Toon posts:

[OC] Corsair XMS 3200-CL2 (v5.2) slechte overklokker?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar maanden geleden 2 x 2 repen (TwinX) 512MB Corsair XMS 3200 C2 geheugen gekocht denkend dat dat dit redelijk geheugen is. Het waren in ieder geval zeker geen cheap'o repen. Ik had dan ook verwacht dat deze repen in ieder geval 2-2-2-5 op 200 mhz zouden moeten kunnen draaien kijkend naar de naam (3200 cl2). Ik hoopte zelfs een beetje dat ik ze 1 op 1 met mijn AMD64 zou kunnen gaan mee klokken.

Echter nadat ik ze had gekregen bleken die krengen op 2-2-2-5 niet harder te gaan dan 175 mhz. :r Natuurlijk kan ik ze op hoge timings een stuk harder laten lopen, maar ik heb begrepen dat AMDeetjes strakke timings wel lekker vinden en ik vind dat cl2 geheugen dat ook aan zou moeten kunnen. Ik heb me al helemaal suf zitten zoeken en lezen in de enorme geheugen overklok topics maar schijnbaar heeft nog niemand van deze (v5.2) repen gehoord. Wel pro's v5.2 en dat schijnen dan ook inderdaad slechte overclockers te zijn... maar ben dus niet zeker dat dat dezelfde zijn als deze.

Heeft iemand enig idee welke chips hier nu eigenlijk precies op zitten (foto bijgevoegd) en hoe hard die zouden moeten lopen? Of wellicht dat anderen dezelfde resultaten hebben? Of wellicht doe ik iets verkeerd hier (hoop ik)? Tot nu toe voel ik me redelijk genaaid in ieder geval. :(

Aangezien plaatjes meer zeggen als 1000 woorden, hier wat screenies/foto's van bios instellingen, cpu-z, de modules zelf en sisoft sandra. Mocht je nog extra info willen dan roep maar.

Bedankt in ieder geval voor het lezen tot zover en hopelijk heeft iemand wat meer info voor me.

Afbeeldingslocatie: http://pac-clan.game-server.cc/GEHEUGEN/CHIP.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pac-clan.game-server.cc/GEHEUGEN/VOLLEDIG.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pac-clan.game-server.cc/GEHEUGEN/LABEL.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pac-clan.game-server.cc/GEHEUGEN/BIOS1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pac-clan.game-server.cc/GEHEUGEN/BIOS2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pac-clan.game-server.cc/GEHEUGEN/cpu-z1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pac-clan.game-server.cc/GEHEUGEN/cpu-z2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pac-clan.game-server.cc/GEHEUGEN/cpu-z3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pac-clan.game-server.cc/GEHEUGEN/Sisoft-small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pac-clan.game-server.cc/GEHEUGEN/Sisoft2-small.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 06:50 ]

Verwijderd

Mede dankzij dit plaatje denk ik idd dat dit geen snel geheugen is, en dat je dus best wel.. euh.. genaaid bent :X :P
want als er wordt aangegeven dat de standaard Cas timing bij 200mhz al op 3.0 ligt belooft het niet veel goeds imo...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 15:58 ]

Verwijderd

Ik denk dat er ProMOS -5 Rev A chips opzitten,heb je al eens 2-3-3-6 geprobeert op 200Mhz?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Ik kan niet vinden welk moederbord je hebt maar als het een Asus A8N-SLI is dan kun je wel vergeten om 4 van deze modules op 200mhz te krijgen..

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/junk/an8-sli_corsair.jpg

Zoals je ziet werkt dit bord niet in DDR400 met 4 van die 512MB modules

Systeem Specs

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33

OcGuru

Giulietta Qv

Er zijn idd meerdere Rev's van dit mem. De ene heeft wel goede chips en de andere niet.

Mijn Pc3200 C2 is anders prima mem. 280 2.5-4-3-6 :)

Bl44t

Verwijderd

Oftewel zie deze url: http://home.wanadoo.nl/r.vannoort/RAM_List.htm

Is ook al in de beginpost geplaatst van Het grote DDR-geheugen topic dacht ik..

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Je hebt het C2 geheugen, dat draait op 2-3-3-6. De XL-serie, die ook een stukkie duurder is, is degene die je nodig hebt als je op 2-2-2-5 wilt draaien (bijvoorbeeld Corsair TWINX1024XL).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:56:
Mede dankzij dit plaatje denk ik idd dat dit geen snel geheugen is, en dat je dus best wel.. euh.. genaaid bent :X :P
want als er wordt aangegeven dat de standaard Cas timing bij 200mhz al op 3.0 ligt belooft het niet veel goeds imo...
Ja, dat was ook het eerste dat mij opviel... Maar aangezien de manufacturing date van 1999 imo niet kan kloppen blijf je hopen he ;)
Ik denk dat er ProMOS -5 Rev A chips opzitten,heb je al eens 2-3-3-6 geprobeert op 200Mhz?
Daar ben ik dus ook bang voor. Dat is dus ook wat er op die pro's zit, alleen komen die nog wel voorbij de 200 (al is het niet veel). En net even geprobeert op 2-3-3-6 op 200 mhz... Ze komen nog wel langs het post scherm maar bij inloggen in windows hangt de boel.
Ik kan niet vinden welk moederbord je hebt maar als het een Asus A8N-SLI is dan kun je wel vergeten om 4 van deze modules op 200mhz te krijgen.....
Het is een cheap'o Giga-Byte GA-K8NF-9 met nForce4 chipset. De snelheid van het bord waren de reviewers echter wel tevreden over. Wat betreft het overklokken van de proc heb ik dan ook geen klachten. Volgens de tabel hier zou die wel 512MB CORSAIR CMX512-3200LLPT Double side moeten slikken. Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde maar om nu voor een magere 25 mhz extra geheugen klok een nieuw moederbord aan te schaffen zie ik ook niet zo zitten.

Verwijderd

En als je er eens 2 repen uit haalt?
misschien dat ie dan wel 200mhz met 2-3-3-6 trekt ;) dan weet je iig zeker of het aan je mobo ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Seagate schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:31:
Er zijn idd meerdere Rev's van dit mem. De ene heeft wel goede chips en de andere niet.

Mijn Pc3200 C2 is anders prima mem. 280 2.5-4-3-6 :)
Tsja, de oude waren idd een stukkie beter als die nieuwe blijkbaar... :/
Oftewel zie deze url: http://home.wanadoo.nl/r.vannoort/RAM_List.htm

Is ook al in de beginpost geplaatst van Het grote DDR-geheugen topic dacht ik..
Maar zoals je ziet staan ze daar niet tussen. Wel pro's maar er staat dan weer nergens pro op mijn repen...
Je hebt het C2 geheugen, dat draait op 2-3-3-6. De XL-serie, die ook een stukkie duurder is, is degene die je nodig hebt als je op 2-2-2-5 wilt draaien (bijvoorbeeld Corsair TWINX1024XL).
Jep, heb nog even getwijfeld om die te halen toen, maar ik vond die ik nu heb al duur zat (is toch ook cl2). Ach, ik zou 2-3-3-6 ook al prima vinden als ze maar minimaal 200 mhz zouden halen. Maar blijkbaar is dat al te veel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:57:
En als je er eens 2 repen uit haalt?
misschien dat ie dan wel 200mhz met 2-3-3-6 trekt ;) dan weet je iig zeker of het aan je mobo ligt.
Goed idee, even geprobeert, helaas blijft ie op 200 mhz 2-3-3-6 met 2 repen op exact hetzelfde moment hangen als bij 4. 8)7

Is het echter niet zo dat wanneer het mobo dit geheugen niet trekt, hij dat ook niet gaat doen met 2 dan? :?

Bovendien begin ik me nu ook sterk af te vragen hoeveel spanning erop staat. Ik kan wel instellen dat ze 0.2 V meer krijgen (had ik al) maar meer als wat is me niet helemaal duidelijk nog. Wel is het zo, dat als ik niet +0.2 instel ze niet eens langs het post scherm komen, blijkbaar maakt het dus wel degelijk uit bij deze repen. helaas kan ik ze niet meer geven als 0.2 met deze bios versie. Ach misschien maar goed ook anders heb ik er binnenkort helemaal geen last meer van ;)

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:51
heb je nog garantie enzo ja gewoon terug gaan naar de winkel en andere vragen.

Verwijderd

Zelf heb ik met deze reepjes ook problemen gehad.

Wij hadden namelijk 2x Corsair XMS 3200-XL en 2x XMS 3200-CL2 (Eigenlijks moest het 4x XL zijn, maar door foutje van MyCom ging dat niet op!)
De XL = 2-2-2-5 en de C2 = 2-3-3-6
Allebei DRR400, dus ze moeten de 400MHz halen. Maar timings waren verschillend, maar het leek mij ook wel dat die C2 zich aan kon passen aan de XL.

Maar in CPU-Z zag ik ook dat het geheugen maar op 175Mhz liep. (Of volgens mij nog minder!)
We hebben toen de CL2 eruit gehaald, en toen werkte de 2x XL wel goed op 400Mhz.

Het lag dus echt aan die CL2 modules.
MyCom opgebeld, en we konden de CL2 inruilen + bijbetalen voor nog 2x XL.
Deze er later ook ingezet, en draait goed op 400Mhz.

Het ligt volgens mij echt aan die C2 modules!

offtopic:
Jurri, je weet denk ik wel waar ik het over heb! :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 08:18 ]

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-02 13:22

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:45:
[...]

Ja, dat was ook het eerste dat mij opviel... Maar aangezien de manufacturing date van 1999 imo niet kan kloppen blijf je hopen he ;)

[...]

Daar ben ik dus ook bang voor. Dat is dus ook wat er op die pro's zit, alleen komen die nog wel voorbij de 200 (al is het niet veel). En net even geprobeert op 2-3-3-6 op 200 mhz... Ze komen nog wel langs het post scherm maar bij inloggen in windows hangt de boel.

[...]

Het is een cheap'o Giga-Byte GA-K8NF-9 met nForce4 chipset. De snelheid van het bord waren de reviewers echter wel tevreden over. Wat betreft het overklokken van de proc heb ik dan ook geen klachten. Volgens de tabel hier zou die wel 512MB CORSAIR CMX512-3200LLPT Double side moeten slikken. Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde maar om nu voor een magere 25 mhz extra geheugen klok een nieuw moederbord aan te schaffen zie ik ook niet zo zitten.
Controleer eerst of de goede chips met de goeie snelheid (5 Ns of lager?) op zitten. Zelf had ik vrij oude TwinMOS modules die gewoon verkeerd bestickerd waren en dus geen 200Mhz normaal deden. Kostenloos (80 ct voor postzegel... ;) ) vervangen dus dit is geen negatieve info. Gewoon een tip. Check of de chips die bij jou modules horen er wel inzitten want ik had ongeveer wat jij had. Foute SPD info en de te halen snelheid kon ik niet halen.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Als je 2-2-2-5 wilt draaien, moet je het XLL geheugen hebben, zijn nog eens 100 euro duurder dacht ik.
Deze reepjes die je nu hebt zijn 2-3-3-6 reepjes.
Heb zelf de XMS CL2 PRO LED v4.1 reepjes, zijn ook 2-3-3-6 (wat ie ook nog haalt op 250 MHz :P)
Mijn CPU-Z geeft ook bij SPD aan dat ie 3-4-4-8 @ 200 MHz is. maar das gewoon bullshit.

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Verwijderd

Topicstarter
Het begint me ondertussen wel pijnlijk duidelijk te worden dat dat Corsair geheugen niet de beste keuze (understatement) is geweest aangezien ik dus ook niet de enige ben met dit probleem.

Ik zal de repen eens 1 voor 1 gaan testen, wie weet zitten er maar 1 of 2 (twinX) brakke tussen en halen die andere wel de 200 mhz op 2-3-3-6.

Verder zag ik dat ik nog het originele bios heb en zal die ook meteen maar eens gaan flashen naar de laatste versie, wellicht maakt dat nog wat uit.

Mocht dat allemaal niet uitmaken dat wordt het inderdaad maar eens tijd om de bon op te snorren en kijken of er nog wat te regelen valt. "Nee hoor, die heatspreader zat altijd al zo los." O-)

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Sowiezo als je 4 geheugenbankjes erin stopt draait hij standaard niet op 200MHz, dit is bij 2 modules wel zo, staat als het goed is ook in je boekje van mobo uitgelegd.
Probeer anders inderdaad eens 1voor 1, en geef ze ook wat meer voltage.

Verwijderd

ik heb ook corsair pc3200c2 repen . de Xpert serie . ze worden verkocht met de timing 2-3-3-6 , maar standaard lopen ze 3-3-3-8 . Bij mij doen ze 2-2-2-5 tot 215mhz en 2-3-3-6 tot 240mhz. Als die van jou maar op 175mhz 2-2-2-5 doen heb je wel erg slechte reepjes.

edit: heb je 2T ingesteld, want standaard is 1T en met 4repen wil dat niet echt lekker werken schijnbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 00:39 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

Epsilon

Onzin jongens over die spd timings.

Mijn twinmoss SP heeft 2.5-4-4-9 op 213mhz
Denk je nou echt dat dit effect heeft op het geheugen zelf?

Het gaat om de chips en het PCB. Deze reepjes doen 270 @ 2.0-2-2-5-9-12-2-2-1-2 Dual channel.

Wat ik in de bios van je zie, is dat je geheugen op "133" draait. Zet dit op 200. Ga overclocken met MP8 om de CPU uit te sluiten.

8x 250 = 2000mhz, dat kan elke cpu aan.

Verwijderd

Topicstarter
Het nieuwste bios geflashed en dat lijkt wel iets uit te maken. Heb met 2 repen nu de duizelingwekkende snelheid van 205 mhz op 2-3-3-6 gehaald met 2 repen. Echter is dit bios volgens mij rete onstabiel waardoor windows nu ook op lage snelheden helemaal niet meer wil opstarten (windows/system/config of iets dergelijks beschadigd) en andere issues. :X Vanavond eens een iets eerder bios proberen. Heb niet extreem met de voltages zitten klooien dus lijkt het me dat de boel niet kapot kan zijn, toch, toch? :/
thumblex. schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:51:
Sowiezo als je 4 geheugenbankjes erin stopt draait hij standaard niet op 200MHz, dit is bij 2 modules wel zo, staat als het goed is ook in je boekje van mobo uitgelegd.
Probeer anders inderdaad eens 1voor 1, en geef ze ook wat meer voltage.
Boekje? Welke rechtgeaarde nederlander leest nu het boekje ;).Hmm misschien toch heel even kijken dan. 1 voor 1 ben ik nog niet aan toe gekomen maar meer als "+0.2" voltage kan ik niet instellen in het bios en dat kregen ze altijd al.
ik heb ook corsair pc3200c2 repen . de Xpert serie . ze worden verkocht met de timing 2-3-3-6 , maar standaard lopen ze 3-3-3-8 . Bij mij doen ze 2-2-2-5 tot 215mhz en 2-3-3-6 tot 240mhz. Als die van jou maar op 175mhz 2-2-2-5 doen heb je wel erg slechte reepjes.

edit: heb je 2T ingesteld, want standaard is 1T en met 4repen wil dat niet echt lekker werken schijnbaar.
Ja, ik heb 2T ingesteld want als ik 1T kies dan doet ie echt helemaal niets meer.

Weet jij welke versie jij hebt? Is dat wel die v5.2? De oude lijken namelijk nog wel aardig te lopen.

Het gaat om de chips en het PCB. Deze reepjes doen 270 @ 2.0-2-2-5-9-12-2-2-1-2 Dual channel.

Wat ik in de bios van je zie, is dat je geheugen op "133" draait. Zet dit op 200. Ga overclocken met MP8 om de CPU uit te sluiten.

8x 250 = 2000mhz, dat kan elke cpu aan.
Dat eerste stukkie snap ik niet helemaal. Geeft jouw geheugen aan dat het standaard op 213 mhz wil lopen? :? Wat je bedoeld te zeggen is, begrijp ik eruit, dat fabrikanten soms goede chips gebruiken op low budget repen, en dat die repen dan standaard ook veel langzamer zullen lopen dan ze eigenlijk aankunnen, het overklok basisprincipe?

Maaruh ik zie dat jij hier ook al die andere timings vermeld. Dat is iets waar ik niet aan ben gekomen. Zou het kunnen zijn dat een van die settings standaard fout is ingesteld, in het bios, waardoor het geheugen iets minder hard wil? Overigens heb ik met het nieuwste bios nog meer geheugen settings dan ik al had. Ik zal zelf ook nog eens met google kijken. Maar na eerder zoeken kon ik niet echt heel veel vinden over deze (v5.2) specifieke repen met de getalletjes die erop staan. Straks even op "ProMOS -5 Rev A" zoeken.

Heb inderdaad bij het testen, de afgelopen dagen, het geheugen wel 1:1 laten lopen met de proc om die proc zo uit te sluiten. Maar je hebt gelijk, die screen is zoals het altijd liep, 275x9 met geheugen op 2:1.33, misschien beetje verwarrend inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 08:12 ]

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

Mijn 4 Repen Corsair 256XMS3200LL(PT) doen het prima op XL speeds.. en zelfs beter... (215 op 2-2-2-5 2,95V)
deze kosten niet veel meer dan het C2 geheugen.
(maar op de LL zitten meende ik BH-6 chipjes o.i.d. op)

Ik hoop dat je nog wat meer uit je geheugen kan halen

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:01:

[...]
Weet jij welke versie jij hebt? Is dat wel die v5.2? De oude lijken namelijk nog wel aardig te lopen.
[...]
v4.1 :) :Y)

Maar je had het eerst over dat die repen standaard op 2-2-2-5 moeten draaien, dat is dus niet zo!
Die jij hebt zijn TwinX 3200C2 (2-3-3-6)
Welke jij bedoelt zijn de TwinX3200XLLC2 (2-2-2-5)
Zijn dus compleet andere repen.

[ Voor 36% gewijzigd door Jeanious op 10-01-2006 14:11 ]

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Verwijderd

Ja, ik heb 2T ingesteld want als ik 1T kies dan doet ie echt helemaal niets meer.

.
ik weet niet welke versie ik heb. dat corsair dashboard prog geeft dit aan:

Corsair CMXP512-3200C2

Deze repen heb ik:
http://www.corsairmicro.c...ecs/TWINXP1024-3200C2.pdf

die van jouw zijn volgens mij gewoon dezelfde ,maar dan zonder dat display erop.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

Epsilon

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/temp/timings_mem.PNG
Deze timings werken bij elk BH-5 mem. De 3 in een van de laatste waarden, kan ook nog op 2.
Als je 1 reepje draait of 2x256MB kun je de laatste 2 ook nog op 1zetten. Bij 2x512 bleef ik iig steken op 246mhz ipv 270.

Overigens gaat het hier over 2x512MB Twinmoss speed premium met UTT "BH5" chips.

Dat zijn de timings waar het op draait.

Wat ik overigens met die spd timings wilde zeggen, is dat CPU-z imho veel te hoge spd timings aan geeft.

Overigens, lose 2T, ga 1T draaien want 2T is echt sloom. Net of je weer single channel draait. Ook werkt vrijwel alles met 2T dus niet handig als je een probleem wilt zoeken.

Met 4 reepjes heb je echter geen keus. Maar als je wilt testen wat je geheugen doet, moet je echt per 2 gaan testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Epsilon op 10-01-2006 15:49 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:52:
[...]
Heeft iemand enig idee welke chips hier nu eigenlijk precies op zitten (foto bijgevoegd) en hoe hard die zouden moeten lopen?
100% zeker Promos -5 Rev A. Dit had je kunnen vinden op bijvoorbeeld House of Help IC Inquiry.
Zoals je aldaar zult zien zijn er genoeg Corsair modules die nog geen plekje op mijn RAM List hebben gevonden. Daar zal ik nog eens een dagje voor uittrekken :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Promos -5 Rev A dus. :)

Tnx voor alle info alvast, jullie zijn een grote hulp _/-\o_ . Maar voordat ik weer verder ga met geheugen testen, eerst Windows weer fixen. 8)7

Vooral die 1T setting wil ik nu dus ook werkend hebben. Helaas heb ik dus wel alle 4 bankjes nodig omdat BattleField 2 met 1 GB niet echt te doen is. Ach, het is niet dat mijn systeem vreselijk traag is (zat na het laden alsnog als een van de eerste in de volgende map), maar wil nu toch wel het onderste uit de kan, helemaal met dit geheugen. :Y)

Verwijderd

ik wil weleens weten welk geheugen op die repen van mij zit,maar ik kan ze niet vinden in die lijst :S

Verwijderd

Epsilon schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 01:35:

Meeste fabrikanten geven de timings in SPD vaak minder strak op dan ze kunnen dat is omdat je systeem dan in ieder geval bootals SPD op auto staat(ook net gelezen op Xtreme).
Ik heb hier wat BH-5 reepjes liggen en er is er geen die 2-2-2-5 heeft staan in SPD,meestal 2-3-3-7 of 2,5-3-3-8 maar ze lopen met gemak op 2-2-2-5.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
[...]
Dat eerste stukkie snap ik niet helemaal. Geeft jouw geheugen aan dat het standaard op 213 mhz wil lopen? :?
Ja, omdat het in zijn geval PC3500 betreft en 3500 ÷ 8 ÷ 2 = 218,75 oftewel circa 213.
Voor zover ik weet behoort dit eigenlijk 216MHz te zijn (DDR433).
PC3464 zou dus een betere benaming zijn, maar vanwege marketingtechnische redenen... ach, je snapt het wel ;)
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:06:
ik wil weleens weten welk geheugen op die repen van mij zit,maar ik kan ze niet vinden in die lijst :S
offtopic:
Fiets de betreffende XMS code plus revisienummer (XMSxxxxVx.x) door een CTRL+F en klaar is Wazzie :)

[ Voor 46% gewijzigd door Rone op 11-01-2006 14:51 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben nu 2 bankjes met 2-3-3-6 1T op 195.6 Mhz aan het pijnigen met Prime. Volgens Sisoft heeft vooral die 1T nu een wereld van verschil gemaakt in de bandbreedte test. Vroeg me altijd al af waarom ik zo laag kwam in vergelijking met de rest. Ik weet niet hoe recent ik sisoft geupdate heb, maar nu voer ik de lijst tenminste aan :Y)

Verder voltage nog iets verhoogd naar ik meen 1,8 V (blijft een beetje onduidelijk in dit bios) en de HT multiplier wat verlaagd naar 3 (x 260). Beide was nodig voor stabiel lopen.

Aangezien door een of andere vage bug in het mobo de HTT niet verder wil als 290 en de multiplier van mijn Athlon uiteraard naar boven toe gelockt is zal ik het voorlopig met een wat lagere CPU snelheid moeten doen. Wat dan wel weer goed is voor het testen van het geheugen. Geheugen divider is nu overigens 200:150.

Ben benieuwd hoe mijn nieuwe bandbreedte en timings het straks gaan doen op het "Battlefield" want daar doen we het natuurlijk allemaal voor :P Lagere klok met meer bandbreedte en strakkere timings tegen hogere klok met minder bandbreedte en lossere timings. Als Prime een beetje goed loopt (wat ie tijdens het tikken van dit bericht heeft gedaan) gaan we uiteraard eerst nog wel even verder proberen. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 23:36 ]

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik heb ook 4 van deze modules in m'n PC zitten, heb dit geheugen gekocht omdat ik iets betere dan value ram wil hebben, om toch nog redelijk te kunnen overklokken. 2 modules heb ik al een tijd, onlangs 2 erbij gekocht.

de standaard specificaties zijn:

200mhz@2,5/3/3/6 voor AMD, voor intel geldt 2/3/3/6

Dit zijn mijn snelheden & timings die onder windows stabiel @2T werken:

240mhz@2,5/3/3/6
250mhz@3/3/3/8
260mhz@3/4/4/8
270mhz@3/4/4/8

Voltage kan ik enkel op high instellen op m'n moederbord.
Resultaten verschillen ook per moederbord; hiervoor had ik een Asus A8V deluxe moederbord, geheugen kreeg ik stabiel niet veel verder dan 220mhz.

Over het algemeen ben ik wel tevreden. Je moet er alleen niet teveel van verwachten, deze modules zijn namelijk al een hele tijd op de markt. Voor dezelfde prijs kun je denk ik makkelijk geheugen vinden dat beter presteert.

Verwijderd

[...]

offtopic:
Fiets de betreffende XMS code plus revisienummer (XMSxxxxVx.x) door een CTRL+F en klaar is Wazzie :)
[/quote]

dit zouden ze dan moeten zijn:

CMX512-3200C2 XMS3202 v1.1 0250001 = Winbond -6 Rev B

iemand enig idee of die dingen hard kunnen? ik kwam niet verder dan 240mhz op 2-3-3-6 met 2,9volt.(dacht dat het tccd was dus niet meer volt geprobeert.)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 14:42 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:26:
[...]

iemand enig idee of die dingen hard kunnen? ik kwam niet verder dan 240mhz op 2-3-3-6 met 2,9volt.(dacht dat het tccd was dus niet meer volt geprobeert.)
offtopic:
Winbond BH-6 dus. Deze kunnen in veel gevallen gemakkelijk 250MHz 2.0-2-2-5 aan, mits je ze voldoende voltage toedient. Hierbij moet je denken aan niet minder dan 3,3 V. Let er wel op dat de chips met dergelijke voltages een stuk warmer worden. Richt er dus even een fannetje op, waarna je met een gerust hart kunt gaan testen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:26:
[...]

offtopic:

iemand enig idee of die dingen hard kunnen? ik kwam niet verder dan 240mhz op 2-3-3-6 met 2,9volt.(dacht dat het tccd was dus niet meer volt geprobeert.)[/quote]

Heb ze ook en doen 240Mhz 2-2-2-5@3,3V Memtest zonder errors(3 uur lang) maar in XP gelijk een blauw scherm:?

Verwijderd

ze worden met 2.9volt al 48graden :). een fannetjes erop richten gaat niet echt goed werken doordat die led displays vrij breed zijn.

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10-2025
ik heb ook de cl2 versie en mij reepjes lopen op 2-2-2-5 op 185 mhz effecties 370 mhz voor mij werken ze perfect.of heb ik een andere line met fout bestikkering;)
Pagina: 1