Toon posts:

[XP] Netwerkmapaanvraag annuleren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af:

Ik heb weleens een dat ik ergens fout heb geklikt, bijvoorbeeld een netwerkmap proberen te openen waar ik een vpn verbinding voor nodig heb. Windows blijft hangen dan, totdat ik die verbinding gemaakt heb, zodat de inhoud van de map te zien is, maar dat wil ik helemaal niet! Het probleem is eigenlijk dat je geen schermpje ziet ofzo waarin de actie staat (met progressiebalk en cancel knop), alleen je muis veranderd in een zandloper. Dit is overigens niet alleen bij netwerkmappen zo, maar ook bijvoorbeeld met starten van verkeerde programma's door misklik.

Oplossingen voor probleem:
- Hele korte time-out instellen voor netwerkmappen (niet juiste verbinding? stop met aanvraag)
- Een cancel-knop voor zulke acties
- Een algemene cancel-knop in windows waarmee elke willekeurige (relevante) actie geannuleerd kan worden.

Die laatste lijkt me erg interessant, maar weet niet of het software-technisch mogelijk is.

Ikzelf weet niks van OS'en of programmeren, ik hoopte dat anderen hier al over nagedacht hadden.

Wat zijn jullie oplossing/bevindingen/tips hiervoor?

Zoekfunctie, Google en FAQ's gebruikt, niks relevants gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lijkt ook mij erg handig maar ik kan me niet herinneren dit al eens gezien te hebben. Overigens blijft Windows in mijn ervaring niet hangen, maar wel gaat de verkenner (etc) inderdaad lang wachten op een timeout.

Een omweg is de mapping niet permanent maken maar dit doen in een script samen met het inbellen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

F_J_K schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:58:
Lijkt ook mij erg handig maar ik kan me niet herinneren dit al eens gezien te hebben. Overigens blijft Windows in mijn ervaring niet hangen, maar wel gaat de verkenner (etc) inderdaad lang wachten op een timeout.

Een omweg is de mapping niet permanent maken maar dit doen in een script samen met het inbellen.
Volgens mij gaat het niet om een mapping, maar gewoon een via netwerk omgeving opgezochte folder.

Wat je kan doen is natuurlijk gewoon taakbeheer openen en explorer afschieten (daarna wel ff opnieuw starten als alle balken enzo verdwijnen :P).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als ik echt geen geduld heb schiet ik explorer weleens af, maar dit lijkt me toch een zeer omslachtige oplossing. En ik zou graag willen weten waarom niemand een soort cancel-knop voor zulke operations heeft gemaakt. Of op zijn minst die "servermap aanvraag time-out" korter zetten. Maarja, het zal wel niet kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 23:21 ]