op laptop[/rml]
[rml][ 98] Windows 98 installeren op laptopje zonder Cd-rom*[/rml]
Lapot formateren en instaleren zonder CD-ROM?

• nemesis_2004
Interlnk.exe lijkt me erg handig. Heb al op de microsoft site gevonden hoe het werkt. Maar waar kan ik dat programmaatje vinden op mijn HDD?

• Noork
  • Niet online
nemesis_2004 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:59:
Interlnk.exe lijkt me erg handig. Heb al op de microsoft site gevonden hoe het werkt. Maar waar kan ik dat programmaatje vinden op mijn HDD?
Er zit een handige zoek functie ingebouwd in windows. Volgens mij zit dit bij DOS 4/5/6 ingebakken. Maar valt misschien te vinden met google

• nemesis_2004
:+ Natuurlijk zit er een zoek-functie in windows maar die kan hem niet vinden???

• A_L
  • Niet online

A_L

nemesis_2004 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:17:
Het lijkt me het handigst om er eerst Windows 98 op te zetten (meer kan hij niet aan).
Waarom kan hij niet meer aan? Ik zie op het web veel mensen windows 2000 er op draaien. Met de standaard 32Mb zal het misschien niet zo snel gaan maar toch.
Nu het probleem: Hoe krijg ik windows 98 van de cd op de laptop?
-Hd er uit trekken en in een computer stoppen met een verloop stekkertje
-Via pcmcia-netwerk
-Via pcmcia-usb opslag
-Via floppy
-Via laplink-kabel

Trouwens adorable toshiba libretto is de site voor al je libretto vragen. Check ook de mailing-list.

Oh, misschien heb je hier ook iets aan:
"Toshiba Libretto 110CT: How to get it to run Windows 98 & 2000 Pro, OS/2 Warp Connect and Mandrake Linux 9.0/9.1"

offtopic:
heb zelf een libretto 70ct

[ Voor 13% gewijzigd door A_L op 08-01-2006 17:29 . Reden: link toegevoegd ]

• nemesis_2004
werkt interlnk ook vanaf een win XP computer?

[ Voor 9% gewijzigd door nemesis_2004 op 08-01-2006 17:40 ]

Pagina: 1