Beste tweakers,
Een collega van mij wil in september beginnen aan een HTS opleiding Werktuigbouwkunde.
Nu wil hij hiervoor eerdaags een nieuw systeem aanschaffen. Het budget is maximaal 800,-
Het systeem hoeft alleen de kast te bevatten en dus geen beeldscherm, printer enz.
Het doeleinde van de PC zal hoofdzakelijk Office, SolidWorks, AutoCAD en overige CAD CAM pakketten bevatten. Daarnaast wordt er af en toe wel eens een spelletje gespeeld (denk daarbij aan Fifa, MOHAA; een beetje de oudere spellen zeg maar).
Nu zijn we gisteren aan het samenstellen gegaan en zijn we op dit systeem geeindigd:
Grafische kaarten nVidia PCIe -
Extreme N6600 Silencer (ArtNr: JAXV09)
Extreme N6600 Silencer (256 MB DDR-SDRAM)
Levering binnen 24 uur
€ 119,-
een lekker rustige kaart die toch nog enigzins kan presteren. Bovendien is dit zo'n beetje de enige kaart die in het budget past (het is al gauw enkele tientjes duurder, bv voor een GT)
CPUs Socket 939 -
Athlon64 3200+ (2.0 GHz) (ArtNr: HHDA12)
Athlon64 3200+ (2.0 GHz) (128 KB)
Levering in 3-5 dagen
€ 189,-
Volgens mij is dit de processor die tegnwoordig prijs/kwaliteit het beste ligt
Behuizingen Midi Tower -
CS-323 (ArtNr: TQXH41)
CS-323 (4x 5,25" / 2x 3,5")
Levering binnen 24 uur
€ 25,-
Lekker goedkoop kastje, er kan goenoeg in en er hoeft toch niet naar LAN-partys gereisd te worden
Geheugen DDR-SDRAM -
DIMM 1 GB (ArtNr: IAID2C)
DIMM 1 GB (2x512Mb Dual Channel)
Levering binnen 24 uur
€ 95,-
Een Gig is dezer dagen toch zeker het minst. Met solidworks zal dit in assemblies lekker werken en het eventuele spelletje knapt er ook nog van op.
Voedingen meer dan 400 Watt -
PurePower Blue Light (ArtNr: TN4T10)
Thermaltake PurePower Blue Light (ATX 2.0)
Levering binnen 24 uur
€ 79,-
Aardig wattage voor het geld. Schijnt ook nog redelijk stil te zijn en ondersteund ATX 2.0
Harddisks Serial ATA -
Barracuda 7200.7 (ArtNr: A7BS03)
Barracuda 7200.7 (80 GB, Boxed)
Levering binnen 24 uur
€ 70,-
Ikzelf zou er een wat grotere schijf inzetten, maar hij had het idee om er later 2 nieuwe in te hangen in een RAID 0 opstelling en dan nu wat geld besparen. Klinkt opzich logisch...
Moederborden Socket 939 -
A8N-SLI SE (ArtNr: GHEA14)
A8N-SLI SE (nVidia nForce4 SLI)
Levering binnen 24 uur
€ 119,-
Ik heb Asus altijd al goed gevonden en volgens mij is dit bord toch ook weer één van de toppers. Zit alles op wat er nodig is inclusief SLI voor later
DVD-reWriters IDE -
ND4550 (ArtNr: CEAN38)
ND4550 (16 speed)
Levering binnen 24 uur
€ 45,-
Heb zelf ook een Nec en ben er uitermate tevreden mee. Dit lijkt me ook een goede brander.
Behuizingen - Koelers
3412/N2GL (ArtNr: TL7P04)
Papst 3412/N2GL(voor inbouw in towers)
Levering binnen 24 uur
€ 19,-
Voor de nodige koeling (zeker mer de passief gekoelde Graka) nog een Papst fannetje. Lekker rustig en verplaatst nog redelijk veel
Subtotaal € 764,-
incl. 19% BTW. € 121,98
Ik denk dat dit toch een redelijk systeem is waar nog enkele jaren op doorgewerkt kan worden en ook voorbereid is op de toekomst.Graag zou ik van jullie willen horen wat jullie er aan zouden veranderen en zo ja waarom. Alvast bedankt!
Een collega van mij wil in september beginnen aan een HTS opleiding Werktuigbouwkunde.
Nu wil hij hiervoor eerdaags een nieuw systeem aanschaffen. Het budget is maximaal 800,-
Het systeem hoeft alleen de kast te bevatten en dus geen beeldscherm, printer enz.
Het doeleinde van de PC zal hoofdzakelijk Office, SolidWorks, AutoCAD en overige CAD CAM pakketten bevatten. Daarnaast wordt er af en toe wel eens een spelletje gespeeld (denk daarbij aan Fifa, MOHAA; een beetje de oudere spellen zeg maar).
Nu zijn we gisteren aan het samenstellen gegaan en zijn we op dit systeem geeindigd:
Grafische kaarten nVidia PCIe -
Extreme N6600 Silencer (ArtNr: JAXV09)
Extreme N6600 Silencer (256 MB DDR-SDRAM)
Levering binnen 24 uur
€ 119,-
een lekker rustige kaart die toch nog enigzins kan presteren. Bovendien is dit zo'n beetje de enige kaart die in het budget past (het is al gauw enkele tientjes duurder, bv voor een GT)
CPUs Socket 939 -
Athlon64 3200+ (2.0 GHz) (ArtNr: HHDA12)
Athlon64 3200+ (2.0 GHz) (128 KB)
Levering in 3-5 dagen
€ 189,-
Volgens mij is dit de processor die tegnwoordig prijs/kwaliteit het beste ligt
Behuizingen Midi Tower -
CS-323 (ArtNr: TQXH41)
CS-323 (4x 5,25" / 2x 3,5")
Levering binnen 24 uur
€ 25,-
Lekker goedkoop kastje, er kan goenoeg in en er hoeft toch niet naar LAN-partys gereisd te worden
Geheugen DDR-SDRAM -
DIMM 1 GB (ArtNr: IAID2C)
DIMM 1 GB (2x512Mb Dual Channel)
Levering binnen 24 uur
€ 95,-
Een Gig is dezer dagen toch zeker het minst. Met solidworks zal dit in assemblies lekker werken en het eventuele spelletje knapt er ook nog van op.
Voedingen meer dan 400 Watt -
PurePower Blue Light (ArtNr: TN4T10)
Thermaltake PurePower Blue Light (ATX 2.0)
Levering binnen 24 uur
€ 79,-
Aardig wattage voor het geld. Schijnt ook nog redelijk stil te zijn en ondersteund ATX 2.0
Harddisks Serial ATA -
Barracuda 7200.7 (ArtNr: A7BS03)
Barracuda 7200.7 (80 GB, Boxed)
Levering binnen 24 uur
€ 70,-
Ikzelf zou er een wat grotere schijf inzetten, maar hij had het idee om er later 2 nieuwe in te hangen in een RAID 0 opstelling en dan nu wat geld besparen. Klinkt opzich logisch...
Moederborden Socket 939 -
A8N-SLI SE (ArtNr: GHEA14)
A8N-SLI SE (nVidia nForce4 SLI)
Levering binnen 24 uur
€ 119,-
Ik heb Asus altijd al goed gevonden en volgens mij is dit bord toch ook weer één van de toppers. Zit alles op wat er nodig is inclusief SLI voor later
DVD-reWriters IDE -
ND4550 (ArtNr: CEAN38)
ND4550 (16 speed)
Levering binnen 24 uur
€ 45,-
Heb zelf ook een Nec en ben er uitermate tevreden mee. Dit lijkt me ook een goede brander.
Behuizingen - Koelers
3412/N2GL (ArtNr: TL7P04)
Papst 3412/N2GL(voor inbouw in towers)
Levering binnen 24 uur
€ 19,-
Voor de nodige koeling (zeker mer de passief gekoelde Graka) nog een Papst fannetje. Lekker rustig en verplaatst nog redelijk veel
Subtotaal € 764,-
incl. 19% BTW. € 121,98
Ik denk dat dit toch een redelijk systeem is waar nog enkele jaren op doorgewerkt kan worden en ook voorbereid is op de toekomst.Graag zou ik van jullie willen horen wat jullie er aan zouden veranderen en zo ja waarom. Alvast bedankt!