Toon posts:

[XP] ntldr ontbreekt probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat het nu wel in het goede forum staat. Ik ben niet zon held in computers dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Packard bell intermedia.
intel pentium4 2,93 ghz
1024 geheugen
windows xp home

Boekhoud programma grote beer. Deze kreeg ik niet aan het draaien dus heb ik op google gezocht naar een manier om dit draaiend tekrijgen. Ik heb deze link niet meer kunnen vinden helaas dus moet ik uit mijn hoofd vertellen hoe ik het zon beetje gedaan heb. Weet het niet precies meer dus ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel.

Ik ben naar opdrachtprompt bij bureau-accessoures gegaan. Ik volgens mij iets met config ingetypt. Bij google vond ik dit. Zou goed kunnen dat ik dit ingetypt heb.
C:\Windows\system32\config.nt
dos=high, umb
device=%SystemRoot%\system32\himem.sys
files=40
buffers=40

Ik kwam in een dos menutje. Er stonden lege regels. Daar heb ik files=70 ingetypt. Toen heb ik bestand-->opslaan gedaan. Toen heb ik de pc opnieuw opgestart en kreeg ik de melding.
ntldr ontbreekt. Wat moet ik nu doen??

Bij de computer heb ik geen windows xp home cd gekregen, ik weet niet of je dat er normaal bij krijgt bij packard bell? Ik heb wel een windows xp professional pro cd van hp hier liggen. Verder heb ik geen discette drive in mijn pc zitten.

Ik hoop dat ik nu genoeg informatie heb gegeven en dat jullie mij kunnen helpen.

Verwijderd

Probeer eerst eens bij GoT, MS Support en tenslotte Google te zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, maar ik kon dit probleem niet vinden.
Ik zit er al een paar dagen mee te kloten maar ik kom er niet uit.
Daarom vraag ik dit forum om hulp

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 12:18

MrDrako

nep ict'er

Herstel console opzoeken en ntldr terugplakken. ik denk dat de xp home/pro ntldr wel ongeveer gelijk zullen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. PB heeft een systeem ingebouwd als je meteen f11 drukt kun je alles weer herstellen.