Toon posts:

[XP] In screensaver geeft regsvr32 een foutmelding, PC hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een klein maandje heb ik een irritant probleem met mijn windows xp.

Als de pc een tijdje aanstaat en op schermbeveiliging springt. Dan krijg ik daarna een foutmelding dat het bestand regsvr32.exe problemen geeft en wordt afgesloten. Daarna kan ik helemaal niets meer doen. Waar ik ook op klik, ik krijg even snel een zandlopertje en dan weer niets. Ik moet hem dan resetten en na een uurtje begint het weer. Ik kan zo niets meer met mijn pc doen wat super klote is.Ik heb voldoende hd ruimte vrij en heb niets oc'd. Als ik bij 'uitvoeren' regsvr32.exe intoets zegt hij dat er iets fout is gegaan en dat hij moet afsluiten en dan blijft hij weer hangen.

Heeft er misschien iemand een oplossing voor dit probleem?

bvd!

specs-----> amd athlon 2000+ @ 2100+, msi KT4 ultra, 512 mb ddr pc 2700, Leadtek Geforce 4 ti 4200 128 ddr, western digital 30 gb HD 7200 rpm, dell 17'', SB l!ve player, Microsoft windows XP

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 15:56 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:20
Kan je dit even duidelijker maken:
Als ik bij 'uitvoeren' regsvr32.exe intoets zegt hij dat er iets fout is gegaan en dat hij moet afsluiten
Wat is de precieze foutmelding?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:53:
...Als ik bij 'uitvoeren' regsvr32.exe intoets zegt hij dat er iets fout is gegaan en dat hij moet afsluiten en dan blijft hij weer hangen....
Wat geeft hij dan aan dat er fout is?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
MuddyMagical schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:55:
Kan je dit even duidelijker maken:

[...]

Wat is de precieze foutmelding?
Nogal vreemd, ik heb de NL versie van XP en in het engels krijg ik de melding:
''Program error. Program is quitting''

1 keer zei hij ook al: 'onvoldoende geheugen om applicatie te starten' maar dat heb ik daarna nooit meer gehad.

Op het moment dat die fout weer voorkomt (altijd als ik even weg ben en als mijn compu op schermbeveiliging schiet) dan staat dr gewoon permanent een zandlopertje in beeld en doet hij dus niets meer.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:20
En als je je schermbeveiliging uitzet en als je van je pc weggaat alleen ff je scherm uitzet. Misschien dat er bij het starten van de schermbeveiliging iets mis gaat.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Controlleer je pc eens op virussen en spyware. regsvr32.exe is trouwens om dll bestanden te registreren/unregisteren.

--

Verwijderd

Topicstarter
MuddyMagical schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:02:
En als je je schermbeveiliging uitzet en als je van je pc weggaat alleen ff je scherm uitzet. Misschien dat er bij het starten van de schermbeveiliging iets mis gaat.
heb ik al geprobeerd. Zelfde probleem nog steeds. Hij vindt ook geen virussen of spyware.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:40
Check eens bij eigenschappen dat het wel het officiele bestand is. Dat het niet door een andere versie vervangen is door wat dan ook.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog even aan - enkel 'regsvr32.exe' als topic titel mist ten eerste je topic titel, maar zegt natuurlijk ook helemaal niets over je eigenlijke vraag of iets dergelijks :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:06:
Ik pas je topic titel nog even aan - enkel 'regsvr32.exe' als topic titel mist ten eerste je topic titel, maar zegt natuurlijk ook helemaal niets over je eigenlijke vraag of iets dergelijks :)
sorry had ik idd even moeten doen, wilde het iets TE snel in de groep gooien :)

vanmiddag nog even gecheckt, ik had bij energie spaar modus toch nog aangevinkt dat monitor automatisch uitschakelt. Heb dit uitgezet en nu lijkt hij het wel te doen, maar de bron is dan nog niet gevonden.
Ben nu een volledige virus/spyware scan aan het doen en hoop dat het dan misschien verholpen kan worden alsnog.
Pagina: 1