Toon posts:

NA formatteren van de PC totaal GEEN geluid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal dagen geleden de gezins-pc geformatteerd.
Ik heb sindsdien totaal geen geluid meer op mijn pc.
Mijn vader heeft het geprobeerd op te lossen en het lukte niet, ik mocht het toen proberen maar ik ben niet al te technisch. Ik ben er na wat uitproberen met hardware en geluid instellingen ook niet uit gekomen. Vandaar deze topic.
Het enige wat wij nu nog hoor zijn bij foutmeldingen een hoop piepje van uit de pc kast.

Ik heb zelf geprobeerd via configuratie scherm / geluiden en audio apparaten wat problemen op te lossen maar alles werkte volgens de pc "correct"
Ook heb ik bij hardware geprobeerd te zoeken naar niet geïnstalleerde apparaten maar hij er stond niets “ongeïnstalleerd’s” bij en alles was dus al geïnstalleerd.
Verder staan alle volume knoppen hoog en alle geluiden aan.

Wanneer ik een muziek nummer probeer af te spelen via een speler krijg ik deze melding:
“WaveOut Format not supported”
Wanneer je een box of koptelefoon in plugt hoor je ook niets.

De geluidskaart is een (Ik schrijf het even over want ik het niet zoveel ervaring):
On-board (Dolby Digital 6 channel audio)
Pc-merk: Micromaxx.
Type model: S-black mini-tower
Moederbord: MED 5000, SIS648 met 8x AGP support

Na het formatteren werden de CD-rom drive en de DVD drive wel herkend en daar heb ik geen problemen mee. Er zit een geluidsoutput aan de voorkant en de achterkant.

Weet iemand misschien hoe ik weer geluid krijg en de melding “WaveOut Format not supported” kan tegen gaan. Of tips zijn ook welkom.
Mochten jullie andere gegevens nodig hebben van de pc kan ik die altijd opzoeken.
Ik hoop dat iemand kan helpen
m.v.g.
Rick Wessling

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Allereerst; welkom op GoT

Dit lijkt mij, ondanks dat het confischerm en apparaatbeheer zegt dat alles correct is, een driverprobleem.
Kun je nagaan of je de driver (het stuurprogramma) voor de geluidskaart apart hebt geinstalleerd na de format, of is het geheel door het windows herkent. In beide gevallen:
google met nummer en type en merk van geluidskaart (of moederbord; ja, dit is onboard kaart, dus probeer het op de site van de moederbordproducent) naar de meest recente drivers, lees wat, en probeer die te installeren.

Trial and error, en post dan nog eens.

[ Voor 10% gewijzigd door ram.con op 08-01-2006 15:08 ]

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

And, oh ja, welke mediaplayer gebruik je?
Maw: heb je na de format wel de programma's geinstaleerd waarmee je voor de format de zaken wel kon afspelen?
Welk formaat muziekbestanden probeer je af te spelen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Micromaxx, dat is een medion pc.
Hier kan je op zoek naar de juiste drivers: http://www.medion.de/service/downloads.html
achja, hier de nederlandse site als ik toch bezig ben: http://www.medion.com/nl/
Eenvoudigweg je serial nummer invoegen, en je kan zo al je drivers downloaden die je nodig hebt.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 08-01-2006 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Hartelijk dank voor het mee denken.
Ik heb idd een nieuwe driver gedownload en geinstalleerd.
En het werkt!
Ik heb weer geluid.
Nogmaals bedankt,

m.v.g
Rick Wessling