ABIT-KT7A (non RAID) + winxp install freeze

Pagina: 1
Acties:

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
zojuist m'n defecte ABIT-KT7 (lekkende condensators) vervangen door een KT7-A (v1.0). Nu wil ik windows opstarten maar deze hangt continu na de ESCD update...dus zeg maar als dat witte balkje zich moet opvullen onderin het beeld en dan het WINXP opstartlogo moet komen. Dit balkje blijft dan op 1/4 vast hangen.

Herinstallatie van WINXP hangt nadat hij mij de optie heeft gegeven om op F2 te drukken.

Tot zover heb ik getest:

- BIOS upgrade/reflash (laatste versie is A9)
- PCI videokaart installeren
- alle overige PCI devices uitgetrokken
- IDE prefetch modussen uitgezet/aangezet, alsmede andere (in het forum gevonden) oplossingen getest
- CPU eruit gehaald, opgestart zonder, en weer erin gezet
- CMOS gecleared
- pfff wat heb ik nog niet getest?

De setup van mij is nu:

- Duron 650 (niet overgecloked)
- 2 HD's (80 + 20 Gb)
- Plextor brander + Pioneer DVD
- Viewtop Grafische PCI kaart
- Zalman 300 Watt voeding

Kan iemand me mss helpen wat ik nog eventueel zou kunnen proberen? thnks.

what is your major malfunction???

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Welke drivers zijn er nu anders dan toen? Denk dat je daarmee de dader kan vinden. Misschien overbodige RAID/IDE-drivers geïnstalleerd?

• It-er
The__Virus schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:02:
Welke drivers zijn er nu anders dan toen? Denk dat je daarmee de dader kan vinden. Misschien overbodige RAID/IDE-drivers geïnstalleerd?
Hoe bedoel je drivers? HPT370 drivers ofzo? Ik kan overigens ook in de winxp installatie niet op F6 duwen om specifieke drivers te installeren (hetgeen ik ook soms als oplossing zie staan)

Verwijderd

De HD's zitten niet in een raid configuratie en het zijn gewone IDe schijven lijkt me?

• It-er
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:15:
De HD's zitten niet in een raid configuratie en het zijn gewone IDe schijven lijkt me?
yubs...

Verwijderd

Raid controller uitzetten in het bios en checken dat je de goede ide poort gebruikt.
Waarschijnlijk start windows hierna zo op..

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:04
Draai je geheugen is op 100 MHz ipv 133 MHz. Had bij mij bak ook onzettend veel last van BSOD als Windows bootte. Maar het blijkt gewoon een rotte plank te zijn.
Geloof dat er gigantisch veel rotte planken zijn van Abit uit die serie. Zal me niks verbazen.

• dion_b
  • Laatst online: 10:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:18:
Raid controller uitzetten in het bios en checken dat je de goede ide poort gebruikt.
Heeft de ts niet duidelijk in titel en topcistart gemeld dat hij de non-RAID versie heeft :?

Ik lees niet dat ts geprobeerd heeft met enkele HDD aangesloten. Probeer dat eens (2e HDD kun je altijd achteraf erin hangen)

Oslik blyat! Oslik!

• It-er
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:18:
Het is een NON-RAID bord....er staan 0,0 opties m.b.t. Raid-settings welke ik kan uitzetten in de BIOS..tevens staat op de ABIT site bij de BIOS upgrade het volgende:

This BIOS version is also for non-RAID boards and HPT BIOS will be automatically disabled while RAID controller chip not detected

• It-er
dion_b schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:21:
[...]

Heeft de ts niet duidelijk in titel en topcistart gemeld dat hij de non-RAID versie heeft :?

Ik lees niet dat ts geprobeerd heeft met enkele HDD aangesloten. Probeer dat eens (2e HDD kun je altijd achteraf erin hangen)
Ook getest, alsmede alle CD-rom's uitgetrokken. Opgestart met de WINXP HD, alsmede de data HD. Installatie en het opstarten blijven hangen...

• It-er
Termi schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:21:
Draai je geheugen is op 100 MHz ipv 133 MHz. Had bij mij bak ook onzettend veel last van BSOD als Windows bootte. Maar het blijkt gewoon een rotte plank te zijn.
Geloof dat er gigantisch veel rotte planken zijn van Abit uit die serie. Zal me niks verbazen.
Als je de CPU FSB bedoelt...die draait al op 100Mhz...de PCI clockrate op 33Mhz. (default setting van de BIOS)

Verwijderd

Oeps...nie goe gelezen zeg maar 8)7
Ik heb met mijn kt7-raid precies dezelfde elende gehad...en dat kwam door die Raid :(

• It-er
Owja de WINXP-installatie CD is een officiele CD-rom. Daar kan het dus ook niet aan liggen kwa installatie-hangups zal ik dan maar zeggen....

• It-er
iemand nog een clue? Zou dit misschien op een mankement van het moederbord zelf duiden? Ik zie iig geen bol-staande condensators en de BIOS/MEM-checks bij het opstarten gaan allemaal goed....Het kan toch niet zo zijn dat ik geen WINXP op een KT7A bord kan installeren?>

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:42
Hier draait het "goed" op een KT7A-RAID bord, maar voorheen ook op een KT7A en zelfs KT7. Dit alles met een Athlon XP 2400+ en nu een Sempron 2400+ (die overigens maar gezien wordt als 1333MHz en niet hoger kan).
Ik weet wel dat na een reboot ik een tijd moet wachten voor hij door de POST heen is, maar uiteindelijk start hij gewoon door met Windows XP.

Moederbordversie en BIOS versie kan ik je even niet geven, maar wel één van de eerdere revisies (bord) en de laatste BIOS versie. Dat weet ik wel.

Misschien een boel werk, maar start Win2k of Win 98 wel gewoon op? Of heb je een Linux Bootable? Of XP embedded (CD versie?)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Waar blijft ie hangen dan bij de installatie? Wat staat er dan in het scherm? Probeer eens de BIOS-defaults te laden, dat wil nog wel eens helpen (verkeerde instelling ofzo).

• It-er
The__Virus schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:26:
Waar blijft ie hangen dan bij de installatie? Wat staat er dan in het scherm? Probeer eens de BIOS-defaults te laden, dat wil nog wel eens helpen (verkeerde instelling ofzo).
Defaults en optimized defaults geladen...geen juice

hij blijft bij de installatie hangen (als je een paar reacties hierboven had gelezen) nadat ik gevraagd ben om op F2 te duwen voor recovery...

EDIT:

inmiddels mijn oude compleet rotte KT7 weer terug geplaatst, na 5 keer opnieuw opstarten (4 condensators staan nu op ploffen !!) en alles werkt zonder probleem, maar ik denk niet lang meer

ik kan niks anders verzinnen dan dat dat het KT7A bord gewoon rot moet zijn??

[ Voor 23% gewijzigd door It-er op 08-01-2006 15:46 ]

Verwijderd

The__Virus schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:26:
Als je de defaults laad start dat mobo soms ook niet op, tenminste dat heb ik hier een paar keer meegemaakt. Kwam door de noname memory sticks.

• It-er
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:44:
[...]

Als je de defaults laad start dat mobo soms ook niet op, tenminste dat heb ik hier een paar keer meegemaakt. Kwam door de noname memory sticks.
Dat komt omdat de BIOS meestal een verkeerde setting voor je CPU selecteert...in mijn geval 500 Mhz met rara Voltage instellingen..

Memorysticks heb ik iig niet aan de pc hangen...

• It-er
Kben nog even aan het spitten geslagen en kwam het volgende op de Microsoft Knowledgebase tegen:

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q314082

Is iemand met deze methode al bekend? Schijnt te moeten gebeuren als je van mainbord wisselt. ?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:04
Ik houd er op dat je plank rot is, als de windows CD, bij een load Default mem settings nog niet eens goed draait. Draai is memtest86+.
@Soski, je hebt een 166 MHz processor in een max 133 MHz board, dit resulteerd in 10*133 ipv 10*166.
Pagina: 1