Toon posts:

ST 180 op ST 716v5 WL als repeater probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb lopen zoeken en struinen naar de oplossing voor het probleem dat ik de speedtouch 180 niet als draadloze repeater aangesloten krijg op de speedtouch 716v5 WL. Hierbij heb ik ook de handleidingen puntsgewijs nagelopen. Het volgende heb ik geprobeerd:

- zowel statisch als dynamisch ip gegeven aan de repeater.
- beide worden herkend in WDS en beiden ook ingeschakeld.
- zelfde WEP-key bij beide ingevoerd.
- Wireless ingeschakeld bij repeater
- in alles soorten combinaties hiervan geprobeerd

Probleem indien ik volgens handleiding werk (zelfde WEP/SSID/CHANNEL(6)/WDS ingeschakeld):
-kan wel gewoon inloggen op 180 maar krijg geen ip adres toegewezen ook niet als de WEP-key niet ingevoerd is. Indien ik als statisch opgeef (binnen range van modem/ook binnen range repeater (10.0.0.40 luistert de repeater naar) kan ik niet pingen (met juiste gateway/dns zoals op de modem)

Wellicht een vraag of iemand ervaring heeft met de speedtouch 180 als repeater en hopelijk op de 716v5, het is mij namelijk ook niet duidelijk of deze met elkaar communiceren, wellicht ben ik te snel geweest met de aankoop van de speedtouch 180 als wireless repeater (de 716v5 is niet zolang uit dat ik iest over repeaters lees die daarmee communiceren). Of heeft iemand een oplossing/suggestie voor het probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 21:06 ]