Toon posts:

Thuisnetwerk en internet via 230V stroomnet

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reclamefolder van een elektronica winkel gekregen. Daarin staat een advertentie van een aanbieder van hardware voor het opzetten van een thuisnetwerk (inclusief de ADSL modem/router) via het 230V stroomnet. Dus via de wandcontactdozen (stopcontacten).

Ik heb zo wat info gelezen op de website van de aanbieder (www.devolo.nl). Maar ik zit nu te twijfelen: óf draadloos óf via het stroomnet.

Heeft iemand hier ervaring met het netwerken via het stroomnet? Ik ben namelijk erg benieuwd of het ook allemaal zo rooskleurig is als men op de website vertelt.

Verwijderd

Sorry, geen 1st hand ervaring, maar wat ik aan reviews heb gelezen toendertijd in o.a. Computertotaal (ok, niet echt een gerenomeerd blad, maar toch)- was het niet veel soeps... Denk dat je een stuk beter af bent met WiFi, ook omdat daar de support veel uitgebreider voor is.

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 08:21
heb het al een aantal keren gebruikt vooral in huizen waar wireless heel weinig tot geen bereik had.
Configureren en installeren is zo gedaan zorg wel dat de devolo in een wandcontactdoos zit en niet in een verlengdoos anders heb je veel verlies.

het werkt verder perfect

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Verwijderd

brummer schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:37:
heb het al een aantal keren gebruikt vooral in huizen waar wireless heel weinig tot geen bereik had.
Configureren en installeren is zo gedaan zorg wel dat de devolo in een wandcontactdoos zit en niet in een verlengdoos anders heb je veel verlies.

het werkt verder perfect
Oh, dit verbaasd me best wel... toch vooruitgang geboekt dan.. wat voor snelheden haal je nou daadwerkelijk? En hoe zit het met storing? Waar is het gevoelig voor?

/edit - alleen het sopport argument zou nu nog een reden zijn =) voor de rest ist blijkbaar prima systeem :Y) voor niet al te hoge snelhedenm

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 11:42 ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 20:05
ik heb hier van de begane grond naar zolder zo'n setje liggen en het werkt als een huis. het zijn 12mbit stekkers maar ik haal makkelijk 6mb/s (wat ik zelf ook niet helemaal begrijp 8)7 ) je moet ze wel rechtstreeks in een stopcontact stoppen niet niet in een verlengblok want dan is je signaal veel minder :Y)

Verwijderd

Topicstarter
brummer schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:37:
...zorg wel dat de devolo in een wandcontactdoos zit en niet in een verlengdoos anders heb je veel verlies...
Hmmm, ik heb dus VEEL verlengdozen... :-(

Verwijderd

Voordeel van wlan is dat mobile gevalletjes d'r makkelijk bij kunnen, laptop, pda, sommige telefoons, met oog op de toekomst msischien een voordeel.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:36
De prijzen zijn trouwens ook niet mis: 190 euro voor een starterset.
voor die prijs zou ik toch gaan kijkken of wlan geen optie is.

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
Let er ook even op dat je via netstroom een maximale verbinding van 14Mbps hebt.. ook niet echt denderend snel dus ;)

Verwijderd

Graag even de search gebruiken, hier loopt al een zeer uitgebreid ervaringentopic over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.