Toon posts:

Data van IMac naar Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik moet wat fotos en mails van een oude IMAC, zon appelgroene, naar mijn eigen windows PC overzetten. ik heb totaal geen verstand van IMACs. ik heb al wat gezocht, en iets gevonden over gewone UTP kabels, maar daar moest je weer goede IP-Adressen in de Imac zetten, en daar begreep ik al niks van.

volgens mij moet het ook gewoon kunnen, via een UTP, vanuit de IMAC naar mijn WINDOWS. maar hoe precies kon ik nergens vinden, met instellingen en alles

bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je die mails niet gewoon naar je eigen mailbox forwarden? En de data die je dan nog hebt zet je gewoon op een FTP en die haal je dan met je PC er weer vanaf :)

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als IP adressen al een probleem zijn zou ik het met een USB stick proberen (vooral als het eenmalig is)...
Zorg wel dat hij op Windows geformatteerd is dan kan de mac hem ook lezen (andersom niet).

Verwijderd

Topicstarter
jawel, maar ik heb de PC hier staan, en ik kan geen kabelverbinding krijgen met mijn eigen @Home breedband. en ik was niet van plan met de 56K van mn buurman te gaan werken, wil toch ook niet al mn tijd verprutsen :P

edit, trouwens, mn andere buurman heeft een IPOD, dat moet toch veel makkelijker zijn? dan probeer ik het daarmee

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 15:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ach, op zich maakt het niet zoveel uit, als je gewoon een USB stick of USB hdd FAT formatteert dan is dat ding zowel onder windows als onder MacOs prima te lezen. Wat draait dat ding eigenlijk OSX of OS9 of misschien nog ouder.
onder OSX is het aanmaken van een netwerk een eitje, dus zou daar mijn voorkeur naar uitgaan.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.