Toon posts:

[G3] Mac OS 10.4.3 microfoon headset werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik draai met een g3 b/w 450 onder 10.4.3
ik heb er een konig headset bij aangeschaft, maar krijg de mic niet aan de gang.
als ik met skype bel kan ik wel verstaan, maar aan de andere kant hoort men mij niet.

hoe kan ik dit oplossen.
ik heb al gekeken in systeemvoorkeuren --> sound, maar ook daar alles instellen werkt nit net als in skype.
de mic heeft een stereo plug, maar dat zal het toch ook niet zijn?

wie heeft er ervaring met dit probleem, en kan dit zo 1, 2, 3 oplossen.
tevens zoek ik een prog met bv vu-meters om te kijken of ik reactie vanuit mijn mic krijg.

arno

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Even een titel edit zodat deze een stuk duidelijker is :).

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Je kan bij de systeem voorkeuren kijken of je mic werkt, dit doe je door naar het geluid tabje te gaan en daar bij input de goede geluidsbron te selecteren en vervolgens iets te zeggen. Je ziet nu als het goed is bij de bar onder aan dat hij werkt. Als er niks gebeurt dan is er iets mis.

Misschien een andere gebruiker proberen? Disk persmissies goed zetten?
En ik neem aan dat je hem gewoon aansluit op de ingang van de Mac en niet via een andere geluidskaart?

kleurbleur.nl

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 19:35

doc

Op de mac is de microfoon ingang soms anders dan op een pc, kan zijn dat je dan niks hoort zonder actieve microfoon. Met sommige headsets hoor ik ook niks op mijn G4. Heb nu een usb headset van Logitech. Werkt altijd :)

Me Tarzan, U nix!

Verwijderd

Topicstarter
mijn mic werkt wel op de win pc v/d kids.
heb hem daar in geplugd, en alles doet het.
nu weer op de mac, maar noppe.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Maar wat doe je precies om het te laten werken? Leg uit wat je bij de systeemvoorkeuren doet en ziet. Leg uit waar je hem precies in plugt.

Oftewel, geef ons wat meer informatie.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik plug de mic stekker in de daarvoor bestemde "poort" de mic ingang.
bij de systeemvoorkeuren ->geluid -> invoer staat de mic op vol, kan later naar beneden bijregelen.
verder kan ik er niets mee.
als ik in de mic praat komt er geen uitslag.
arno

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Jep... Is een lullig probleem, maar wel iets wat eerder is voorgekomen... Om de een of andere reden heeft Apple de een of andere niet-standaard plug gebruikt voor de "mic in" poort en je moet dus ook een mic hebben die daarvoor geschikt is...

Heel vervelend, maar het is wel waar :(

Liege, liege, liegebeest!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Jep klopt, ik weet niet meer zeker of dat met de G3 ook nog zo was eigenlijk. Maar was wel gebruikelijk om net even een afwijkende plug te gebruiken. Ik zal op mijn werk nog eens in de kast kijken maar volgens mij heb ik paar weken geleden net een oude mic met een afwijkende plug de prullenbak in gemikt in het kader useless. Mocht ik um nog vinden dan kan ik um wel op de post gooien. Was transparant dingetje wat je bovenop je monitor kan leggen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
mail me maar ff's las je toevallig de mic hebt gevonden

arnostoevelaar@wanadoo.nl

arno
Pagina: 1