Toon posts:

Een benchmark; LEUK! maar hoe....?

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Een vriend van me en ik hebben beide recentelijk een nieuwe videokaart gekocht (hij een Asus 6600GT en ik een Sapphire X800GT) en willen graag beide kaarten vergelijken. Ik heb m'n pc hiervoor beschikbaar gesteld en de datum is ook al geprikt. Maar wat is de beste manier om de benchmark te doen? Ik heb al een aantal games die je vaak in de professionele reviews als benchmark terug ziet, zoals Half-Life 2, Doom 3, Far Cry en SC: Chaos Theory. Daarnaast willen we ook DX8.1 benchen, waarvoor ik Hitman en C&C Generals in gedachte had. Wat ik mij verder af vraag, is welk programma ik het best kan gebruiken voor het meest cruciale gedeelte: namelijk het meten van de Frames per Second.

Wellicht goed om te weten is de testsetup:
Dell Dimension 8300
Intel 875p chipset
Intel Pentium 4 HT 2,8 Ghz 'Northwood'
1024Gb DDR 400 Ram (PC32000)
80Gb ATA 7,200 rpm Harddisc

I need help!!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Installeer gewoon 3dmarks'05 en 3dmarks'03
daarmee heb je een redelijk accurate benchmrk

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

fraps intypen in google misschien kun je nog wel een oude versie vinden om 8.1 in te testen.
Andere optie misschien: meuktracker: Bench'emAll! 2.652 beta alhoewel ik dat zelf niet ken

[ Voor 95% gewijzigd door Chubbchubb op 08-01-2006 13:37 ]