Nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-02 15:47
Hallo

zeer binnekort wil ik een nieuwe computer aanschaffen. (Zeer binnekort wil zeggen binnen een maand). Ik heb zelf al best wel veel gezocht en een ook een computer samengesteld, alleen voor sommige onderdelen weet ik nog niet wat ik nou het best kan nemen. Het budget speelt niet echt een rol, maar als de kosten iets lager kunnen voor een prestatieverlies dat niet eens merkbaar is dan doe ik dat meteen. Ik ben van plan alles bij sallandautomatisering te kopen, omdat het daar wel redelijk goedkoop is en volgens de shopsurvey wel betrouwbaar.

Wat ik al zeker weet is dat ik een AMD systeem ga kopen. Dit omdat ik spelletjes speel en AMD's daarvoor beter zijn (heb ik gelezen). Ook heb ik nu al een AMD systeem en dit bevalt me prima.

Muis, toetsenbord, speakers, kast en dvd-brander + dvd-lezer heb ik allemaal al dus die hoef ik ook niet opnieuw aan te schaffen.

Om te beginnen zal ik even laten zien wat ik van plan ben te kopen. Ik heb de prijzen van de website erachter gezet en ik heb er ook bij verteld wat ik er over denk enzo.

Moederbord:
-Asus A8N-E (€95,00) (Specificaties)
-Asus A8N-SLI (€118,00) (Specificaties)
-Asus A8N-SLI Deluxe (€147,00) (Specificaties)
-Asus A8N-SLI Premium (€156,00) (Specificaties)
Voor het moederbord wil ik het liefst een Asus omdat ik daar wel goede ervaringen mee heb en ik vind de service gewoon zeer goed. Nu blijven deze vier over. SLI meen ik niet echt nodig te (gaan) hebben, maar misschien is een van die 3 SLI moederborden wel gewoon beter. Op de asus site kom ik er niet echt uit omdat ze zo erg op elkaar lijken. Misschien dat iemand hier de kleine details kent en dus weet welke de beste is. Maar nogmaals, als de A8N-E bijvoorbeeld net iets minder goed is maar wat niet echt merkbaar is, dan neem ik liever die i.v.m de prijs.

Processor:
-AMD Athlon 64 3500+ Venice 2.2 GHz, 2000 MHz, Cache: 128 kB L1, 512 kB L2 , Boxed (€215,00)
-AMD Athlon 64 3700+ San Diego 2.2 GHz, 2000 MHz, Cache: 128 kB L1, 1 MB L2, Boxed (€227,00)
Het spreekt natuurlijk voorzich dat ik een AMD processor koop. Ik zat te twijfelen tussen deze twee. Ik weet nou niet of Venice of San Diego beter is. De 3700+ heeft wel een grotere cache; ik weet niet voor hoe verre dit meespeelt.

Processor koeler:
-Thermaltake Blue Orb II Aluminium, Koper (€28,00)
Ik vond deze er wel geil uitzien en volgens mij koelt hij ook best wel goed en hij is ook erg stil (als ik de website van thermaltake kan vertrouwen). (Meer informatie)

Geheugen:
-Corsair CMX1024-3200C2PT 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2 (€128,00)
-Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3 (€83,00)
Dit is nog zo'n punt waarbij ik nou echt geen idee heb waar ik op moet letter. Wat ik wel weet is dat ik 1GB wil en dat ik het in 1 reepje wil. Dit omdat ik dan later misschien nog 1x 1GB erbij koop en zo dus 2GB in dual channel mode heb. Maar of nou de corsair of die kingston beter is weet ik echt niet en het scheelt toch wel 45 euro in de prijs, wat best al wel veel is.

Harde schijf:
-Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 (€103,99)
-Western Digital Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 (€106,01)
Ik wil (minstens) 250 gig aan ruimte. Het spreekt natuurlijk voorzich dat ik wel SATA II neem. Ik had deze twee uitgekozen omdat ze een grote cache hebben. Maar ook hier weet ik niet welke de beste is.

Videokaart:
-Asus VGA EN7800GT/2DHTV 256 MB (€316,00) (Specificaties)
-MSI VGA NX7800GT VT2D256E 256 MB (€308,00) (Specificaties)
-XFX VGA GeForce 7800 GT Extreme 256 MB (€343,01) (Specificaties)
Het liefst neem ik ook een Asus videokaart (me O+ asus). Zelf dacht ik aan de GeForce 7800GT vanwege de goede prijs/kwaliteitsverhouding maar of ik nou de asus, msi of xfx moet nemen weet ik echt niet.

Voeding:
-Thermaltake TWV500W 500 Watt (€122,00)
Deze leek me vrij geschik voor mijn computer. Hij heeft een genoeg aantal watt (500) en is zeer handig in gebruik omdat er standaard geen kabels uit de voeding komen. Je kunt dus aansluiten wat je nodig hebt en meet niet. (Meer informatie)

Monitor:
-Samsung TFT SyncMaster 930BF 19 Inch, 4 Ms (€369,00) (Deze koop ik bij computerland)
Dit spreekt natuurlijk voorzich. Lijkt mij een prima schermpje om te gamen.

Nou ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, vooral op de gebieden waar ik nog niet precies weet welke het beste is. Dus dan heb ik het over moederbord, processor, geheugen, hdd en videokaart. En als jullie nog iets beters weten dan wat ik al heb neergezet (met vergelijkbare prijs) dan hoor ik het graag!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor wat betreft het geheugen, kijk gewoon in de QVL van je mobo dat je wilt hebben dat werkt. Daarbij is het zeker verstandig 2 dimmen te nemen zodat je dual channel kunt draaien.
En je zegt dat je per se S-ATA II wil hebben, maar niet waarom. HEt is niet zo dat de doorvoersnelheid ineens een stuk hoger ligt dan bij S-ATA, er zitten alleen wat extra dingen bij als NCQ enzo.

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
als je stilte wilt dan zou ik voor de a8n sli premium nemen
verder zit er niet zo veer verschil in de mobo's alleen sli en meer opties zoals maar veel performance verschil zit er niet in.

voor die 12 euro meer zou ik de 3700+ nemen scheelt iets van niks maar dat zou ik doen

koeler is goed alleen wel onthouden dat je je koeler 4 a 5 keer per jaar schoon moet maken anders koelt hij niet meer en gaat herrie maken

geheugen maakt niet zoveel uit alleen ik zou naar de latency kijke en naar compabiliteit

als hd zou voor de wd gaan, vraag niet waarom maar iets in mij zegt dat

die xfx videokaart is stock iets hoger geklokt maar als je op je tft gamed dan merk je dat niet die 2 fps meer

voeding is goed maar misschien ook de antec true power serie overwegen

monitor is goed naar mijn mening ( heb daar geen verstand van alleen dat je je niet scheel moet kijke op de responstijd)

• Mouze88
bedankt voor de antwoorden.

Van de monitor ben ik vrij zeker dat ik em ga kopen. Het enigste wat ik nog ga doen is naar een computerwinkel en ff kijken hoe hij in het 'echt' is.
koeler is goed alleen wel onthouden dat je je koeler 4 a 5 keer per jaar schoon moet maken anders koelt hij niet meer en gaat herrie maken
Bedoel je gewoon het stof eruit halen met een stofzuiger?
als hd zou voor de wd gaan, vraag niet waarom maar iets in mij zegt dat
Dat heb ik nou ook :P Ik heb nu ook al een WD en ik ben er zeer tevreden over.
voeding is goed maar misschien ook de antec true power serie overwegen
Welke is er dan beter?

Verwijderd

Mouze88 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:18:

Moederbord:
-Asus A8N-E (€95,00) (Specificaties)
-Asus A8N-SLI (€118,00) (Specificaties)
-Asus A8N-SLI Deluxe (€147,00) (Specificaties)
-Asus A8N-SLI Premium (€156,00) (Specificaties)
In de BBG van januari nemen ze een Asrock 939Dual-SATA2 - € 56,82.
http://www.tweakers.net/reviews/605/3
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2524&p=1
[URL]http://www.tweakers.net/productsurvey/122823[URL]

Hij is echt enorm veel goedkoper dan een A8N-X en presteerd idd iets minder dan zo'n asus moederbord. Bovendien kun je dan een Maxtor Diamond 10 nemen (zie uitleg bij Harde Schijf).
De prijs is in ieder geval erg aantrekkelijk. Misschien kun je wat je hierbij bespaard gebruiken voor een iets duurdere/snellere videokaart/cpu (een dual core amd bijv (dat is de X2 serie)).
Processor:
-AMD Athlon 64 3500+ Venice 2.2 GHz, 2000 MHz, Cache: 128 kB L1, 512 kB L2 , Boxed (€215,00)
-AMD Athlon 64 3700+ San Diego 2.2 GHz, 2000 MHz, Cache: 128 kB L1, 1 MB L2, Boxed (€227,00)
De 3700+ schijnt niet veel sneller te zijn dan de 3500+ maar voor 12 euro verschil zou ik het niet laten.
Processor koeler:
-Thermaltake Blue Orb II Aluminium, Koper (€28,00)
Nooit de website van de producent vertrouwen met reviews, aangezien hun product toch beter is dan de rest.
Ik zou voor de Artic Cooler 64 pro gaan aangezien deze evengoed koelt en goedkoper is. Deze is erg populair bij tweakers.
http://www.3dxtreme.net/index.php?id=ttblueorb114
Geheugen:
-Corsair CMX1024-3200C2PT 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2 (€128,00)
-Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3 (€83,00)
Neem in ieder geval een A-merk geheugen (Corsair en Kingston bijv ja). En verder zou ik dan 2 x 512 MB nemen omdat je dan dual-channel kunt draaien. Het verschil tussen die 2 reepjes die jij postte is dat de één CL 2 heeft en de andere een CL 3. Bij AMD processoren helpt een lagere CL en bij Pentiums helpen MHz'en.
Harde schijf:
-Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 (€103,99)
-Western Digital Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 (€106,01)
De Maxtor is de snellste 7200 RPM S-ATA schijven tegenwoordig (en toch redelijk stil), maar geeft soms problemen met een Nforce 4 moederbord (dat zijn bijv die moederborden die jij opnoemt). Zijn zat topics over te vinden hier op GoT.
Monitor:
-Samsung TFT SyncMaster 930BF 19 Inch, 4 Ms (€369,00) (Deze koop ik bij computerland)
Als je um toch ergens anders haalt, bij Cool-prices kost ie 354,95 + 7.
Bij QSupp is is iets goedkoper, maar die winkel staat minder goed bekent.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 01:59 ]

• Mouze88
Bedankt voor je hulp!
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 01:57:
[...]

In de BBG van januari nemen ze een Asrock 939Dual-SATA2 - € 56,82.
http://www.tweakers.net/reviews/605/3
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2524&p=1
[URL]http://www.tweakers.net/productsurvey/122823[URL]

Hij is echt enorm veel goedkoper dan een A8N-X en presteerd idd iets minder dan zo'n asus moederbord. Bovendien kun je dan een Maxtor Diamond 10 nemen (zie uitleg bij Harde Schijf).
De prijs is in ieder geval erg aantrekkelijk. Misschien kun je wat je hierbij bespaard gebruiken voor een iets duurdere/snellere videokaart/cpu (een dual core amd bijv (dat is de X2 serie)).
Hmm, ik ga toch liever voor een asus moederbord, daar ben ik wat bekender mee en vertrouw ik meer. Ik denk altijd dat als het zo goedkoop is het bijna wel crap moet zijn... (dat denk ik, misschien heb ik het wel helemaal verkeerd hoor :P) En ik heb ff gekeken en de goedkoopste X2 cpu is al meer dan 100 euro duurder dan die 3700+
[...]

De 3700+ schijnt niet veel sneller te zijn dan de 3500+ maar voor 12 euro verschil zou ik het niet laten.
ok dan neem ik gewoon die 3700+
[...]

Nooit de website van de producent vertrouwen met reviews, aangezien hun product toch beter is dan de rest.
Ik zou voor de Artic Cooler 64 pro gaan aangezien deze evengoed koelt en goedkoper is. Deze is erg populair bij tweakers.
http://www.3dxtreme.net/index.php?id=ttblueorb114
Ik heb even gezocht en die blue orb II is 869 gram. Ze zeggen dat dit heel zwaar is. Kan dat schade aanrichten aan sommige onderdelen? En hoe stil is die artic als je dat weet? Want anders koop ik die wel misschien (hoewel ik em wel minder mooi vind:P)
[...]

Neem in ieder geval een A-merk geheugen (Corsair en Kingston bijv ja). En verder zou ik dan 2 x 512 MB nemen omdat je dan dual-channel kunt draaien. Het verschil tussen die 2 reepjes die jij postte is dat de één CL 2 heeft en de andere een CL 3. Bij AMD processoren helpt een lagere CL en bij Pentiums helpen MHz'en.
Dus dan kan ik beter die corsair nemen omdat die CL2 heeft? En ik wou eerst 1 x 1GB kopen en later nog een keer 1 x 1GB erbij zodat ik 2 x 1GB in dual channel heb. Dus dan is het toch niet handig als ik 2 x 512MB koop?
[...]

De Maxtor is de snellste 7200 RPM S-ATA schijven tegenwoordig (en toch redelijk stil), maar geeft soms problemen met een Nforce 4 moederbord (dat zijn bijv die moederborden die jij opnoemt). Zijn zat topics over te vinden hier op GoT.
Is de maxtor echt zoveel sneller dan de WD? Echt merkbaar bedoel ik?
En wat voor een problemen zijn er dan met de maxtor en asus moederborden die ik opnoem? En heeft WD deze problemen ook of alleen maxtor?
[...]

Als je um toch ergens anders haalt, bij Cool-prices kost ie 354,95 + 7.
Bij QSupp is is iets goedkoper, maar die winkel staat minder goed bekent.
Die computerland zit bij mij om de hoek en ik dacht met zo'n kwetsbaar en duur ding dat het misschien wel handig zou zijn dat als er iets mis mee is ik gewoon terug kan gaan naar de winkel en meteen iets kan regelen. Voor die service heb ik wel 7 euro over (369 - 354,95 - 7 = 7,05)

In ieder geval bedankt voor je hulp en misschien kan je ook nog antwoord geven op mn nieuwe vragen? O+

Verwijderd

Ik heb even gezocht en die blue orb II is 869 gram. Ze zeggen dat dit heel zwaar is. Kan dat schade aanrichten aan sommige onderdelen? En hoe stil is die artic als je dat weet? Want anders koop ik die wel misschien (hoewel ik em wel minder mooi vind:P)
En daarom zit er dus een back plate bij, om het moederbord te verstevigen. Ik zou al zo wie so niet gaan gooien met je kast dus dat moet wel goed gaan. Zoals je hier kunt zien: http://www.3dxtreme.net/index.php?id=ttblueorb114 koelt hij vergelijkbaar met die blue orb II. Maar als jij de Blue Orb II mooier vind (vind ik ook eigenlijk) dan neem je dus de Blue Orb II.
Dus dan kan ik beter die corsair nemen omdat die CL2 heeft? En ik wou eerst 1 x 1GB kopen en later nog een keer 1 x 1GB erbij zodat ik 2 x 1GB in dual channel heb. Dus dan is het toch niet handig als ik 2 x 512MB koop?
Inderdaad en je kunt nu 1 GB kopen en later er nog zo'n 1 erbij in zetten (maar of dat er dan nog van komt? ;) ). Nu 2x512 kopen en dan later weer 2x512 (of 2x1GB) lijkt me een minder goed plan. De Corsair is inderdaad sneller maar je betaald wel 150% meer, maar je krijgt er in ieder geval geen 150% performance verbetering voor terug ;) . Hoeveel het wel scheeld zou ik zo niet weten (en kon ook zo niet zo snel een review vinden). Misschien dat iemand anders dat weet?
Is de maxtor echt zoveel sneller dan de WD? Echt merkbaar bedoel ik?
En wat voor een problemen zijn er dan met de maxtor en asus moederborden die ik opnoem? En heeft WD deze problemen ook of alleen maxtor?
Als je dus ff zoekt in het forum dan zie je dus dat er aardig wat topics daarover zijn.
http://gathering.tweakers...force4&where=GoT#hitstart
http://gathering.tweakers...%2Cdiamond%2C10%2Cnforce4
http://gathering.tweakers...%2Cdiamond%2C10%2Cnforce4
Sommige mensen hebben problemen maar anderen niet, dus misschien gaat het goed. Het schijnt dus dat alleen schijven met een bepaalde productiedatum problemen hebben. En welke je krijgt is natuurlijk maar de vraag. Tomshardware heeft een toffe website waarbij je hardeschijven op vanalles kunt vergelijken: http://www23.tomshardware...1=130&model2=136&chart=31
Als je de verschillende dingen hebt vergeleken dan zie je al wel dat beide eigenlijk ongeveer even snel zijn.
Die computerland zit bij mij om de hoek en ik dacht met zo'n kwetsbaar en duur ding dat het misschien wel handig zou zijn dat als er iets mis mee is ik gewoon terug kan gaan naar de winkel en meteen iets kan regelen. Voor die service heb ik wel 7 euro over (369 - 354,95 - 7 = 7,05)
Heel verstandig zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 01:10 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kijk ook eens naar de Asus A8R-MVP, ati chipset die passief gekoeld is en een betere onboard geluidskaart heeft. (ben je ook gelijk van je maxtor probleem af)

waar ik voor zou kiezen is zoiets (zomaar ff samengesteld bij mijn webwinkel)

1x Eynstein Basic assembly €34.50
1x Cooler Master Centurion 530 behuizing €62.50
1x AMD Socket 939 AMD64 3500+ Tray €203.04
1x Arctic Cooling Freezer 64 Socket 754/939 koeler €21.75
1x BenQ DVD RW DW1640 black SW €46.28
1x Dane-Elec Dual Channel 1GB KIT 2 x 512MB PC3200 CL3 €89.01
1x Asus EN7800GT/2DHTV, PCIe 256MB €348.98
1x Maxtor 250Gb 7200rpm 16 mb cache IDE Fluid Bearring €108.79
1x Asus A8R-MVP socket 939 €119.74
1x Samsung Syncmaster 930BF 4ms €395.84
1x Be Quiet BQT P5-470W-S 1.3 PSU €79.42

Totaal: €1509.85

Persoonlijk zou ik liever de ATI X1800XL hebben, maar dat is persoonlijk ;)
En 2 gieg geheugen gelijk is ook geen slecht idee.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
als je toch "geen" budget hebt zou ik 2x1 gig in dual channel nemen.. (dan hoef je de komende de 2 jaar geen zorgen te maken dat je te weinig geheugen hebt. 1gig is wel het minimum om alles uit je systeem te halen en ik schat binnen nu en 1 jaar al niet meer)

Voor de beste prestaties een A8N-sli bordje (let wel op de chip set koeler maakt een irritant geluid) je kan altijd nog gaan kijken naar DFI etc.. Maar overigens zit er niet veel prestatie verschil tussen de moederborden, je moet maar een beetje reviews bekijken. Mijn el cheap0 asrock dual sata2 houdt de a8n-sli gewoon bij in benchmarks. en mja of je een deluxe wil of nog meer uitbreiding moet je zelf maar kijken wat je nodig hebt. zijn allemaal dingetjes die de normale tweaker niet gebruikt :)

Processor zou ik of een 3700+ nemen en later upgraden naar een X2 of nu al een X2 (omdat in de toekomst spellen gebruik gaan maken van deze techniek en het is een stuk sneller met apps)

Koeler zou ik gaan voor een Arctic freezer pr0 goedkoper en schijnt beter te koelen (ziet er alleen niet uit maar je neemt een dichte kast lijkt me. kep hem zelf ook :P )

videokaart idd een 7800GT voor prijs/kwaliteit, persoonlijk zal ik er ook nog een zalman VF700-Cu koeler op zetten (dan is die lekker stil en koel)

Voor een voeding zou ik of de Tagan 2force u22 480watt nemen of de u15 480watt (de u15 kan je kabels los koppelen zodat je meer ruimte hebt) de u22 is rondt de 85 euro en de u15 rondt de 110 uit me hoofd (vindt ik echt goede prijs/kwaliteit voedingen en lekker stil)

voor de harde schijf zou ik voor een WD gaan.. ik heb zelf een aantal Maxtors en Itachi's gehad maar als nog vindt ik persoonlijk WD het beste van die 3. Zoizo als je een a8n-sli bordje neemt aangezien maxtor daar wellis problemen mee wilt geven (als je geen budget hebt 2 in raid 0 ;) )

De monitor vindt ik een goede keus als het op tft aan gaat (een m8 van me heeft die en is wel een relaxt dingetje onder de tft's)

en dan de behuizing vindt ik wel een Cooler Master goed genoeg. Meestal ruim genoeg en goede airflow.
en als je geen budget hebt een liantje :P

[ Voor 33% gewijzigd door KappeNou op 10-01-2006 09:42 ]

>PC specs<

• Mouze88
Bedankt voor de antwoorden allemaal!

Ik denk dat ik de asus A8N-SLI Premium ga nemen omdat die geen fan heeft om de chipset te koelen dus ook geen irritant geluid

en misschien dat ik meteen maar 2x 1GB neem dan heb ik het meteen gehad ook :P

over de koeler ben ik nog niet helemaal uit, maar ik denk wel dat ik ook een koeler ga kopen voor mn videokaart...

Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 01:06:
[...]

Sommige mensen hebben problemen maar anderen niet, dus misschien gaat het goed. Het schijnt dus dat alleen schijven met een bepaalde productiedatum problemen hebben. En welke je krijgt is natuurlijk maar de vraag. Tomshardware heeft een toffe website waarbij je hardeschijven op vanalles kunt vergelijken: http://www23.tomshardware...1=130&model2=136&chart=31
Als je de verschillende dingen hebt vergeleken dan zie je al wel dat beide eigenlijk ongeveer even snel zijn.
Dan neem ik denk ik maar die WD... ze zijn idd ongeveer evensnel en dan ben ik er liever zeker van dat ik geen gezeik krijg....

En de WD wordt minder warm :P

[ Voor 55% gewijzigd door Mouze88 op 10-01-2006 12:13 ]

• KappeNou
Mouze88 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:04:
Bedankt voor de antwoorden allemaal!

Ik denk dat ik de asus A8N-SLI Premium ga nemen omdat die geen fan heeft om de chipset te koelen dus ook geen irritant geluid

en misschien dat ik meteen maar 2x 1GB neem dan heb ik het meteen gehad ook :P

over de koeler ben ik nog niet helemaal uit, maar ik denk wel dat ik ook een koeler ga kopen voor mn videokaart...
Je kan altijd een passief koel blok van zalman kopen als je de a8n-sli die met fan wilt. dan moet je wel een koeler hebben die daar ook redelijk wat lucht heen blaast.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 10-01-2006 12:07 ]

>PC specs<

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 17:24
De freezer koelt wel erg goed maar maakt op fullspeed toch wel wat lawaai helaas, itt. de blue orb (was helaas niet leverbaar toen ik me koeler bestelde) die maakt 17 dB geluid wat onhoorbaar zou moeten zijn....

• KappeNou
amd_at_primus schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:34:
De freezer koelt wel erg goed maar maakt op fullspeed toch wel wat lawaai helaas, itt. de blue orb (was helaas niet leverbaar toen ik me koeler bestelde) die maakt 17 dB geluid wat onhoorbaar zou moeten zijn....
Mja maar op 17 dB koelt die lang niet zo goed als de Acrtic :) Ik heb zelf een zalman 7700 en een 9500 gehad en die vondt ik allebij op full speed meer geluid maken dan de arctic op full speed. Vandaar voor mij de arctic aangezien die meer dan de helft van de 9500 kost en ook +- even goed koelt en nog is stiller ook

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 10-01-2006 12:39 ]

>PC specs<

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 17:24
KappeNou schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:37:
[...]

Mja maar op 17 dB koelt die lang niet zo goed als de Acrtic :) Ik heb zelf een zalman 7700 en een 9500 gehad en die vondt ik allebij op full speed meer geluid maken dan de arctic op full speed. Vandaar voor mij de arctic aangezien die meer dan de helft van de 9500 kost en ook +- even goed koelt en nog is stiller ook
Volgens reviews is het verschil in temp 1 graad dus dat maakt ook niet echt veel uit lijkt me :?

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28

ScSi

Belg.

Mouze88 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:49:
Bedankt voor je hulp!

[...]

Hmm, ik ga toch liever voor een asus moederbord, daar ben ik wat bekender mee en vertrouw ik meer. Ik denk altijd dat als het zo goedkoop is het bijna wel crap moet zijn... (dat denk ik, misschien heb ik het wel helemaal verkeerd hoor :P)
Asrock is de budgetlijn van Asus..

• Mouze88
ScSi_009 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:10:
[...]

ik heb liever geen budget-shit :P

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mouze88 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:10:
[...]

ik heb liever geen budget-shit :P
Tja, ik heb van een shop gehoord dat ze van Asrock de minste RMA's hadden.
Beetje kort door de bocht dus dat budget gelijk staat aan shit ;)

• KappeNou
ScSi_009 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:10:
[...]

ja budget maar wel kwaliteit :) dus wat wil je hier mee zeggen?

>PC specs<

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Een vriend van mij werkt in een webschop en Asrock moederborden zetten ze in bijna alle computers die ze verkopen. Dit omdat deze het minst terug komen. Even een lijkstje
1. Gigabyte
2. Asus
3. DFI
4 Asrock
5 MSI O+
Dit is per 100 verkochte moederborden. Dit is van het derde kwartaal van 2005. Bij Gigabyte zijn dit gemiddelt 12 per 100 :|

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28

ScSi

Belg.

KappeNou schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:18:
[...]
ja budget maar wel kwaliteit :) dus wat wil je hier mee zeggen?
De TS quotte dat hij voor Asus zou gaan omdat hem dat vertrouwder in de oren klonk (en hij wist welke kwaliteit hij kon verwachten) Ik reageerde alleen even om te zeggen dat ASRock kwalitatief even goed is..
Niet meer, niet minder :)

• Mouze88
Oke, van een paar onderdelen weet ik nu zeker wat ik ga kopen.

Moederbord: Asus A8N-SLI Premium
De beste met de nForce 4 SLI chipset (toch?)

Geheugen: Corsair TWINX 2048-3200C2PT 2048 MB 2x 1GB CL=2
Goed geheugen en 2x 1GB in dual channel

Harde schijf: Western Digital 250GB, 16MB cache, SATA-II
Volgens mij een prima harde schijf en geen gezijk als bij maxtor schijfen

Videokaart: Asus GeForce 7800GT
Prima videokaart voor een goede prijs.

Voeding: Thermaltake TWV500W
Prima voeding van 500 watt dus dat is ruim voldoende. En ook nog eens heel handig.

Beeldscherm: Samsung 730BF
Ik ga toch maar voor de 17" denk ik omdat het aardig in de kosten scheelt en de resolutie hetzelfde is. Maar voordat ik de knoop doorhak ga ik nog ff proberen de schermpjes in het echt te aanschouwen.

Over de volgende onderdelen heb ik nog een paar vraagen:

Processor: Is nou de San Diego core of de Venice core nieuwer? En welke is beter overklokbaar?

Processorkoeler: Ik ben bang dat de Blue Orb II te veel ruimte in gaat nemen. Op foto's en review's zie ik soms dat hij bijna tegen het geheugen en de videokaart aanzit. Misschien dat iemand weet hoe het zit met het moederbord/geheugen/videokaart zit die ik ga kopen. Anders koop ik toch liever die Artic, want die past sowieso toch?

Maar nogmaals: ik neem liever de blue orb II omdat ik die mooier vind en hij past ook goed bij de voeding die ik ga kopen (die heeft ook blauwe leds).

Groetjes,
Floris

• KappeNou
Mouze88 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:36:
Oke, van een paar onderdelen weet ik nu zeker wat ik ga kopen.

Moederbord: Asus A8N-SLI Premium
De beste met de nForce 4 SLI chipset (toch?)

Geheugen: Corsair TWINX 2048-3200C2PT 2048 MB 2x 1GB CL=2
Goed geheugen en 2x 1GB in dual channel

Harde schijf: Western Digital 250GB, 16MB cache, SATA-II
Volgens mij een prima harde schijf en geen gezijk als bij maxtor schijfen

Videokaart: Asus GeForce 7800GT
Prima videokaart voor een goede prijs.

Voeding: Thermaltake TWV500W
Prima voeding van 500 watt dus dat is ruim voldoende. En ook nog eens heel handig.

Ik ga toch maar voor de 17" denk ik omdat het aardig in de kosten scheelt en de resolutie hetzelfde is. Maar voordat ik de knoop doorhak ga ik nog ff proberen de schermpjes in het echt te aanschouwen.

Over de volgende onderdelen heb ik nog een paar vraagen:

Processor: Is nou de San Diego core of de Venice core nieuwer? En welke is beter overklokbaar?

Processorkoeler: Ik ben bang dat de Blue Orb II te veel ruimte in gaat nemen. Op foto's en review's zie ik soms dat hij bijna tegen het geheugen en de videokaart aanzit. Misschien dat iemand weet hoe het zit met het moederbord/geheugen/videokaart zit die ik ga kopen. Anders koop ik toch liever die Artic, want die past sowieso toch?

Maar nogmaals: ik neem liever de blue orb II omdat ik die mooier vind en hij past ook goed bij de voeding die ik ga kopen (die heeft ook blauwe leds).

Groetjes,
Floris
de koeler ruimte scheeld denk ik neit zo veel. De 3700+ is het beste imo.. Goed overclockbaar en scheeld kwa prijs haast niks met de 3500+
Verder zou ik persoonlijk veel liever een Tagan 2force of easyconnect nemen :) lekker still en goede prijs/kwaliteit verhouding. Ook nog is schakelbare 12 volt rails. 2x 20A of 1x 30A

>PC specs<

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
Mouze88 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:36:
Resolutie is idd hetzelfde. Ik vind 19" icm 1280x1024 echter beter samengaan dan 17" en 1280x1024. Maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Dat kan je voor jezelf uitmaken als je 17" en 19" naast elkaar zet.
Venice + 512KB L2 = San Diego. Beide even nieuw/oud.

Overklokbaarheid kan je nooit voorspellen. Je kan pech hebben en dan klokt hij niet over. Je kan geluk hebben en dan haal je 50% OC.

[ Voor 3% gewijzigd door Noel op 11-01-2006 20:07 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Mouze88
nou dan ben ik daar ook uit :P

Processor: AMD Athlon 64 3700+
Porcessorkoeler word dan de thermaltake blue orb II

bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1