Welke Router?

Pagina: 1
Acties:

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:13
Ik wil mn netwerk via een router laten lopen.
Heb nu 2 pc's, maar de ene heeft alleen internet als de "hoofd" pc aanstaat.
Dit wil ik echter gaan verhelpen door er een router tussen te gaan zetten.

Nou ben ik niet zo thuis in het netwerkwereldje en zou graag willen weten wat nou een goede huis-tuin-en keuken router is.
Voorwaarden waar die voor mij aan moet voldoen is dat hij makkelijk te installeren is, hardwarematige firewall (maar dat is elke router al toch?) en ik krijg binnenkort een laptop van mn werk, zou op zich ook wel leuk zijn als ik er gelijk wireless internet mee kan fixen.
Dus 2 pc's moeten erop aangesloten worden en later een laptop met evt wireless internet.

Welke router(s) is dan een aanrader?

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Deze router is een aanrader. Zie voor andere routers ook het productsurvery. Hier staan helaas nog niet zoveel routers op. De routers van Speedtouch zijn ook goed voor normaal gebruik. Maar de eerst genoemde van Linksys is wel een toppertje.

Verwijderd

Voor meer info over de bovenstaande router kijk hier: http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

• Qosmic
Maar als ik het goed begrijp is dit dus dé router?

Verwijderd

Of een Draytek 2600/2800, daar kan je zo'n beetje alles meedoen wat je wilt, toevallig heb ik nog een 2600 :)

• Qosmic
Das toevallig! ;)

Maar die linksys is die ook makkelijk te installeren?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1