Ik heb een paar maanden geleden 2 x 2 repen (TwinX) 512MB Corsair XMS 3200 C2 geheugen gekocht denkend dat dat dit redelijk geheugen is. Het waren in ieder geval zeker geen cheap'o repen. Ik had dan ook verwacht dat deze repen in ieder geval 2-2-2-5 op 200 mhz zouden moeten kunnen draaien kijkend naar de naam (3200 cl2). Ik hoopte zelfs een beetje dat ik ze 1 op 1 met mijn AMD64 zou kunnen gaan mee klokken.
Echter nadat ik ze had gekregen bleken die krengen op 2-2-2-5 niet harder te gaan dan 175 mhz.
Natuurlijk kan ik ze op hoge timings een stuk harder laten lopen, maar ik heb begrepen dat AMDeetjes strakke timings wel lekker vinden en ik vind dat cl2 geheugen dat ook aan zou moeten kunnen. Ik heb me al helemaal suf zitten zoeken en lezen in de enorme geheugen overklok topics maar schijnbaar heeft nog niemand van deze (v5.2) repen gehoord. Wel pro's v5.2 en dat schijnen dan ook inderdaad slechte overclockers te zijn... maar ben dus niet zeker dat dat dezelfde zijn als deze.
Heeft iemand enig idee welke chips hier nu eigenlijk precies op zitten (foto bijgevoegd) en hoe hard die zouden moeten lopen? Of wellicht dat anderen dezelfde resultaten hebben? Of wellicht doe ik iets verkeerd hier (hoop ik)? Tot nu toe voel ik me redelijk genaaid in ieder geval.
Aangezien plaatjes meer zeggen als 1000 woorden, hier wat screenies/foto's van bios instellingen, cpu-z, de modules zelf en sisoft sandra. Mocht je nog extra info willen dan roep maar.
Bedankt in ieder geval voor het lezen tot zover en hopelijk heeft iemand wat meer info voor me.

Echter nadat ik ze had gekregen bleken die krengen op 2-2-2-5 niet harder te gaan dan 175 mhz.
Heeft iemand enig idee welke chips hier nu eigenlijk precies op zitten (foto bijgevoegd) en hoe hard die zouden moeten lopen? Of wellicht dat anderen dezelfde resultaten hebben? Of wellicht doe ik iets verkeerd hier (hoop ik)? Tot nu toe voel ik me redelijk genaaid in ieder geval.
Aangezien plaatjes meer zeggen als 1000 woorden, hier wat screenies/foto's van bios instellingen, cpu-z, de modules zelf en sisoft sandra. Mocht je nog extra info willen dan roep maar.
Bedankt in ieder geval voor het lezen tot zover en hopelijk heeft iemand wat meer info voor me.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 06:50 ]