Toon posts:

Help mij!! ntldr ontbreekt

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een nieuwe pc gekocht. Een packard bell. Ik wou mij boekhoudprogramma erop zetten. Maar deze draait onder dos. Ik had op internet iets gevonden waar stond hoe je zoeits draaiend kreeg. Ik moet in opdrachtprompt iets verandere. Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb. Ik dacht iets van config ofso. Ik kwam iig in een dos menutje. Ik heb daar file=70 ingetypt en toen bestand opgeslagen.

Toen ik de pc opnieuw opstart kwam er ntldr ontbreekt in beeld. Wat moet ik nu doen??

Ps. Ik heb dacht ik geen windows xp home cd gekregen de comp. Ik heb nog wel een xp pro versie liggen. Ik heb ook geen discette station in me pc zitten

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien al gekeken in de search. Dit is vaak noor voren gekomen.
Je hebt toch niet boot.ini gewijzgd?

[search=ntldr ontbreekt]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Welkom hier op GoT maar dit is dus niet de bedoeling.

Schreeuwen om hulp is niet eerlijk tegenover anderen en je probleem is hier al vaak genoeg voorbij gekomen, gebruik ook eens de search optie:
http://gathering.tweakers.net/forum/find

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin als eerste eens met te vertellen wat je precies gedaan hebt, hier kunnen we natuurlijk alleen nog maar mee gissen.

Een melding dat NTLDR mist kan werkelijk verschillende oorzaken hebben, hoewel het me in dit geval het meest lijkt op een brakke bootrecord. Alleen als je geen XP cd hebt heb je ook de mogelijkheid niet om in de recovery console te komen (ik vraag me af of de XP pro versie kan inloggen op de recovery console van XP home, maar dat moet je dan maar even proberen). Hier kun je dmv fixboot en fixmbr meestal wel een eind komen.
Lukt dat niet kun je het beste gewoon windows opnieuw installeren :)

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Terw_Dan schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:14:
Begin als eerste eens met te vertellen wat je precies gedaan hebt, hier kunnen we natuurlijk alleen nog maar mee gissen.

Een melding dat NTLDR mist kan werkelijk verschillende oorzaken hebben, hoewel het me in dit geval het meest lijkt op een brakke bootrecord. Alleen als je geen XP cd hebt heb je ook de mogelijkheid niet om in de recovery console te komen (ik vraag me af of de XP pro versie kan inloggen op de recovery console van XP home, maar dat moet je dan maar even proberen). Hier kun je dmv fixboot en fixmbr meestal wel een eind komen.
Lukt dat niet kun je het beste gewoon windows opnieuw installeren :)
eeeh windows opnieuw installeren lijkt mij een beetje overbodig in dit geval!!! Ik heb dit probleem ook gehad. Heb ntldr (2 bestanden) gewoon terug gezet en de boot.ini aangepast. Probeer met een linux live cd ofzo te kijken wat er verandert is.

[ Voor 5% gewijzigd door souderkeamer op 08-01-2006 13:22 ]

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

masterofoboe schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:19:
[...]

eeeh windows opnieuw installeren lijkt mij een beetje overbodig in dit geval!!! Ik heb dit probleem ook gehad. Heb ntldr (2 bestanden) gewoon terug gezet en de boot.ini aangepast. Probeer met een linux live cd ofzo te kijken wat er verandert is.
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe f*cked up zijn windows install is :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Je hebt deze topic gepost in Overige Hardware. Kun je ook maar iemand uitleggen waarom ntldr iets met hardware te maken heeft, laat staat Overige Hardware. Je hebt iets in software aangepast en hebt nu een softwareprobleem - dus post je het in een hardwaresubforum :?

Ik zou deze topic naar de juiste plek, Windows Operated Systems kunnen verplaatsen, maar dat doe ik niet omdat je veel te weinig informatie geeft en de topic daar dus van geen kanten aan het beleid zou voldoen...

Ik zou je aanraden om de WOS FAQ door te lezen en als je mbv daarvan er niet uitkomt het volgende even op een rijtje te zetten:

- wat voor PC heb je? (de merk PB zegt niets, geef hard- en softwarespecs)
- exact welk boekhoudprogramma probeer je te gebruiken?
- exact welke systeemeisen heeft dit programma?
- wat gebeurt er als je onder WinXP Home dat programma vanaf de opdrachtprompt probeert te draaien?
- ter achtergrondinfo: waarom moet je per se een programma gebruiken dat op een OS draait dat in geen 11 jaar ondersteund is :?

Mocht je echt deze programma MOETEN gebruiken, is er geen andere optie etc... dan zijn er de volgende opties:
- draaien onder WinXP vanaf command prompt
- het systeem dual-boot maken (waarbij je eerst DOS volledig moet installeren in een kleine partitie en dan pas WinXP eroverheen, waarbij je NIET de door PB geleverde recovery CD kunt gebruiken, je hebt dan een volledige WinXP install CD nodig)
- VMWare of VirtualPC draaien onder Windows XP om een PC-in-een-PC te maken waar je vrolijk DOS op kunt installeren zonder XP lastig te vallen.
- simpelst (en veiligst, want DOS en DOS apps zijn van geen kanten beveiligd meer): een tweede oude PC uit het DOS-tijdperk gebruiken voor dit stokoude programma.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.