Toon posts:

[A8N-SLi Premium] Problemen met nieuwe BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik problemen had met het aan de praat krijgen van de NVRaid controller in windows heb ik het BIOS van m'n mobo geflashed naar de nieuwste versie (1011.001 beta). In plaats van bovengenoemd probleem te verhelpen introduceerde dit echter een hele reeks nieuwe problemen :/

BIOS is terug naar 1.09 ondertussen maar 2e probleem is er nog steeds :?
  1. Wanneer ik Windows (XP Pro) reset, uitzet of laat hibernaten sluit windows gewoon af, maar blijft alle hardware aanstaan, totdat ik de power-knop een aantal seconden lang ingedrukt houdt.
  2. Ik mag niet meer mijn processor handmatig overclocken en de geheugeninstellingen aanpassen. Zodra ik de "jumperfree" instellingen op manual zet worden alle geheugeninstellingen op auto gezet en zodra ik de geheugeninstellingen weer ga aanpassen wordt de cpu-overclock weer ongedaan gemaakt (wordt weer op auto gezet). Lekkah handig 8)7
Hardware:
  • Asus A8N-SLI Premium met BIOS 1011.001 beta
  • AMD Athlon64 Venice 3500+
  • 2 x 512 MB Mushkin "Black Line" PC4400
Iemand dit ook meegemaakt? Of ideeen hoe dit te verhelpen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 15:40 ]

Verwijderd

Die problemen kunnen voorkomen als je een BETA bios installeerd. Ik zou dus aan raden terug te gaan naar je oude bios of naar deze http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

ASUS Bios 1.09

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:57:
Die problemen kunnen voorkomen als je een BETA bios installeerd. Ik zou dus aan raden terug te gaan naar je oude bios of naar deze http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

ASUS Bios 1.09
Dat heb ik al geprobeerd, maar de updatetool weigert een "oudere" BIOS eroverheen te flashen. En ik heb geen floppydrive, dus vanuit DOS flashen gaat ook niet werken.

edit:
Dat was overigens de BIOS die ik hiervoor had, 1.09.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 14:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:28:
[...]

Dat heb ik al geprobeerd, maar de updatetool weigert een "oudere" BIOS eroverheen te flashen. En ik heb geen floppydrive, dus vanuit DOS flashen gaat ook niet werken.

edit:
Dat was overigens de BIOS die ik hiervoor had, 1.09.
via een usb-stick of kan dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
:? niet dat ik weet, maar heb hier ook geen USB stick liggen, alleen wat losse compact flash kaartjes met een reader.

Verwijderd

Ik heb het nog nooit gedaan een bios te flashen via een usb stick, weet ook niet of dat gaat. Volgens mij niet. En is er geen mogelijkheid om in je kast een diskettedrive te bouwen?

Daarna zal het volgens mij moeten werken.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb zelf een A8N-SLI Deluxe, en bij het flashen van mijn BIOS deed de windows tool vervelend, dus moest ik dos. Echter waren alle floppies in mijn bezit corupt of dood.
Ik kwam er toen achter dat het mobo USB-sticks en/of mn cardreader als aparte drives mapte in DOS.

Ik dus gewoon vanaf de ASUS CD geboot in een soort dos, had de flash tool en bios op mn USB-stick staan (wel FAT doen he!), en vervolgens gewoon op die manier geflasht. Tis even zoeken welke drive het is (gewoon alles vanaf C: aflopen met een dir en kijken of je bekende bestanden ziet) maar het werkte wel :)

Ik zou je dus aanraden gewoon eens de cardreader met CF te proberen, misschien heb je geluk...

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Topicstarter
TheBlasphemer schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:52:
Ik heb zelf een A8N-SLI Deluxe, en bij het flashen van mijn BIOS deed de windows tool vervelend, dus moest ik dos. Echter waren alle floppies in mijn bezit corupt of dood.
Ik kwam er toen achter dat het mobo USB-sticks en/of mn cardreader als aparte drives mapte in DOS.

Ik dus gewoon vanaf de ASUS CD geboot in een soort dos, had de flash tool en bios op mn USB-stick staan (wel FAT doen he!), en vervolgens gewoon op die manier geflasht. Tis even zoeken welke drive het is (gewoon alles vanaf C: aflopen met een dir en kijken of je bekende bestanden ziet) maar het werkte wel :)

Ik zou je dus aanraden gewoon eens de cardreader met CF te proberen, misschien heb je geluk...
Dat ga ik even proberen!

edit:
Worked like a charm, BIOS is terug naar 1.09, maar het vreemde OC probleem blijft

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 15:39 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je kan gewoon met de Asustool je bios terugzetten. Ga eerst naar de options en vink 'allow downgrade' ofzo aan (hier kom je door uit het selectielijstje options te kiezen). Daarna weer flashen en klaar. Ik heb het zo al heel vaak gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:24:
Je kan gewoon met de Asustool je bios terugzetten. Ga eerst naar de options en vink 'allow downgrade' ofzo aan (hier kom je door uit het selectielijstje options te kiezen). Daarna weer flashen en klaar. Ik heb het zo al heel vaak gedaan.
Ik denk dat ik dan een andere updater gebruik, want die tool zie ik hier niet bijstaan. Anyway, BIOS is ondertussen weer terug naar 1.09; ik kan echter nog steeds niet de "jumperfree" instellingen wijzigen zonder dat de DRAM instellingen weer op 'auto' springen en vice versa! :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 15:41 ]

• The__Virus
Dat is een bug van het moederbord, daar zijn meer problemen over gehoord. Denk dat je dat probleem zult houden. Moet je even in DOC zoeken. Maareh met Asus Update kon ik altijd gewoon dat downgraden aanvinken :?.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:26:
Dat is een bug van het moederbord, daar zijn meer problemen over gehoord. Denk dat je dat probleem zult houden. Moet je even in DOC zoeken. Maareh met Asus Update kon ik altijd gewoon dat downgraden aanvinken :?.
Das dan wel 'n beetje zonde van dat PC4400 geheugen :X

Het vervelende is dat ik het in het verleden wel aan de praat heb gehad (processor OC naar 2.6 GHz en geheugen op ruim 550 MHz CL2.5), nou ja, maar hopen dat Asus die shit ooit gaat fixxen dan.

• The__Virus
Ik zag net dit probleem bij de A8N SLI Deluxe, maar weet niet of het ook voor de Premium geldt, kan me vergist hebben:
http://66.249.93.104/sear...ing+memory+settings&hl=nl
Maar ja het zijn wel soortgelijke bordjes, maar weinig verschil. Ik zoek nog even ;).

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:13:
Ik zag net dit probleem bij de A8N SLI Deluxe, maar weet niet of het ook voor de Premium geldt, kan me vergist hebben:
http://66.249.93.104/sear...ing+memory+settings&hl=nl
Maar ja het zijn wel soortgelijke bordjes, maar weinig verschil. Ik zoek nog even ;).
Als het goed is zijn de verschillen tussen die bordjes inderdaad minimaal. Ik zal straks proberen om de bios te flashen naar 1.08, eens zien of dat nog verschil maakt met 1.09.
Pagina: 1