bestandssyteem weggevaagd

Pagina: 1
Acties:

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 14:50

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
ok, ik zal het even samen vatten

Omdat windows crashde (zeer zwaar) de boel op nieuw geinstalleerd; scandisk vond toen veel zwende files. later bleek dat mijn N partitie a 35GB (maxtor 160GB SATA) voor het merendeel onbruikbaar was qua data. ok, geen ramp, wat video en mzuiek weg; so be it. nieuwe data die ik erop plaatste was wel leesbaar

nou viel me vandaag op dat op een andere partitie door scandisk (D schijf; 60GB, nogal kostbare data, ook op de 160GB SATA) ook zwende bestanden werden gevonden eve nlater in windows; paar mappen niet toegankelijk; snel gaan backuppen naar mijn windows schijf (De 80GB maxtor) maar ook dat mocht nie tbaten; dingen onleebaar; en na een reboot was de D gewoo nweg; althans; hi jwas er; maar leeg, NTFS bestandensysteem was gewoon helemaal weg.

iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? en hoe ik die data nog kan terugkrijgen (Aerobics/spinninglessen, triathlon video's, totaal 40GB, helaas voor maar 50% gebackupped omdat een 3e (externe) schijf nog in bestelling was)

het gaat om:
MSI i875 Neo2 LSR; hagelnieuw (vervangen, just to be sure)
Intel P4 2.4C 800Mhz boxed
2x512MB Samsung retail
160GB Maxtor SATA
80GB Maxtor PATA

de SATA draait in Native mode config

www.triathlete.nl

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb laatst met GetDataBack, een 60gb schijf die geformateerd was gerecoverd.

Duurt ff maar dan heb je ook wat ;)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• SamTex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03-2022
HMMM, deze problemen heb ik ook zo ongeveer wel.
Ik heb dan een Hitachi ATA schijf en een msi 845 altra-ARU Mobo. up to date
Zowel bij de oude (Splinternieuw op dat moment) als de RMA schijf vertonen die kuren.
Lijkt mij puur iets met incompatibel te maken hebben.
Helaas moet ik werken met mijn systeem en ben er niet meer meej bezig, ik word gek.
Nu zitten al mn andere schijven vol en heb ik 160 gig in de kast waar ik niet mee kan backuppen.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 14:50

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
hem, in principe heeft deze combi 5 maanden lang probleemvrij gewerkt, vaag

ben nu nog even wat just-to-be-sure backups aan het maken naar mijn andere schijven; en dan eens kijken of ik de data kan herstellen; zal GetDataBack eens proberen :)

www.triathlete.nl