Hallo,
Ik kom er niet meer uit. Hoop dat iemand hier me kan helpen.
Op de pc van mijn ouders slaat Kaspersky antivirus telkens aan op het volgende:
File: C:\WINDOWS\System32\avpe32.dll
Infected by virus: Backdoor.Win32.Haxdoor.dw
Ik krijg dit virus niet gedisinfect of gedelete (word gebruikt door andere toepassing)
Na een beetje struinen op het net kwam ik het volgende tegen:
http://www.greatis.com/ap...r__avpe32.dll_Removal.htm
Hierop staat hetvolgende:
Removal:
Remove avpe32.dll from Windows startup using RegRun Startup Optimizer.
Nu heb ik Regrun gedownload, maar ben zon noob in dat soort programma's. Ik kom er niet uit.
Ik zou dus met de "windows startup optimizer" in regrun het bestand avpe32.dll moeten verwijderen. Het probleem is dat ik van alle programma's die weergegeven worden in de wso van regrun alleen maar de *.exe bestanden kan zien.
[EDIT] Ben erachter hoe ik ook alle dll's in de startup kan zien, maar kan niet de avpe32.dll vinden.[EDIT]
[edit] misschien een bijkomstigheid, maar bij het opstarten van IE krijg ik eerst de foutmelding:
[edit] kan ///C:/secure32.html niet vinden, controleer het pad of het internet-adres
Wie kan mij uit de brand helpen en heeft meer verstand van regrun dan ik.
Misschien weet iemand een andere manier om deze backdoor te verwijderen?
alvast hartelijk dank voor eventuele reacties
Ik kom er niet meer uit. Hoop dat iemand hier me kan helpen.
Op de pc van mijn ouders slaat Kaspersky antivirus telkens aan op het volgende:
File: C:\WINDOWS\System32\avpe32.dll
Infected by virus: Backdoor.Win32.Haxdoor.dw
Ik krijg dit virus niet gedisinfect of gedelete (word gebruikt door andere toepassing)
Na een beetje struinen op het net kwam ik het volgende tegen:
http://www.greatis.com/ap...r__avpe32.dll_Removal.htm
Hierop staat hetvolgende:
Removal:
Remove avpe32.dll from Windows startup using RegRun Startup Optimizer.
Nu heb ik Regrun gedownload, maar ben zon noob in dat soort programma's. Ik kom er niet uit.
Ik zou dus met de "windows startup optimizer" in regrun het bestand avpe32.dll moeten verwijderen. Het probleem is dat ik van alle programma's die weergegeven worden in de wso van regrun alleen maar de *.exe bestanden kan zien.
[EDIT] Ben erachter hoe ik ook alle dll's in de startup kan zien, maar kan niet de avpe32.dll vinden.[EDIT]
[edit] misschien een bijkomstigheid, maar bij het opstarten van IE krijg ik eerst de foutmelding:
[edit] kan ///C:/secure32.html niet vinden, controleer het pad of het internet-adres
Wie kan mij uit de brand helpen en heeft meer verstand van regrun dan ik.
Misschien weet iemand een andere manier om deze backdoor te verwijderen?
alvast hartelijk dank voor eventuele reacties
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 12:03 ]