Toon posts:

[XP] Windows start gigantisch langzaam op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Acer Aspire T151, en heb hier gisteren Windows XP Professional opgezet (retail versie).
In het begin startte het systeem heel snel op, maar sinds gisteren avond boot hij ineens heel traag. Er staat nog helemaal niets op het systeem, behalve de nForce4 en ATi drivers.

De specs van het systeem zijn:

- AMD Athlon 64 3200+
- 2x 512 MB PC3200 in Dual Channel opstelling
- Hitachi T7K250 SATA-II (160 GB)
- Acer moederbord
- ATi Radeon X550 256 MB PCI-e x16

Het systeem blijft dus heel lang laden bij het punt waar je het Windows opstart scherm ziet, het harddisk activiteitslampje knippert de hele tijd, dus hij stalled niet, maar is dus wel iets aan het doen.

Wie herkent dit probleem, of weet hier een oplossing voor?

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Ossenaar in "ASUS A8N-SLI boot & chipset probleem"

Je oplossing ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ossenaar op 08-01-2006 12:58 ]

De kick van Electric!

Verwijderd

hmm,..vraagje,..ben je al met je machine op internet geweest???

zoja,..draai eens hijackthis..

zonee,...kijk eens in je windows instellingen(ik zou ff geen id hebben waarnaar,.sorry)

-Jin-

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Check eens even of je Nforce IDE drivers ook geinstalleerd hebt, deze geven een hoop problemen.
Als deze geinstalleerd zijn moet je in het apparaatbeheer de driver vervangen voor de standaard ide driver van Microsoft

Verwijderd

Topicstarter
@Ossenaar: Ik ga het straks even proberen!

Wat me wel opviel was dat sinds het moment dat ik de SATA drivers had geïnstalleerd, m'n hele logboek volstond met meldingen als:

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

En dat iedere keer tijdens een boot.

Verwijderd

ik heb dit zelfde probleem maar bij ligt dat aan mijn webcam die niet is ondersteund standaard door windows xp, waardoor hij elke keer als windows opstart die drivers opnieuw installeerd.

Als ik mijn webcam uit trek is er helemaal niets aan de hand en start hij normaal op.

het probleem bij mij is dat als hij mijn webcam niet elke keer opnieuw installeerd bij het opstarten dat elke keer ik hem gebruik windows vastloopt... of tenzij ik hem zelf manueel installeer. maar dat was vooral het geval met de oude versie van xp, want sinds ik de versie heb met service pack 2 inbegrepen installeerd hij het zelf bij de reboot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb NCQ nu uitgeschakeld op mijn harddisk, maar heeft dit geen nadelen voor de prestaties?
Ik gebruik overigens nog steeds gewoon de nForce4 drivers voor de SATA controller.

De harddisk is SATA-II, maar omdat ik de gewone nForce4 chipset heb, ondersteund hij geen SATA-II.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:40:
Ik heb NCQ nu uitgeschakeld op mijn harddisk,
Helpt dat nu voor de opstart snelehid?

Jat het kost performance, maar het is niet simpel te meten, zo weinig lijkt het in de praktijk te zijn.

Enne, toch wel de firewall aangezet voordat je met je PRE-sp2 xp op internet ging, anders zit hij gewoon vol met virussen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1