Toon posts:

Welke kaart zal ik nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een ATI radeon 9800 128mb in mijn pc zitten (2.2ghz 512mb). Leuke kaart hoor, totdat je CoD2 hebt gekocht en er achter komt dat hij toch alweer aardig achterloopt.

In een resolutie van 1280x1024x75Hz haal ik maar een fps van 20 op sommige plaatsen. En dat zelfs op DirectX7.0. Je begrijpt, ik baal hier een beetje van.

Dus ik dacht, hoppa nieuwe kaart erin, maar ik zie door alle bomen het bos niet meer. Ik kan natuurlijk een videokaart nemen van 600 euro, zou altijd goed moeten zijn, maar of ik ermee thuis mag komen is ten tweede. Dan kan ik er natuurlijk eentje nemen die 256mb ram bevat, want hoe meer ram hoe beter zou je denken, maar volgens mij gaat dat ook niet op.

Mijn vraag. Ik wil CoD2 op die resolutie normaal kunnen draaien. Liefst dan ook nog op DirectX9.0, maar is niet echt noodzakelijk. Welke kaart zou een volwaardige maar niet al te dure vervanging zijn?

Mijn dank is groot

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Voordat we hier antwoord op kunnen geven moeten we wel weten hoe de rest van je systeem eruit ziet.
Heeft je mobo een agp of een pci-express aansluiting?
Welke cpu heb je? Een snelle kaart is leuk, maar zonde als je cpu te langzaam is om hem ten volle te benutten.
Hoeveel systeemgeheugen heb je? Met 256 mb bijvoorbeeld zal je nooit goede resultaten krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 08-01-2006 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi, meeste wat je vraagt staat namelijk al in de openingspost. Maar ik ben de moeilijkste niet :)

Betreft hier een QDI moederbord met een Intel P4 2.0ghz@2.2Ghz, 512mb PC3200 geheugen, AGP x8 Ati Radeon 9800 (geen pro) 128mb DDR geheugen.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kijk is rond voor een leuke 6600 of 6800...
Denk dat je daar wel mee vooruit moet kunnen... :)

Verwijderd

Ja je systeem is al serieus veroudert, ik zou een nieuw mobo, cpu en graka halen. Een pci-x bordje socket 939 en een 3500+ met een degelijk videokaart zal en pak beter gaan, een gig ram is ook wel aan te raden. En daarbij cod2 is ook wel zwaar, ik heb een amd 4000+ 2gig ram en een x800 pro vivo (oced) en nog vind ik heb een best zwaar spel.

Verwijderd

Een 6600 gaat al nie veel verschil geven met een 9800 denk ik. Mja het zou handig zijn als je een budget kan zeggen.

Verwijderd

Als je wat krap bij kas zit zou ik voor een videokaart gaan trouwens :) 6600/6800 valt nog goed mee,
en ja tov een 9800 is het een wereld van verschil, hij heeft een geen pro of xt die vallen nog mee, maar de gewone zijn gewoon enorm langzaam, een degelijke 6600 zou ik pakken.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 16:29 ]

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 09:53
ik heb net mijn 6800gt verkocht want hij liep niet echt super bij cod2.

40-45 fps met alles op medium dx9

nu een 7800gt besteld

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar waarom draai je directx 7? en niet gewoon 9? Is dat sneller, geeft dat beter beeldkwaliteit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hij verouderd is, maar om nu een compleet systeem in mekaar te frotten voor CoD2 ;)

Stiekum wil ik gewoon dat mijn fps omhoog gaat bij die resolutie...meer heb ik eigenlijk niet te eisen. Spel loopt wel, op 1024x768 bijv loopt ie keigoed, maar dat wil ik niet :)

Mijn budget...tja..wat zal ik zeggen...zit niet echt ruim in kas de periode, maar ik kan altijd nog de 9800 verkopen en dan wat bijleggen...zou alleen ff niet weten hoeveel. Het spel koste al aardig wat ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:21:
Betreft hier een QDI moederbord met een Intel P4 2.0ghz@2.2Ghz, 512mb PC3200 geheugen, AGP x8 Ati Radeon 9800 (geen pro) 128mb DDR geheugen.
Oei, daar keek ik even overheen. :)
Je cpu is opzich nog wel prima.
Je geheugen is voor zware spellen aan de weinige kant.
Het grootste nadeel van je pc is de agp poort.
Alle videokaarten die sinds een jaar gemaakt worden zijn allemaal pci-express kaartjes.
Je hebt dus niet veel keus, en dus echt heel rappe kaarten kan je niet aanschaffen.

Verwijderd

Ik zou er ook 512 mb geheugen bijprikken. Dat scheelt ook al weer. Ik heb trouwens hetzelfde probleem. Ik heb een amd 3200+ met 1 gig geheugen en een 9800 pro en cod2 draait gewoon niet lekker. Alleen nieuwe videokaart lijkt me voor jouw niet genoeg.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:31:
Misschien een rare vraag, maar waarom draai je directx 7? en niet gewoon 9? Is dat sneller, geeft dat beter beeldkwaliteit?
Omdat directx7 geen bumpmapping ondersteund, waardoor de GPU veel minder word belast

Directx7 is sneller als Directx9 op dezelfde kaart (meer FPS)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:31:
Directx7 draait veel sneller, maar heb je niet alle grafische voordelen van directx9. Niet dat dat veel uitmaakt, want op plaatjes die ik heb gezien heb je bijvoorbeeld meer diepte in een afgebrokkelde muur, bij directx7 heb je alleen een afgebrokkelde muur :P

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:21:
Hi, meeste wat je vraagt staat namelijk al in de openingspost. Maar ik ben de moeilijkste niet :)

Die pentium is idd niet echt de snelste meer, maar zou misschien nog wel kunnen.
Je geheugen is gewoon ook te weinig om zulke spellen te spelen. 1 gig is toch wel aan te raden om het een beetje stottervrij te spelen, en als laatste, voor AGP zijn niet meer de allernieuwste videokaarten te krijgen maar nog wel genoeg om COD op die resolutie te spelen met DirectX 7.
Ik zou toch in ieder geval voor een 6800 of een goede x800 gaan kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:33:
Ik zou er ook 512 mb geheugen bijprikken. Dat scheelt ook al weer. Ik heb trouwens hetzelfde probleem. Ik heb een amd 3200+ met 1 gig geheugen en een 9800 pro en cod2 draait gewoon niet lekker. Alleen nieuwe videokaart lijkt me voor jouw niet genoeg.
DirectX7 geprobeerd? Met jouw stats moet er meer uit te halen zijn lijkt me.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Je pc is idd te oud voor die game, dat spel is gewoon lam als je het aan mij vraagt, zelfs op mijn systeem stortte het in.
Wil je het spel echt beter spelen, zal je echt alles moeten vervangen en dus iig minimaal een amd 64, 1 gig mem en een high end kaart.
Zo eventjes 1 onderdeel vervangen gat je niet echt veel helpen, gezien het nu wel redelijk in balans staat.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:35

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:32:
Stiekum wil ik gewoon dat mijn fps omhoog gaat bij die resolutie...meer heb ik eigenlijk niet te eisen. Spel loopt wel, op 1024x768 bijv loopt ie keigoed, maar dat wil ik niet :)
Volgens mij ging CoD2 qua detail ook omhoog wanneer men de resolutie veranderde. Ik meen mij te herinneren dat mijn X800 het aardig lastig had met 1280x1024. De resolutie 1280x960 liep vloeiend.
(En ik speel liever op 1280x960 i.v.m. de 4:3 verhouding)

Ik weet alleen niet meer hoe de rest van de details stonden en/of ik AA/AF aan had staan. Dit omdat CoD2 (De demo) mij zwaar tegenviel en binnen korte tijd alweer van mijn schijf verdwenen was ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:35:
[...]
Volgens mij ging CoD2 qua detail ook omhoog wanneer men de resolutie veranderde. Ik meen mij te herinneren dat mijn X800 het aardig lastig had met 1280x1024. De resolutie 1280x960 liep vloeiend.
(En ik speel liever op 1280x960 i.v.m. de 4:3 verhouding)

Ik weet alleen niet meer hoe de rest van de details stonden en/of ik AA/AF aan had staan. Dit omdat CoD2 (De demo) mij zwaar tegenviel en binnen korte tijd alweer van mijn schijf verdwenen was ;)
Eens even testen ;) Edit: loopt bij mij er niet echt beter op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 16:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:35:
[...]

DirectX7 geprobeerd? Met jouw stats moet er meer uit te halen zijn lijkt me.
Sorry, ik vergeet erbij te vertellen dat mijn pc ook als cos2 server fungeert. Single play heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb mn 9800pro vorig jaar vervangen door een X800XL en dat bevalt prima. Speel alleen geen CoD2. Wel HL2, CSS, NFS MW, FIA GTR etc endat gaat prima op 1280x1024.

Verwijderd

Topicstarter
SayWhatAgain! schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:38:
Ik heb mn 9800pro vorig jaar vervangen door een X800XL en dat bevalt prima. Speel alleen geen CoD2. Wel HL2, CSS, NFS MW, FIA GTR etc endat gaat prima op 1280x1024.
Meeste van bovenstaande spellen speel ik ook (cs2 etc.) en loopt perfect op die resolutie. Daarom twijfel ik ook zo over welke kaart ik moet hebben want het gaat alleen maar om CoD2 :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:34:
[...]

Directx7 draait veel sneller, maar heb je niet alle grafische voordelen van directx9. Niet dat dat veel uitmaakt, want op plaatjes die ik heb gezien heb je bijvoorbeeld meer diepte in een afgebrokkelde muur, bij directx7 heb je alleen een afgebrokkelde muur :P
ja, want de radeon 9800 is een directx 9 geoptimaliseerde kaart. Daarom dat ik het even vraag

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, beetje eigen inzet mag je zelf ook wel tonen - GoT is er niet om je aan het handje vast te houden bij je keuzes...

- zet je eisen op een rij
- zet je budget op een rij
- kijk naar een roundup als de VGA charts van THG
- kijk naar de prijzen van de genoemde kaarten in Pricewatch
- maak zelf de keuze van maximale prestatie in voor jou relevante benches tegen minimale prijs.

Zo moeilijk is dat toch niet? Enige reden dat je door de bomen het bos niet meer ziet is dat je blijkbaar niet de zelfdiscipline hebt om een procedure te maken en je eraan te houden :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.