Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Als je er veel kilometers in moet maken, zou ik gewoon voor het comfort gaan. Heb je iets meer riumte nodig, kan je voor een A4 gaan, maar qua ruimte zal het echt nite zoveel schelen.
Een A4 is ook echt niet beter dan een A3. Het is imo gewoon een sedan versie van de A3, meer niet.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Bij een Avant koop je daar volgens mij alleen meer ruimte achterin voor.Burat schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:06:
De ruimte is niet heel erg belangrijk. Ik vraag me af wat het feit dat het A4 is toevoegt in kwalitatieve zijn (dus los van imago/status). Een A4 Avant met dezelfde uitrusting als een A3 Sportback is ongeveer 8k duurder - wat koop ik daarvoor?
Ik heb geen idee verder of bijvoorbeeld een standaard uitvoering van een A4 wat meer standaard opties heeft, maar daar zit volgens mij ook weinig verschil in.
Met een A4 heb je een wat zwaardere auto, wat misschien wat meer comfort kan geven op de snelwegen. Ook weer afhankelijk welke motor je in gedachte had bij beide versies
No signature required.
Dan moet je de overweging toch zelf maken met de volgende stelling:Burat schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:16:
Motor zou de 2.0 TFSI worden, in beide.. dus die kan die paar kilo op zich wel hebben.
Haal ik meer comfort voor mezelf uit een auto met full options, of een iets grotere auto met wat minder opties.
Persoonlijk zou ik voor de A3 gaan. Een auto met dat formaat levert tegenwoordig al genoeg comfort. Daar heb je niet echt een zwaardere auto voor nodig. En met dezelfde motor ben je met de iets keinere auto denk ik toch wat sportiever (sneller), wat ook een stukje comfort is.
Zelf vind ik een auto met wat meer opties altijd wel wat fijner. Je hebt je auto voor 99% van de tijd nodig om alleen jezelf te vervoeren en niet om extra personen plus veel bagage mee te kunnen nemen. Daar moet je je auto dan imo ook op kopen.
[edit]
Ik zal zelf, toen ik mijn auto mocht uitzoeken, te twijfelen of ik ipv een golf niet beter een passat zou kunnen nemen. Die was op zich niet echt veel duurder. Ik heb toen toch gewoon een golf gekozen. Dan kon ik een sportsline nemen met iets meer opties. Ook wilde ik wel lekker wat motor vermogen, dus zat ik toen ook nog over een 2 liter te twijfelen, maar uiteindelijk heb ik de 105pk 1.9 genomen (TDI) en later laten chip tunen. Uiteindelijk heb ik dan wel bijna het vermogen van de 2 liter, maar was wel minder geld kwijt
[ Voor 24% gewijzigd door momania op 08-01-2006 14:26 ]
Wil je veel lange stukken rijden? Veel buitenland? Veel Nederland? En hou je jezelf altijd aan de regels?Burat schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:16:
Motor zou de 2.0 TFSI worden, in beide.. dus die kan die paar kilo op zich wel hebben.
Als je veel lange stukken in Nederland rijd op de snelwegen dan maakt het denk ik niet zo veel uit wat je neemt. Als je veel in het buitenland rijd, kan je beter de a4 nemen, omdat die waarschijnlijk net iets meer comfort geven. Als je je niet altijd aan de regels houd

No signature required.
En neem ALTIJD gelaagde zijruiten erbij, dat is zo veel fijner!
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hier staat zowel een test van de A3 als van de A4. Veel leesplezier!
Ik heb in de A4 al gereden - dat was een prettige ervaring. De A3 zal volgende week ook wel volgen. Maar ik vrees dat ik met een week ertussen weinig verschil in geluid zal horen.. En autotests zijn leuk, maar kijken vaak naar een auto op zichzelf of in vergelijking met directe concurrenten, bijna nooit in vergelijking met groter broertje..
Vooral als het gaat om wegligging etc, kan het zoveel schelen of je wel of geen sport onderstel hebt bijvoorbeeld. Bij zo'n test wordt dan toch vaak weer met een standaard onderstel gereden en de wegligging ook daar op beoordeeld.
Gewoon idd nog een A3 gaan proef rijden voor die tijd. En het liefst ook 1 met alle opties die jij wilt.
[ Voor 12% gewijzigd door momania op 08-01-2006 14:58 ]
Anoniem: 25556
Het kan wel weer een aardige indicatie geven als je verschillende tests van dezelfde auto leest, dus enig nut hebben ze toch welluukabc schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:59:
@ bovenste 2 reacties: ja dat is natuurlijk ook zo, het beste is een proefrit. Die autotest zijn ook alleen maar een tip, je hoeft je mening over een auto niet daarop te baseren
Maar je eigen mening blijft idd gewoon de belangrijkste en die krijg je alleen maar door een auto zelf te ervaren
Zelf heb ik afgelopen jaar getwijfeld tussen een A3 (3-deurs) en een A4 (sedan). tweedehands welte verstaan.
BIj mij is het de A4 sedan geworden. Voornamelijk omdat deze wat groter is en toch een stuk comfortabeler is en zoals reeds eerder vermeld minder motorgeluid doorgeeft naar binnen toe.
Waar ga je hem voornamelijk voor gebruiken? Voor je bedrijf en de functies die daarmee samenhangen? Dan straalt de A4 Avant mijn inziens net wat meer klasse uit dan de A3 SB, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
Een ding is zeker, welke je ook kiest, een miskoop zal het nooit zijn. Al vind ik het persoonlijk zonde om een nieuwe auto te kopen, de afschrijving in de eerste 3 jaar is echt enorm. Maar doordat je een bedrijf hebt kan dit natuurlijk iets anders liggen.
Ga je daadwerkelijk kopen of leasen?
Audi: Vorsprung durch Technik
En sja, ik zou zelf liever een complete A3 sportback hebben, dan een A4 avant met minder opties.
Qua kwaliteit maakt het elkaar echt niets
De zwaartse diesel in de A3 Sportback is de 2.0 TDI (140 pk). De volgende stap in de A3 is de 2.5 TDI (163 pk) die een paar duizend euro duurder is dan de 2.0 TFSI. No way dat beide qua rijplezier in de buurt komen van de 2.0 TFSI. De vermogensopbouw van de TFSI is dankzij z'n turbo vergelijkbaar met een diesel (dwz relatief veel vermogen onderin) alleen heeft de TFSI een groter toerenbereik.418O2 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:37:
Ik ben persoonlijk heel erg dieselfan, dus ik zou zelf voor een 2.0TDi gaan, scheelt je ook wel redelijk met veel kilometers en je kan er imo rustiger mee rijden
Helaas moet ik het zelf met de 'gewone' 2.0 van VAG doen, maar in mijn volgende A4 ligt zeker de TFSI in.
[ Voor 5% gewijzigd door Rejgun op 08-01-2006 20:05 ]
ah oke, dan is het wel een overweging...Femme schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:03:
[...]
De zwaartse diesel in de A3 Sportback is de 2.0 TDI (140 pk). De volgende stap in de A3 is de 2.5 TDI (163 pk) die een paar duizend euro duurder is dan de 2.0 TFSI. No way dat beide qua rijplezier in de buurt komen van de 2.0 TFSI. De vermogensopbouw van de TFSI is dankzij z'n turbo vergelijkbaar met een diesel (dwz relatief veel vermogen onderin) alleen heeft de TFSI een groter toerenbereik.
maar ik zou wel goed uitzoeken of een 2.5 TDi niet voordeliger is om de lange termijn
Al denk ik dat zo'n zwaar blok wel een hoop gewicht op je neus legt
Ik vind het overigens opvallend dat niemand het over de DSG heeft, het lijkt me dat dit ook bijdraagt aan het comfort, schakelen word namelijk wel lekker makkelijk zo.
In dit geval zou ik gaan voor de A3, ik vind die er leuker uitzien, is goedkoper, iets zuiniger en sportiever. Hij is alleen wel 20cm korter, maar of je die ruimte echt nodig hebt, hangt natuurlijk van jou af, maw waar ga je de auto voor gebruiken?
Anoniem: 147217
Wat ruimte betreft maakt het niet zo heel veel uit. Bij beide auto's heb je op de achterbank weinig ruimte, zeker als er lange personen voorin zitten. De kofferbak van de A3 is misschien wat kleiner, maa wel veel makkelijker toegankelijk. Ik heb nu geen neerklapbare bank en alles wat groot is krijg je dus niet meer mee. In de A3 was het een kwestie van bank neerklappen, achterdeur open en alles kreeg je erin.
het gaat dus om de avant - daar geldt dit niet voor
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 147217 op 09-01-2006 08:51 ]
Anoniem: 25556
Nofi, maar ik heb geen auto nodig om m'n mannelijkheid te verlengen. Lijkt me ook niet echt normaal of gezond als je het zo bekijkt.Zo'n auto is uiteindelijk toch een verlengstuk van je mannelijkheid.
Voor de rest valt het mij op dat de meeste mensen zich hier blind staren op motorvermogen en features. Ik zou de financieen beter bekijken; een auto met veel opties schrijf je relatief meer op af. Met andere woorden, i.v.m. die A4 zou die A3 een desinvestering zijn.
Met fictieve getallen: Stel de A4 en de A3 kosten beide 10k in aanschaf. Doordat de A4 domweg een grotere auto is (minder features/meer auto) krijg je er bij inruil na 2 jaar nog 6k voor, en voor die A3 nog 4k, want dat is in feite gewoon een kleinere auto. Opties krijg je nooit helemaal terugbetaald bij inruil.
Financieel gesproken kun je beter het instapmodel van de hoogste lijn kopen die je kunt betalen, dan het topmodel van de 'laagste' lijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 09-01-2006 12:00 ]
Hm, interessante gedachte! Maar bijvoorbeeld die DSG automaat heeft voor mezelf wel toegevoegde waarde - en vind je nooit in het instapmodel van de hoogste lijn... Verlies aan inruilwaarde is te accepteren als de opties significante meerwaarde hebben.Anoniem: 25556 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:00:
Voor de rest valt het mij op dat de meeste mensen zich hier blind staren op motorvermogen en features. Ik zou de financieen beter bekijken; een auto met veel opties schrijf je relatief meer op af. Met andere woorden, i.v.m. die A4 zou die A3 een desinvestering zijn.
[knip]
Financieel gesproken kun je beter het instapmodel van de hoogste lijn kopen die je kunt betalen, dan het topmodel van de 'laagste' lijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Burat op 09-01-2006 13:18 ]
Anoniem: 147217
Het was idd te generaliserend geschreven. Maar toch: bij de aanschaf van een nieuwe auto zijn er een heleboel rationele argumenten als de opbergruimte, veiligheid, het aantal passagiers en meer van dat soort dingen, maar zijn het uiteindelijk de emotionele argumenten die de boventoon voeren.Anoniem: 25556 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:00:
[...]
Nofi, maar ik heb geen auto nodig om m'n mannelijkheid te verlengen. Lijkt me ook niet echt normaal of gezond als je het zo bekijkt.
Praktisch gezien heb ik alleen vervoer nodig en zou ik ook afkunnen met een Opel Astra met een instapmotor. Dat zou een hele hoop geld schelen en mijn vervoersprobleem zou opgelost zijn.
Maar zo werkt het niet. Het is lekker op de snelweg als je gas geeft en vooruit gaat; het kijkt lekkerder uit het raam naar een blonde chica voor het stoplicht. Het is een lekker gevoel als je wegrijdt om aan die gasten naast je bij het stoplicht in een oude golf met spoilers, skirts en een mini-behaatje aan de binnenspiegel te laten zien wie de baas is.
Mensen zijn bezig met wie waar staat in de pikorde en om te zeggen dat je je status mede ontleent aan de auto waar je in rijdt, klinkt wat treurig, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je koopt niet een A3 om alleen in te rijden. Je betaalt behoorlijk meer om wat lekkere dingen te hebben als een snelle motor, maar vooral ook om te laten zien dat je succesvol bent.
In de praktijk klopt je beredenatie echter niet. Een grote auto schrijft sneller af dan een kleine!Anoniem: 25556 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:00:
[...]
Nofi, maar ik heb geen auto nodig om m'n mannelijkheid te verlengen. Lijkt me ook niet echt normaal of gezond als je het zo bekijkt.
Met fictieve getallen: Stel de A4 en de A3 kosten beide 10k in aanschaf. Doordat de A4 domweg een grotere auto is (minder features/meer auto) krijg je er bij inruil na 2 jaar nog 6k voor, en voor die A3 nog 4k, want dat is in feite gewoon een kleinere auto. Opties krijg je nooit helemaal terugbetaald bij inruil.
Dit is inherent aan onze wegenbelasting. Veel mensen hebben liever een kleinere (lichtere) auto, omdat de wegenbelasting minder is. Daarom zijn grot,zware auto's 2e hands relatief goedkoop te kopen.
Feit is wel dat de A4 net als de 3 serie en de c-klasse altijd duur blijven ook tweedehands goed hun waarde houden, omdat deze in de meest populaiere klasse vallen.
een auto is net zo iets al een basgitaar: iedereen heeft een andere voorkeur.