BIOS start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
hallo, :?

ik heb een probleem met mijn BIOS, op het scherm verschijnt steeds "runtime error insert boot disk".
Ik heb op het internet wat gezocht maar ik vindt nergens een bios flash om te downloaden.

kan er iemand mij aan bios flash helpen van een: mobo: K7VZA (3.0) phoenix bios D686

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bios kun je vinden op de site van je fabrikant. Gezien je niet aangeeft wat voor mobo je hebt wordt dat natuurlijk wat lastig.

Wat is er eigenlijk aandeze error vooraf gegaan?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Dit lijkt me in eerste instantie geen BIOS probleem, maar een boot disk probleem, gezien de foutmelding. Dit betekend meestal dat de BIOS geen opstartbare harde schijf kan vinden.
Sinds wanneer heb je dit probleem? Controleer ook eens of de IDE en power kabels van de harde schijf nog goed vast zitten.

public void ik()

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Runtime error heeft niets met BIOS te maken, maar met je OS. Kijk eens in de FAQ van je OS (Windows Operated Systems als je Windows draait, Non-Windows Operated Systems als je iets anders draait) en start anders daar een topic, maar geef volle info, want hier kan niemand iets mee...

Verder had je gewoon op de site van de fabrikant van je moederbord een BIOS update kunnen vinden - maarja, dat is je probleem niet.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 08-01-2006 15:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.