Toon posts:

[XP] desktop achtergrond geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vorige week mijn windows opnieuw geinstalleerd na een aantal rare dingen die er gebeurd waren. ik had er een format over gegooit waardoor zodat ik ook van alle problemen af zou zijn.

maar gisteren had ik plots dat op mijn desktop boven mijn achtergrond een spyware infection scherm boven kwam. dit blokkeerde ook het kiezen van achtergronden of het instellen van je achtergrond.

ik heb dit alles kunnen verhelpen door hitman pro te laten lopen en norton antivirus 2006. en na dat alles en een reboot te doen was ook alles weer normaal.

tenminste, dat dacht ik. want niets was minder waar bleek. ik wou vanochtend een nieuwe achtergrond instellen, en nu bleek dat nog steeds achtergrond tab bij bureaublad eigenschappen nog steeds geblokkeerd was. ook helpt het niet om op een afbeelding rechtermuisknop te gebruiken om dan als achtergrond gebruiken te doen.

wel lukt het weer als ik dit doe bij een internet explorer. als ik op een site een afbeelding open en dan als achtergrond gebruiken doe, dan zet hij die wel weer als achtergrond.

enig idee hoe ik die blokade kan uitzetten???

heb een 2.93ghz intel celeron d, 1024mb ddr ram, nvidea gforce fx 5200 128mb agp, 40gb harde schijf en een 80gb harde schijf beide 7200rpm, 2 dvd rw's, 1 cd rom, asus p4p800 moederbord...

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Ik ken het probleem bij meerdere spyware varianten. Helaas kon in de laatst gebruikte manier niet vinden, die zal nog liggen bij mensen waar het probleem was (en zal dus al weg gegooid zijn). Maar deze kon ik nog vinden. http://www.experts-exchan...gs_Alerts/Q_21556354.html Ergens lager op de pagina het laatste antwoord. Het gaat er om dat je in het register gaat repareren dat je weer een aanpassing kan maken maar dit heeft alleen zin als de spyware weg is. suc6 :)

verdwaalde ict'er op elektro!

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Je hebt het last van spysherrif, een spyware programma die zich voordoet als spyware-verwijderaar. Met microsoft antispyware beta kan je deze verwijderen.

Ik heb ook een manier gevonden om je achtergrond weer terug te krijgen, deze ga ik nu even voor je opzoeken....

Gevonden:
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:53:
Het is een oud topic, maar ik wou toch even een oplossing posten.

Ik had vandaag hetzelfde probleem, aangericht door SpySheriff, een malware die zich voordoet als Anti-Spyware programma. Ondertussen kwakt ie je hele computer vol met trojans. :(
Bij mij zaten daarna ook de bureaublad achtergrond-instellingen en taakbeheer op slot. Daarvoor waren ineens policies ingesteld, waar je dus weer van af moet.

Met XP Pro kun je Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc gebruiken, met XP Home gebruik je regedit.
Verwijder in [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies] de sleutels "ActiveDesktop" (voor het bureaublad) en "System" (voor taakbeheer), en je standaardinstellingen zijn weer hersteld. Even herstarten eerst.

[ Voor 90% gewijzigd door killerbee17 op 08-01-2006 14:10 ]

wwweet ik veel...

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
De ronde achrief bak langs het bureau doet wonderen ;) Het zal inderdaaf iets van spy sheriff zijn. Ik zoek nu iets van een mooie regedit bestand wat ik toen ook had waarmee alles automatisch verwijderd wordt, nu moet ik het alleen nog vinden :X

Gevonden >:) ff googlen :+ Dat bestandje van richt clike here en dat laten verwerken in het register. Je moet een melding van regedit krijgen dat de wijzeging is door gevoerd

http://help.lockergnome.c...ion/index.php/t35658.html
Close HiJackThis.

RIGHT-CLICK HERE and go to Save As (in IE it's "Save Target As") in order to download the smitfraud reg to your desktop.

Double-click smitfraud.reg on your desktop. When asked if you want to merge with the registry click YES.

After the merged successfully prompt, using Windows Explorer, navigate to the following folder:

C:\Windows\Prefetch

If there are any files inside the Prefetch folder, delete ALL of them. (Do NOT delete the folder. Just delete the files inside.)

Reboot your computer.

You should be able to change your desktop back to normal now.

Post the report from Ewido and a new HiJackThis log into this topic.

[ Voor 65% gewijzigd door 5mebibyte op 08-01-2006 14:25 ]

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
ongelooflijk bedankt jongens voor de hulp, ik heb het idd in orde gekregen!!! :)
killerbee17 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:08:
Je hebt het last van spysherrif, een spyware programma die zich voordoet als spyware-verwijderaar. Met microsoft antispyware beta kan je deze verwijderen.

Ik heb ook een manier gevonden om je achtergrond weer terug te krijgen, deze ga ik nu even voor je opzoeken....

Gevonden:

[...]
jouw hulp was het eerste dat ik probeerde en het hielp wel, het vage was alleen dat ik opties aan het veranderen was en ik geen verschil zag. ik opende de desktop eigenschappen en daar zag ik bij theme wel de nieuwe achtergrond, en bij achtergronden stond alles nog geblokkeerd, maar de achtergrond zelf was nog de oude, dus ik zette alles terug zoals het stond en toen veranderde plots mijn achtergrond in de nieuwe, mijn achtergronden scherm was niet meer geblokkeerd en ik kon terug gewoon achtergrond veranderen zonder afbeeldingen in internet explorer te openen :p

naja ongelooflijk bedankt jongens :)