iMac aansluiten op Windows laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 20:12

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
Ik wil 16GB aan bewerkte video's gaan transporteren. Aangezien op m'n iPod maar 10GB past, en ik geen externe harde schijf heb, lijkt me de enige oplossing om het over te hevelen naar de Windows laptop.

Kan ik de iMac direct aansluiten op de laptop m.b.v. UTP, USB of iets anders, om dan bestanden uit te gaan wisselen?

Bedankt :).

... he's gone.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

dat kan. met en cross-utp kabel kun je ze direkt aan elkaar koppelen. dan moet je nog de netwerk instellingen goed zetten en doormiddel van file-sharing de bestanden overzetten.

Ik weet niet of Apple ook gewoon windows-shares kan benaderen (vast wel) anders zul je daar wat anders op moeten vinden.

echter..... 10 gb ipod en 16 gb om over te zetten?

de makkelijkeste manier is dan om het in 2x over te zetten naar windows dmv. je ipod lijkt me.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Je hebt niet eens een cross nodig.

Wat je moet doen is gewoon even een utp kabel tussen je iMac en Windows laptop proppen.
Dan even zorgen dat ze een goed ip hebben. bijvoorbeel 192.168.1.1 en 192.168.1.2 en subnetmask 255.255.255.0.
Druk dan je op je iMac appeltje+k en typ je in: smb://ip van de laptop die je hebt gegeven/c$
dan komt hij met een inlog venster, hier vul je je administrator gegevens van je laptop is en dan kan je lekker gaan kopieren!

Succes

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Als je beide systemen met firewire hebt, dan kan dat veel sneller; met firewire haal je een constante 400 mbit. Tussen 2 Macs is dat supereenvoudig (in het kort: maak een extra network port aan; plaats die bovenaan in de network ports lijst; zodra je de stekker erin steekt wordt die port gebruikt); maar bij een windows PC heb je aparte drivers nodig.
Als je het regelmatig doet kan het behoorlijk lonen; zeker via FTP heb je weinig overhead bij het kopiëren, en OS X is voorzien van een FTP server.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Kan je een Mac niet ook in Firewire target mode opstarten ('t' ingedrukt houden, zie ook http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58583)? Dan zou je iMac zich moeten gedragen als externe HD.

Ik weet niet of je vanuit Windows er dan ook daadwerkelijk bij kan (Windows kan ws niet schrijven naar HFS partities), maar misschien het proberen waard?

[ Voor 9% gewijzigd door AntiChris op 08-01-2006 14:34 ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Verwijderd

AntiChris schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:33:
Kan je een Mac niet ook in Firewire target mode opstarten ('t' ingedrukt houden, zie ook http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58583)? Dan zou je iMac zich moeten gedragen als externe HD.

Ik weet niet of je vanuit Windows er dan ook daadwerkelijk bij kan (Windows kan ws niet schrijven naar HFS partities), maar misschien het proberen waard?
Dit werkt spijtig genoeg niet, Windows kan niet overweg met HFS+...

Mogelijkheden zijn idd utp kabel (via samba of ftp) of via firewire (steunt op bonjour als ik me niet vergis). Nu, heb zelf slechts een powerbook, maar bij mij is de netwerkpoort autosensing, dus heb je niet eens een crossed cable nodig, weet niet of het zo is met de iMac (en te lui om op te zoeken :P ).

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Ik snap niet echt hoe je zoekt maar google geeft t antwoord in de 2e hit al?
Pagina: 1