Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PDA] Welke GPS-software kan WEL over de grens navigeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 16:50

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Ik ben niet zo tevreden over TomTom, omdat ik nog wel eens uitstapjes maak naar Duitsland, en dan moet ik steeds met die kaarten zitten klooien omdat TomTom niet over de grens kan navigeren (zonder gebruik te maken van Major Roads). Nu dacht ik dat Navigon Navigator dat wel zou kunnen, maar blijkbaar is dat dus toch NIET zo. De Benelux-kaart van Navigon heeft gewoon een extra stukje Frankrijk en Duitsland eraan vastgeplakt, maar als je naar Spanje wilt moet je een gigantische kaart installeren van 1GB die niet op mijn SD-kaart past (512mb).

Weet iemand hier welke navigatie-pakketten wel over de grens kunnen navigeren? Dus zonder gebruik van muffe hacks, maar gewoon door het aan elkaar lijmen van 2 verschillende deelkaarten.

Ik geloof dat Mapopolis dit kan, maar ik vind het niet echt een geweldig pakket verder.

[ Voor 6% gewijzigd door gday op 08-01-2006 02:38 . Reden: Mapopolis genoemd ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik gebruik zelf een systeem van Mio (269+ : topmodel) en die kan het redelijk goed moet ik zeggen. Weet niet of ze software appart verkopen, maar zal wel te vinden zijn zeker. ;)

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 21:50

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Alturion kan dat wel, je kan zelf ook aangepaste kaarten maken bv een strook die jij wil gaan rijden en dan aan beide kanten een km of 20 erbij pakken...

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
@jvv: hoe heet die software dan? :) ik ga geen apart systeem kopen, aangezien ik al een PDA (Dell Axim) in mijn bezit heb..

@Mildpower: klinkt goed, ik zal Alturion eens bekijken. Ik geloof dat Navigon ook iets dergelijks had met behulp van een programma genaamd MapExport, maar dat schijnt niet meer bij de nieuwste versie te zitten.

Verder nog andere pakketten die kaarten aan elkaar kunnen plakken, of die uitsnedes kunnen maken van kaarten zoals Mildpower noemde?

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
TomTom heeft wel degelijk een West-Europa map die geheel op straatniveau is waarmee je dus door heel Europa kan navigeren zonder van kaarten te hoeven wisselen. Deze kaart is wel 1,5 gieg groot, dus je moet een 2 Gb CF of SD kaartje hebben. En anders gebruik je de PLUS-mappen, dus kaarten van het betreffende land op straatniveau met daarin de Major Roads ingebouwd zodat wanneer je naar Duitsland gaat de Duitsland Plus map in je PDA laadt en dus vanaf huis alleen de hoofdwegen ziet (wat geeft dat?) en eenmaal de grens over op straatniveau overgaat. Dit werkt heel goed. En vanaf je huis weet iedereen toch wel de dichtsbijzijnde 80km hoofdweg te vinden?!

[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 08-01-2006 14:19 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
JazzySOB schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:17:
TomTom heeft wel degelijk een West-Europa map die geheel op straatniveau is waarmee je dus door heel Europa kan navigeren zonder van kaarten te hoeven wisselen. Deze kaart is wel 1,5 gieg groot, dus je moet een 2 Gb CF of SD kaartje hebben. En anders gebruik je de PLUS-mappen, dus kaarten van het betreffende land op straatniveau met daarin de Major Roads ingebouwd zodat wanneer je naar Duitsland gaat de Duitsland Plus map in je PDA laadt en dus vanaf huis alleen de hoofdwegen ziet (wat geeft dat?) en eenmaal de grens over op straatniveau overgaat. Dit werkt heel goed. En vanaf je huis weet iedereen toch wel de dichtsbijzijnde 80km hoofdweg te vinden?!
Ik ben bekend met deze oplossingen, en ik weet ook wel dat het werkt maar ik vind het persoonlijk een vieze oplossing. Ik wil gewoon heel simpel bijvoorbeeld 1 kaart van Nederland en 1 kaart van Duitsland op mn SD-kaart zetten, en dan kunnen navigeren tussen locaties die op de 2 verschillende kaarten liggen, zonder dat je een Major Roads of Europe nodig hebt, of dat je handmatig van kaarten moet wisselen. Mapopolis kan dat bij mijn weten, maar het pakket staat mij verder niet aan.

De website van Navigon zegt dit:
Waarom kan ik met de afzonderlijke landkaarten niet grensoverschrijdend navigeren?

Afzonderlijke kaarten zijn in principe gegevensstructuren die er als bomen uitzien. Als men uit de grote boom Europa welbepaalde deelkaarten selecteert, worden dit nieuwe bomen. De takken van deze bomen passen dan natuurlijk niet meer samen, zodat men deze niet kaartoverschrijdend kan gebruiken.

Met de tool MapExport kunt u echter eigen kaarten aanmaken, waarmee een grensoverschrijdende navigatie probleemloos mogelijk is.
Ik neem aan dat ze het hier over wiskundige grafen hebben. Het lijkt me echter niet onmogelijk om grafen aan elkaar te koppelen door de verschillende vertices aan de grens een speciaal grensovergangsknoop te maken met een bepaalde ID-waarde zeg maar.... ik denk dat Mapopolis dat dus doet.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
*shameless kick*

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-11 11:57
Ik heb tijdelijk een Palm Zire 31 van mn oom te leen en daar zit de software van ViaMichelin bij, en daar kun je ook gewoon uitsnedes maken van een kaart en die op je pda zetten. Weet alleen niet of die ook werkt voor Pocketpc, maar misschien een oplossing?

• Tranquility
  • Nu online
@gday:

Nogmaals, je kan gewoon grensoverschrijdend navigeren met zowel één enkele grote Western Europe map of twee PLUS-mappen van het betreffende land (eentje voor de heen en eentje voor de terugreis, precies wat jij wilt vvolgens mij. Wat is er dan zo "vies" aan deze oplossing? 8)7

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
JazzySOB schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:23:
@gday:

Nogmaals, je kan gewoon grensoverschrijdend navigeren met zowel één enkele grote Western Europe map of twee PLUS-mappen van het betreffende land (eentje voor de heen en eentje voor de terugreis, precies wat jij wilt vvolgens mij. Wat is er dan zo "vies" aan deze oplossing? 8)7
Ik vind het onzinnig om een kaart van 1.5GB mee te nemen als ik er maar een piepklein gedeelte van nodig heb.. daarom wil ik OF uitsnedes maken OF dat 2 kleine kaarten softwarematig aan elkaar genaaid worden.
Het vieze aan de MROE-oplossing is dat je dus niet direct van adres naar adres kunt navigeren met tussenbestemmingen (ook op adresniveau) in de verschillende landen, maar dat je dan handmatig moet wisselen van kaarten.
In mijn openingspost zeg ik expliciet dat ik niet de MROE-oplossing zoek, en in mijn 3e post zeg ik dat nog een keer. Duidelijk genoeg dacht ik eigenlijk... ;)

Ik wil gewoon dus bereiken dat je bijvoorbeeld een route kunt plannen van adres1 (in NL) naar adres2 (ook in NL) naar adres3 (in DE) naar adres4 (ook in DE). Met die pluskaarten gaat dat dus niet (altijd).

edit:
Bovendien, wat nog extra vies is, is dat als ik 2 pluskaarten (NL en DE) meeneem op mijn SD-kaart, ik dus ook 2 keer MROE heb.. en dat is een beetje onzinnig imho.

[ Voor 32% gewijzigd door gday op 10-01-2006 00:13 . Reden: Extra viezigheid ]

• FireFoz
  • Laatst online: 13-11 16:12
Met de nieuwe update van TomTom kan dit wel. M'n schoonvader heeft ook een TomTom (al een jaar ofzo), en had pas een update, en hij kan nu gewoon vanaf hier naar frankrijk rijden in 1 keer...eerst moest ie bij de TomTom na elke grens opnieuw instellen...dus mss moet je ook even updaten ofzo?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
FireFoz schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:58:
Met de nieuwe update van TomTom kan dit wel. M'n schoonvader heeft ook een TomTom (al een jaar ofzo), en had pas een update, en hij kan nu gewoon vanaf hier naar frankrijk rijden in 1 keer...eerst moest ie bij de TomTom na elke grens opnieuw instellen...dus mss moet je ook even updaten ofzo?
Oh, ik heb nog niet geupdate inderdaad.. is dat die nieuwe versie 5.21??

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:08

Sabbi

je denkt aan mij.

NAVMAN SmartST kan over de grens navigeren.
Om precies te zijn, bij navman kan je verschillende kaartsets installeren, en zonder iets aan te hoeven passen over verschillende kaarten navigeren. Bv je woont in Limburg, en hebt dan de kaart van Nederland + de kaart van vlaanderen + de kaart vh Ruhrgebied op je pda gezet. Dan kan je zonder moeite van je huis naar brugge naar keulen rijden.

Verwijderd

gday schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:02:
[...]

Oh, ik heb nog niet geupdate inderdaad.. is dat die nieuwe versie 5.21??
Ja, 5.21 is de laatste versie.
Pagina: 1