Toon posts:

700mb in 5 minuten via usb2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een maxtor usb2 ext. HDD 300GB gekocht. Via een pc haalt deze ca. verwachte snelheden (2Gb in 1,5 minuut) Via een andere pc is het 700Mb in 5 minuten.
Het gaat om een PC met Asus P4p800x-x / Windows XP sp-2.
Volgens de cd van het MB hoef ik niets aan usb2 drivers te doen omdat ik al windows >sp1 heb.
Ik snap die snelheid sowieso niet, het is vlgs mij meer dan usb1 maar minder dan usb2. De drive zit direct in het mainboard (geen hub) en er is geen enkel ander usb device aangesloten op de pc.
De usb2 aansluiting op het mainboard die is verbonden met de aansluiting in de voorkant van de kast werkt al helemaal niet (melding dat hardware niet kon worden geinstalleerd).

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:30
kan aan genoeg dingen liggen, slechte drivers, slechte mobo, slechte schijfindeling op hostende pc.
de ene pc is de andere niet met compatibiliteit. Kijk ook eens naar evt. optimalisatie tov. "veilig hardware verwijderen" en en prestatie.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
misschien dat op die andere pc de usb 2.0 drivers niet installed zijn...waarschijnlijk maakt dat het verschil maar idd het is wel raar want volgens mij zitten die drivers idd in sp2...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-03 14:57
Het kan ook gewoon brakke USB-ondersteuning zijn. USB haalt nooit zijn volledige snelheid en die wordt steeds lager naarmate er meer kabel gebruikt wordt, meer storing is of gewoon brakke USB-chips worden gebruikt (brakke implementatie).

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-03 02:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Haal je die snelheid met dezelfde bestanden?

Meer kleinere bestanden zorgen voor een grotere overdrachtstijd.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 16:29
Je cpu is ook van invloed op usb overdachtssnelheden.
Pagina: 1