EB cardetailing tot aan uw huis
(sidn zijn overigens wel wat pietje priegelaarig, want voor elke update eisen ze eigenlijk wel geld

[ Voor 22% gewijzigd door simon op 08-01-2006 11:14 ]
|>
Edit: SIDN is idd priegelig, maar ze eisen geen geld hoor. Als alles normaal verloopt gaat het automatisch. Hier heeft blijkbaar zijn oude host de verhuizing niet goed gekeurd, dan moet het SIDN dit handmatig gaan controleren en begeleiden. Dat kost dan inderdaad geld in de vorm van een boete. Was er communicatie geweest tussen de nieuwe host, klant en oude host (geinitieerd door de nieuwe host) dan had alles van te voren goed geregeld kunnen worden en had het niets gekost.
[ Voor 36% gewijzigd door Eijkb op 08-01-2006 11:23 ]
.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
2.3.4 foutieve verhuizing € 50,- per transactie
http://www.sidn.nl/ace.ph...,Tariefregeling_SIDN.html
Beetje typisch dat ze je dan 75,- vertellen. Bovendien is eigenlijk de enige mogelijkheid die ik zie, dat ze zelf het verhuisformulier+registratiecontract niet in hun bezit hadden toen ze de verhuizing aanvroegen. En dat is gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.
Ze rekenen dus ook nog een 25 euro teveel?CyBeR schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:29:
Vertel ze trouwens wel even dat die boete die ze gekregen hebben EUR 50 bedraagt.
Ik zou eens navragen bij je oude hoster of ze uberhaupt wel het domein hebben terug gevraagd, want ik krijg een beetje het gevoel dat nieuwe misschien wel eens snel 75 euro wil verdienen.
Of ze het nu boete noemen of administratiekosten (waar het op neerkomt).Ediejo schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:44:
Het maakt niet uit of die boete nu 50 of 75 euro is. Het gaat erom dat deze boete door een stichting wordt uitgedeeld anno 2006 en over mijn eigen domein. Het is toch te gek voor woorden dat ik niet over me eigen domein kan en mag beschikken. Een provider die ik betaal voor zijn diensten bepaalt wat er met mijn domein gebeurt en ik niet. Dat is toch niet normaal!
offtopic:
LOL modus, Je least bij mij een auto, nu is het contract bijna afgelopen maar ergens anders ben je goedkoper uit. Dan stap je over dat is logisch. Dan ga ik toch ook niet voor je portier staan en zeg jij komt je auto niet in!
[ Voor 49% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-01-2006 11:44 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
En daar had ik dus niets mee te maken. De nieuwe provider moest zelf wachten tot ie alles zwart op wit had.
Volgens mij geldt in jouw geval hetzelfde. Ik zou die boete dus niet betalen. Zeker niet als ze er nog €25,- bijop willen strijken!
Maar als jij niets had gezegd, was je contract dan over 2 maanden afgelopen of stilzwijgend verlengd? Ik denk dus dat je contract nog lang niet afgelopen was als jij hem niet opgezegd had.[b][message=24962098,noline]offtopic:
LOL modus, Je least bij mij een auto, nu is het contract bijna afgelopen maar ergens anders ben je goedkoper uit. Dan stap je over dat is logisch. Dan ga ik toch ook niet voor je portier staan en zeg jij komt je auto niet in!
[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 08-01-2006 11:47 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dus nog een poging tot oplichting ook naast incompetentie.CyBeR schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:29:
Vertel ze trouwens wel even dat die boete die ze gekregen hebben EUR 50 bedraagt.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Nou ja, 't is heel simpel. Jij hebt je oude provider niet ingelicht over de op hande zijnde verhuizing. (Op het verhuisformulier dat je hebt ingevuld moet je de datum invullen waarop je dat hebt gedaan, trouwens). Vervolgens heb jij wel je nieuwe hoster opdracht gegeven het domein te verhuizen. Zij hebben dat gedaan, waarna de oude hoster bericht kreeg dat het domein wegverhuisd is. Zij wisten niet van die verhuizing, dus voor zover zij wisten is dat domein verhuisd zonder toestemming van de eigenaar van dat domein. Daarna hebben zij SIDN ingeschakeld om het terug te verhuizen, waarna SIDN 50 euro (niet 75) kosten in rekening heeft gebracht aan je nieuwe hoster. (Technisch is het inderdaad geen boete maar gewoon administratiekosten).Ediejo schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:44:
Het maakt niet uit of die boete nu 50 of 75 euro is. Het gaat erom dat deze boete door een stichting wordt uitgedeeld anno 2006 en over mijn eigen domein. Het is toch te gek voor woorden dat ik niet over me eigen domein kan en mag beslissen. Een provider die ik betaal voor zijn diensten bepaalt wat er met mijn domein gebeurt en ik niet. Dat is toch niet normaal!
offtopic:
Zo werkt 't gewoon, valt weinig voor jou aan te doen. Tenzij je aan kunt tonen dat je de oude hoster in hebt gelicht over de verhuizing, voordat je de nieuwe hoster opdracht gaf het domein te verhuizen.
Wel doen. MeHost had de domeinnaam alleen mogen verhuizen als ze een registratiecontract + verhuisformulier van jou hadden gehad betreffende de domeinnaam. De boete van SIDN is ook iets tussen SIDN en MeHost (de deelnemer) en niet tussen SIDN en jou. Deelnemers gaan akkoord met de voorwaarden van SIDN, waaronder dus de boeteregelingen.Ediejo schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:24:
Ik wil niet de schuld bij me nieuwe provider neer leggen.
Simpel gezegd, SIDN haalt de € 50,- bij MeHost en voor de rest zal het ze een zorg zijn. En aangezien jij geen contract hebt ondertekend met MeHost waarin je akkoord gaat met boetes heeft MeHost gewoon pech.
Alles bij elkaar, ik vind het een hele matige gang van zaken en ik zou ook goed overwegen of je bij zo'n tent verder wil gaan.
//edit ^^ precies wat de poster boven me zegt dus
[ Voor 12% gewijzigd door woest85 op 08-01-2006 11:56 ]
[Signature]
[ Voor 18% gewijzigd door Ediejo op 08-01-2006 12:04 ]
EB cardetailing tot aan uw huis
MeHost had nooit morgen verhuizen zonder verhuisbericht!U had een SIDN verhuizingformulier naar ons toe
moeten sturen, aangezien u dit niet heeft gedaan is de domeinnaam nu terug
verhuisd.
Dat ze dat toch hebben gedaan is HUN VERANTWOORDING!
Hun hadden jou daar op moeten wijzen en pas verhuizen als de papieren binnen zijn.
MeHost verhuisd dus illegaal een domein, en vervolgens krijg jij de rekening
Laat het maar voor de rechter komen! (zeg ze dat maar ook!)
Kunnen we nog eens lachen
Die rechter maakt daar gelijk korte metten mee! (en dan niet in jou nadeel!)
Maar dat alles terug is bij BHosted, en je kan er nog niet bij, zou ik eens kontakt opnemen met BHosted!
Kijk zelf eerst eens wat er eigenlijk in DNS staat! (ip-adressen, MX-record, contact gegevens etc.)
Als de ipadressen niet overeenkomen met jou ip-adres(sen) weet je waar het probleem zit, en moet BHosted ff snel DNS aanpassen!
Om precies te zijn moet je nieuwe hoster, voor ze een verhuizing mogen uitvoeren, een verhuisformulier en een registratiecontract vergezeld van een kopie van een identiteitsbewijs in hun bezit hebben. Bij het verhuizen van domeinen moeten ze ook aangeven die formulieren ondertekend in hun bezit te hebben.
[ Voor 48% gewijzigd door CyBeR op 08-01-2006 12:06 ]
SIDN eist geen identiteitsbewijzen meer, of wel bij verhuizingen?CyBeR schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:04:
Om precies te zijn moet je nieuwe hoster, voor ze een verhuizing mogen uitvoeren, een verhuisformulier en een registratiecontract vergezeld van een kopie van een identiteitsbewijs in hun bezit hebben.
Maar het lijkt me heel simpel, fout van je nieuwe host. Ze betalen het lekker zelf, en zoek zelf gewoon een andere host (en ga pls niet alleen op de prijs af
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Anoniem: 26306
Op het verhuisformulier dat bij de nieuwe SIDN deelnemer moet zijn verstuurd, moet de domeinnaamhouder aangeven dat hij de oude deelnemer schriftelijk op de hoogte heeft gesteld, zie het verhuisformulier.
Het lijkt er op dat de oude SIDN deelnemer niets te horen heeft gekregen, en in dat geval terecht de verhuizing heeft teruggedraaid.
Laat de topicstarter even vertellen wát hij nu allemaal wel en niet heeft ondertekend en gedaan.
En Ediejo, die signature van je kan echt niet. Ik heb niks te maken met de betrokken partijen, maar het maken van anti-reclame op die manier is schofterig.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 08-01-2006 12:17 ]
Nee, ze zijn contractueel verplicht te handelen volgens de richtlijnen waar elke SIDN deelnemer zich aan moet houden. Elke deelnemer moet een archief bijhouden van alle registratiecontracten, opzegbrieven, en alles wat met .nl-domeinnamen te maken heeft. Als dat archief niet klopt, kunnen zij op hun beurt een boete krijgen van de SIDN. Daar zitten zij niet op te wachten, en dus zorgen ze ervoor dat alle instellingen overeenkomen met hun eigen archief. En volgens dat archief hoort het domein dus nog bij hun te staan.Er is ook contact geweest via de mail met SIDN over de verhuizing. Ook bhosted is op de hoogte gebracht. Dit was gewoon niet nodig geweest. Als er geen protest was gemaakt door bhosted was er ook niks aan de hand geweest. Ze hebben imo lopen mierenn**ken. Gewoon nog even tegenwerken noem ik dat.
Kijk eerst maar eens wat je NODIG HEBT, en ga dan pas eens shoppen naar een provider!Ediejo schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:18:
[...]
Laat ik een week ellende hebben in totaal dan heb ik toch nog een aardig weekloon verdiend. Zelfs als ik de boete betaal.
Dus het hoeft dan niet echt opzet te zijn van de nieuwe partij dat ze even snel 25e extra willen innen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Al sinds 2003 ofzo.TD-er schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:33:
Is het al lang 50 euro, die boete? Ik had namelijk ook 75 euro in mijn hoofd zitten.
Dus het hoeft dan niet echt opzet te zijn van de nieuwe partij dat ze even snel 25e extra willen innen.
Nee, dat bedoelde ik er ook niet mee.Ediejo schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:38:
[...]
Jij ziet het als shoppen. Ik probeer alleen anderen te waarschuwen wat er eventueel fout kan gaan.
Dat gedoe met je verhuizing is gewoon HUN (MeHost) eigen fout!
Daar zou ik me allang geen zorgen om maken als ik jou was
Het was eerder als TIP bedoeld vóór je gaat overstappen naar een andere provider.
(MeHost zou ik bij deze al van de lijst schrappen gezien hun werkmethodes)
Je hebt het over dat je veel extra moet betalen ivm traifc.
Kijk en vergelijk is mijn advies!
Sommige providers lijken goedkoper, maar blijken vervolgens net zo duur, of zelfs duurder, te zijn met minder functionaliteit (php, cgi, MySQL,..... ik weet niet wat je allemaal nodig hebt...)
Persoonlijk ben ik al snel bereid om iets meer te betalen als ik weet dat er ook een goede service bij zit, goede performance etc. (als ze 300 domeinen op die manier op 1 shared host zetten wordt de perfomence ook om te
In dat kader bedoelde ik, kijk eerst wat je nodig hebt, wat jou wensen en eisen zijn! En ga pas dan verder kijken naar een provider.
Op hoofdlijnen ontlopen ze elkaar niet zo veel.
Ik heb ooit mijn site bij Eigendomein.nl gehad. (toen ik nog geen kabel of ADSL had, dus met ISDN moest inbellen)
Ik was daar op zich goed tevreden over.
Goede perfomance en functionaliteiten en ook redelijk goed bereikbaar als er problemen waren. (en ook opgelost!)
Ik ben wel benieuwd naar het staartje van dit verhaal.
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Je hebt dus geen registratiecontract ondertekend? Geen verhuisformulier ondertekend? Niet schriftelijk opgezegd bij de vorige SIDN deelnemer?Ediejo schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:28:
Van dat verhuis bericht wist ik niks af. Ik heb mehost de opdracht gegeven me site te verhuizen. Mehost zou alles regelen, omdat ik het erg druk heb.
Zoals ik het lees niet maar dat maakt ook gewoon niks uit. MeHost had hem daarvan op de hoogte moeten stellen voordat ze het domein gingen verhuizen.Anoniem: 26306 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:20:
Je hebt dus geen registratiecontract ondertekend? Geen verhuisformulier ondertekend? Niet schriftelijk opgezegd bij de vorige SIDN deelnemer?
Het wordt een 'boete' genoemd inderdaad, maar zie het meer als administratieve kosten met een 'foei' tintje.Ediejo schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:44:
Het maakt niet uit of die boete nu 50 of 75 euro is. Het gaat erom dat deze boete door een stichting wordt uitgedeeld anno 2006 en over mijn eigen domein. Het is toch te gek voor woorden dat ik niet over me eigen domein kan en mag beslissen. Een provider die ik betaal voor zijn diensten bepaalt wat er met mijn domein gebeurt en ik niet. Dat is toch niet normaal!
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Anoniem: 164722
Inderdaad, helaas blijkt op dit vlak goedkoop bijna altijd duurkoop. Mehost is duidelijk in de fout, wil de klant op laten draaien voor de kosten en berekend daarbij ook nog even 25 euro extra door naar de klant? Ik zou er niet eens meer heen willen verhuizen!Vunzz schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:13:
Je ziet nu ook meteen waarom Mehost zo goedkoop is, wan t het zijn dus kennelijk prutsers. Zoals al vaker gezegt hierboven hadden ze nooit die verhuizing mogen doen zonder verhuisformulier. Vandaar ook dat Mehost een boete heeft gehad van SIDN en dus niet jij.
De extra 25 euro zijn administratiekosten oid? Niet betalen imho omdat de SIDN de boete niet aan jou heeft uitgeschreven (en volgens mij niet eens aan jou kan uitschrijven).
Daarnaast wil ik niet flamerig overkomen naar Mehost maar als je naar de website kijkt had je dit wel een beetje kunnen verwachten imho. De site is niet af, het bestelsysteem werkt niet, de prijzen zijn veel te laag om nog kwaliteit te kunnen leveren. Of een reseller voor een grote host of een student thuis is mijn gok.
Maar neem eens contact met Mehost op met de bevindingen uit dit topic zou ik zeggen.
[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 08-01-2006 18:46 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
http://www.sidn.nl/ace.ph...ening_van_deelnemers.html
Dienstverlening van deelnemers
SIDN is geen partij in een geschil tussen u en uw deelnemer. Er bestaan meerdere organisaties waar u een klacht in kunt dienen, afhankelijk van de soort klacht.
Kortom: je hoeft dus niet bij de SIDN aan te kloppen. Zelf doe ik niks zonder
Op de RvD (raad van deelnemers) mailinglist kwam onlangs ook een thread langs over het (on)rechtmatig verhuizen van domeinen. Maar deze lijst is gesloten voor buitenstaanders zo te zien, zodat ik hier ook niet naar kan linken.
Anyway, bbhost had ook naar legal@sidn.nl kunnen mailen en het verzoek indienen tot het inzage van de formulieren. Dit moet binnen 2 dagen overlegd kunnen worden door de nieuwe deelnemer. Dat is ook een van de redenen waarom een verhuizing nooit binnen 1 dag gebeurt. Verhuizen zonder de juiste papieren is, zoals hierboven gezegd, altijd de fout van de deelnemer.
Misschien wordt het met DRS 4.0 (mei 2006) allemaal papierloos, dat weet ik niet. Maar een SIDN deelnemer moet gewoon zijn administratie op orde hebben voordat ie een domein registreerd, verhuisd, opzegd en dat was dus niet het geval.
Ik kan ze geen ongelijk geven. Op het moment dat het domein verhuisd is hebben ze geen enkel dwangmiddel meer om die kosten te laten betalen. Het enige wat ze dan nog kunnen doen is een deurwaarder inschakelen en ik kan me voorstellen dat ze dat liever niet doen.... Op deze manier hebben ze gegarandeerd hun betaling omdat jij anders simpelweg geen website meer hebt.....Ediejo schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 07:29:
Als je dan van bHosted een mailtje krijgt eest de kosten voor de extra data betalen anders werken wij niet mee. Met de verhuizing.
Sommige hosters zijn niet voor niets duurder. Daar werken bijvoorbeeld wel mensen die er verstand van hebben, met hun eigen server racks, alles in eigen beheer.
Wanneer de prijs van een hoster zo laag is, dan heb ik altijd gelijk het vermoeden dat het wordt gerunned door zo'n 17 jarig jochie die dan denkt een hoster te kunnen zijn. 1 server, trage suppport, etc.
Aangezien ik alleen maar persoonlijke dingen host, heb ik geen dure hosting nodig, maar bij sites van bedrijven raad ik altijd professionele hosters aan, aangezien dat nou eenmaal veel beter werkt.
PS. Lijkt me redelijk normaal dat je eerst een rekening betaald en dan pas weggaat bij een bedrijf. Beetje kinderachtig imo. Wanneer het andersom zou gebeuren zou hier gelijk weer een topic staan waarin je loopt te klagen dat je je geld niet krijgt.
[ Voor 15% gewijzigd door sorted.bits op 13-01-2006 08:31 ]
Op zich helemaal waar, maar Bhosted kan en mag een niet betaalde factuur helemaal niet als dwangmiddel gebruiken. Als de TS Bhosted een briefje stuurt met 'ik ben weg' en MeHost een verhuis en registratiecontract geeft wordt de domeinnaam gewoon rechtmatig verhuist en kan Bhosted hooguit besluiten om geen secondary DNS te draaien voor het domein (wat bij een verhuizing altijd een verzoek is aan de oude deelnemer).sorted.bits schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 08:30:
PS. Lijkt me redelijk normaal dat je eerst een rekening betaald en dan pas weggaat bij een bedrijf. Beetje kinderachtig imo. Wanneer het andersom zou gebeuren zou hier gelijk weer een topic staan waarin je loopt te klagen dat je je geld niet krijgt.
Verder snap ik de ts gewoon niet, een bedrijf als MeHost dat me met zo'n leugenachtige boete op zou zadelen heeft het wat mij betreft echt voor altijd verpest. En ik hoop ook dat je beseft dat goedkoop best ook wel eens duurkoop kan zijn.
smesjz schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:25:
Op de RvD (raad van deelnemers) mailinglist kwam onlangs ook een thread langs over het (on)rechtmatig verhuizen van domeinen. Maar deze lijst is gesloten voor buitenstaanders zo te zien, zodat ik hier ook niet naar kan linken.
Aangezien je geen info in je profiel hebt staan maar even zo, ik zou die best graag lezen maar ik krijg hem niet teruggevonden
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
- MeHost verhuisd jouw domein
- Bhosted schrikt daarvan want mist nog wat geld en gaat in paniekreactie alles terugdraaien
- De boete die ze hierdoor krijgen proberen ze te verhalen op jou.
Dat verhuisformulier etc is allemaal klaar gelul. Tuurlijk, je moet het wel hebben als host, maar als je gewoon even een mail doet naar je oude provider (als klant) dan is dat meer dan genoeg en dan kan de verhuizing zo geregeld worden.
In mijn ogen probeerd BHosted nog even snel dwars te liggen voor je weggaat. En helemaal door je een boete op te leggen die 25 euro hoger is dan de echte boete... En die dus helemaal niet op jou verhaalt mag worden.
[ Voor 19% gewijzigd door Sander op 13-01-2006 09:43 ]
Uhm, doen we het verhaal wel lezenikbensander schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:41:
In mijn ogen probeerd BHosted nog even snel dwars te liggen voor je weggaat. En helemaal door je een boete op te leggen die 25 euro hoger is dan de echte boete... En die dus helemaal niet op jou verhaalt mag worden.
Had ook geen verstand van dat soort zaken, dus emailde dat ik stop wou zetten gelijk bij begin van het verkregen van domein (had domein en hosting gewonnen). Was goed enzo, door hd crash mail kwijt en nooit meer bij nagedacht. Dus je raad het al, automatisch verlengt voor een jaar. (en ze wouden niet eens compenseren met mij dat ik enkel voor domein betaalde en niet voor de hosting.) en hun hadden nooit die mail gehad krijg ik natuurlijk te horen en dat ik het per post moest doen...
dus Fucked Up en dag 120 euro voor domein+hosting wat ik niet gebruik
[ Voor 9% gewijzigd door Meneer iCy op 13-01-2006 09:53 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
In het geval van de TS had het domein dan niet eens hoeven worden overgezet.
Nogmaals, een domeinnaam op je eigen naam kan gewoon NIET in 'gijzeling' genomen worden (Klik)._Jona_ schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:29:
Dit is een van de redenen dat ik registratie van een domeinnaam en hosting niet door dezelfde partij laat uitvoeren. Als er iets misgaat heeft die ene partij alles in beheer. Als je het splitst en je hebt problemen met je hostingprovider is het puur een kwestie van je domein laten door verwijzen naar de nieuwe hostingprovider en je website draait door.
In het geval van de TS had het domein dan niet eens hoeven worden overgezet.
Gewoon niet waar. In deze situatie is het gewoon slecht van MeHost dat ze niet de benodigde papieren afgewacht hebben. Dat mag gewoon simpelweg niet. Dat BeHosted in deze zo 'flauw' is om meteen bij SIDN aan de bel te trekken ipv het onderling te regelen is hooguit dat (flauw) maar ze stonden wel volledig in hun recht._Jona_ schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:43:
Volgens de voorwaarden niet nee, maar zoals uit dit topic blijkt kunnen ze wel problemen maken bij de overstap en een domeinnaam is daar een goed middel toe omdat je ervan afhankelijk bent.
Als de MeHost via de TS de benodigde papieren had bemachtigd was er niks aan de hand geweest, als BeHosted de verhuizing terug had willen draaien hadden ze daar gewoon geen mogelijkheden toe (er van uit gaande dat MeHost de formulieren naar SIDN had willen faxen natuurlijk
Bekijk het probleem van beide kanten. Jij gaat uit van een of andere vorm van goodwill. Dat is voor vaste klanten die hun rekeningen op tijd betalen. Niet voor klanten die met nog openstaande facturen gaan verhuizen naar een concurrent. Ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Nogmaals: als je niet in eerste instantie de nodige papieren (verhuisovereenkomst en registratiecontract) hebt ingevuld, en/of schriftelijk hebt opgezegd bij bhosted, kan de fout alleen bij jou of bij de nieuwe SIDN deelnemer liggen.
Dus òf zij hebben jou niet goed ingelicht en je de contracten niet laten ondertekenen en laten opzeggen, òf jij hebt hun instructies niet goed opgevolgd.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 14-01-2006 10:31 ]
De betalingsverplichting van TS aan BHost blijft gewoon staan, al heeft de TS dat denk ik niet door. Je hebt een contract getekend en ook al vind je dat je daar te veel voor hebt betaald ('mooie vakantie e.d.') of dat je maar 10 van de 12 maanden gebruikt ('daar mogen ze blij mee zijn'), je moet gewoon voldoen aan je betalingsverplichting. Punt uit. In principe hoeft Bhost daar niet moeilijk over te doen en hadden ze best kunnen mee werken aan de verhuizing omdat ze weten dat jij toch nog gewoon moet betalen, zelfs al verhuis je dat domein.Anoniem: 26306 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:27:
De enige die zich echt belachelijk maakt ben jij. Je geeft bhosted de schuld van van alles en nog wat, maar denk maar niet dat je zelf anders te werk zou gaan als je zelf een bedrijf draaiende moest houden. bHosted wil niet dwarsliggen, die willen gewoon hun openstaande facturen betaald zien, en die willen hun archief voor de SIDN op orde hebben. Zo moeilijk is het niet om dat te begrijpen.
Bekijk het probleem van beide kanten. Jij gaat uit van een of andere vorm van goodwill. Dat is voor vaste klanten die hun rekeningen op tijd betalen. Niet voor klanten die met nog openstaande facturen gaan verhuizen naar een concurrent. Ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Nogmaals: als je niet in eerste instantie de nodige papieren (verhuisovereenkomst en registratiecontract) hebt ingevuld, en/of schriftelijk hebt opgezegd bij bhosted, kan de fout alleen bij jou of bij de nieuwe SIDN deelnemer liggen.
Dus òf zij hebben jou niet goed ingelicht en je de contracten niet laten ondertekenen en laten opzeggen, òf jij hebt hun instructies niet goed opgevolgd.
Ik wil mijn domein bij een andere deelnemer onderbrengen, maar mijn huidige deelnemer wil daar niet aan meewerken. Kan SIDN hem daartoe dwingen?
Het niet meewerken aan de verhuizing van een domein betekent belemmering van het vrije handelsverkeer. SIDN steunt deze houding niet en zal een verzoek tot verhuizing van een domein, ingediend door de nieuwe deelnemer middels het daartoe bestemde formulier, dan ook altijd honoreren, mits uiteraard aan het gestelde in het Reglement voor registratie van .nl-domeinnamen is voldaan.
Misschien niet helemaal van toepassing op jouw situatie, maar wel relevant voor andere personen die zoiets meemaken.
terwijl, de oude gewoon zijn geld wil zien, wat je hun ook gewoon verschuldigd bent. En de nieuwe provider je een boete die zij gekregen hebben proberen aan te smeren. (dan kun je wel zeggen we maken allemaal fouten, maar een ander voor onze fouten op laten draaien hoort niet hoor).
Ik vind dat je er maar een rare perceptie op nahoudt hier.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Wel van toepassing en al aangehaaldsmesjz schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:46:
Ook even een aanvulling van de SIDN site:
Ja ok, dat is een kwestie van perspectiefsmesjz schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:27:
My bad. Ik dacht dat het niet van toepassing was omdat het papierwerk niet in orde was.
Mijn link/jouw quote geeft aan dat mits de papieren in orde zijn de oude deelnemer het domein niet kan gijzelen (gelukkig
Verder, ik ga met Maverick mee, ik snap niet dat TS de oude deelnemer als boeman ziet.
Anoniem: 80566
check bijvoorbeeld eens het feit dat TS wel voor de knaken overgaat op een el cheapo hoster maar dan met gemak bereid is de kosten van 75 euro te betalen die hij a: niet hoeft te betalen en b: al helemaal niet hoeft te betalen omdat het maar 50 euro is (en dus wordt opgelicht).
In de tussentijd wel keer op keer bHosted zwart maken... niet netjes.
En die mail die je van SIDN hebt gekregen over het verhuizen is pas NADAT de nieuwe deelnemer de mutatie in het SIDN systeem heeft doorgevoerd.
p.s. Het is als SIDN deelnemer voor een paar tientjes mogelijk om curcussen van een jurist van SIDN te volgen en alles te weten te komen over domeinregistratie. Ik heb deze nl. zelf ook gevolgd.
Default blanke hetero