Toon posts:

UTP CAT.5 of CAT.5E?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pc op zolder verbinden met de modem die in de woonkamer staat, nou weet ik niet welke kabel ik precies moet hebben, ik heb een 20MB verbinding, ik heb thuis wel een UTP CAT.5 Patch kabel liggen maar ik weet niet of de kwaliteit wel goed is of moet ik een CAT.5E aanschaffen?
weet iemand wat het verschil is van deze 2 soorten?

Ik heb op google en op deze site gezocht naar het juiste antwoord helaas zonder resultaat, ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 13:58 ]

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CAT5 gaat tot 100Mbit, moet lukken dus.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Cat5E staat garant voor een Gbit verbinding, Cat5 alleen 10/100Mb.

Gewoon Cat5 is gewoon voldoende voor een 20Mb verbinding.

Haal de B en de b niet door elkaar hè. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-04 08:32
Voor zover ik weet is een CAT5 100Mbit en een CAT5E voor 1Gbit.
Ik zou voor de CAT5E gaan, ook met de toekomst in gedachte. Anders kun je over een paar jaar weer kabels gaan trekken als je je netwerk een keer wil upgraden

Macbook Pro, 640 WD extern

Verwijderd

Topicstarter
ooow dus cat5 is dus nog goed genoeg voor mijn 20mbit verbinding, dankjewel ik hoef geen nieuwe kabel aan te schaffen ik gebruik gewoon de cat5 kabel, thnxx

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-04 18:27
Ik zou in jou geval toch nogmaals de de afweging maken tussen cat5 en cat5e en daarin betrekken hoeveel moeite je moet doen om de kabel te leggen. Als je nu met veel moeite de kabel legt en netjes wegwerkt en je komt later op het idee om een Gbit verbinding te gebruiken kan je alles weer overdoen. En wat kost nou een aantal meters cat5e voor de genoemde afstand ?

Verwijderd

Staat letterlijk in de FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.