Toon posts:

Matrox Parhelia 256MB en een 3D kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb even het forum afgestruind, maar ik heb helaas geen antwoord kunnen vinden :| .

Het gaat om het volgende. Ik speel met een vriend vaak het spel Tiger Woods 2005 op de XBox, nu wilde ik dat natuurlijk ook graag hebben omdat we dit allebei een super gaaf spel vinden.
Het koste wat geld, maar ik heb inmiddels Tiger Woods 2006 gekocht, en tot mijn ontzetting werk het niet!

Ik heb een pentium 4 2800 Mhz. 1024 MB RAM en een Matrox Parhelia 256MB. videokaart. Nu heb ik de readme.txt van het spel gelezen en toen ik de lijst bekeek stond mijn Grafische kaart er niet tussen. Ik zag wel een hele reeks met grafische kaarten staan die wel zou werken.
Mijn probleem is dat ik maar één AGP slot heb en daar heb ik mijn Matrox Parhelia in zitten en alle grafische kaarten die ik nodig heb zijn ook AGP kaarten. Mijn vraag is nu: is hier een oplossing voor. Kan ik bijvoorbeeld een AGP kaart in een vrij PCI slot drukken? Of is er een manier waarop ik een AGP slot kan toevoegen op mijn moederbord o.i.d.

Alvast heel erg bedankt.

Groeten, Edo.

Verwijderd

Nee dat kan niet. Je moet of een PCI videokaart kopen (welke niet bijster snel zijn) of je Parhelia vervangen, maar ik ga ervanuit dat je minstens 2 monitoren hebt.. anders heb je helemaal geen Parhelia nodig.

Verwijderd

2 AGP kaarten in een systeem is geen optie (kan namelijk niet), je kan proberen andere drivers te vinden voor je videokaart (3d party), of een PCI videokaart (PCI 128MB ATi 9250 Club3D videokaart a 59 euro bij www.mr-at.nl) in je systeem te zetten.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 21:59
Het probleem van de Parhelia is dat deze geen DirectX 9.x ondersteund. Via een een bèta relaease op de Matrox site kun je een beperkte DirectX 9.x support krijgen maar garantie dat het werkt heb je niet. Als mede Parhelia (128mb) eigenaar deel ik je nu opkomende gevoel van bekochtheid. Helaas kan ik er niet meer van maken :/

hier vind je de info en de driver

Overigens passen AGP kaarten fysiek niet in PCI slots dus dat zal niet lukken ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 02:00:
Nee dat kan niet. Je moet of een PCI videokaart kopen (welke niet bijster snel zijn) of je Parhelia vervangen, maar ik ga ervanuit dat je minstens 2 monitoren hebt.. anders heb je helemaal geen Parhelia nodig.
Is onzin, Matrox Parhelia is vooral voor 2D appz, je kan ook met 7800GTX 2 maal monitor aansturen!!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 02:11 ]

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 02:00:
Dat ben ik niet met je eens. Aan de ene kant omdat de 2d kwaliteit van matrox zeker op analoog D-Sub niveau onovertroffen is, aan de andere kant zijn er ook nog 'merk' fans. Call me stupid maar vanaf de matrox Millenium 4mb kaart heb ik bijna elk product dat daarna kwam in mijn systemen gehad. Tot het toch niet uitbrengen van Directx 9.x drivers was ik zeer tevreden over mijn Matrox kaarten :)

Verwijderd

Ik wou net zeggen, die support is gewoon goed als ze nog experimentele dx9 drivers maken voor die kaart.

Verwijderd

Probeer de laatste drivers (eventueel betá) + laatste driectX versie (9.0c dacht ik) te installeren en probeer nogmaals.

Volgens review http://zdnet.be/print.cfm?id=20893
DirectX 9
De Parhelia is ontworpen voor DirectX 9-games en bevat dus alle features die Microsoft in de nieuwe DirectX mogelijk maakt.

moet het kunnen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie reacties bekeken en uitgeprobeert, maar het werkt nog steeds niet. ik ben bang dat ik toch over zal moeten gaan op een 3D PCI kaart :'(, ik heb namelijk de Matrox kaart nodig om mijn twee beeldschermen te kunnen aansturen.

Wat kunnen jullie mij aanbevelen. Ik heb een kaart nodig die goed wordt ondersteund door de meeste spellen en dus PCI is.

Edo.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
om 2 beeldschermen aan te sturen kun je net zo goed elke moderne kaart van 't moment aanschaffen, ik kan zo even geen mid/highrange kaart bedenken die geen dualview ondersteund.
met een pci kaart is het moeilijk (onmogelijk) om fatsoenlijke prestaties te krijgen in DX9 games.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je games wilt spelen die Parelia kaart er uit gooien! misschien is er toevallig iemand die er nog een goede prijs voor geeft.

Elke videokaart die je kan kopen voor PCI zal je speelgenot niet echt verhogen. Ik betwijfel of je TGW2006 goed kan draaien op genoemde kaarten. Zoals al vaker is genoemd heeft zowat elke serie grafische kaart wel multi-monitor setup. DVI-VGA of DVI-DVI is aan jou de keus.

[ Voor 19% gewijzigd door kiddyl op 08-01-2006 03:22 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Je kunt naturlijk ook proberen een 2e hands professionele videokaart op de kop te tikken een quadro 3000 o.i.d. of een ati fire serie kaart.

Deze hebben kwalitatief goede analoge uitgangen en er zijn direct x 9 compatible varianten.

Ik heb zelf een quadro 3400 en deze geeft echt een perfect plaatje en heeft multidisplay ondersteuning.

Ik speel zelf ook heel veel battlefield 2 met alles op hoog dus ook 4x aa.

Dan heb je "best of both worlds" de prijs zou echter mischien kunnen tegenvallen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 11:15 ]

Verwijderd

Gebruik je de Matrox kaart alleen maar om de 2 monitoren aan te sluiten? Of ook vanwege grafische programma's?

Verwijderd

Topicstarter
Beiden eigenlijk, ik gebruik veel after effects, photoshop e.d. programma's.

Maar Inderdaad is de dual head functie de belangrijkste reden.

• zeef
Dual DVI of dual analoog? Ik heb in een ander systeem een XFX 6600GT, die heeft standaard dual DVI en als je die DVI poort gebruikt in vergelijking met de Parhelia best een aardig beeld.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
als je zou overstappen op AMD64, zou je dit mobo: Asrock 939Dual-SATA2, kunnen nemen, die ondersteund AGP/PCI-E en PCI tegelijk... dus daar zou je een nieuwe 3d kaart naast je 'oude' AGP kaart kunnen gebruiken...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Dit doet me denken aan twee jaar geleden, toen ik overgestapt ben met pijn in het hart van mijn Matrox G400Max naar een Geforce4 ti4400.
Ik moet zeggen, je went wel aan het verschil in kwaliteit, hoewel die met mijn settings miniem is.
Nu draai ik naast mijn Geforce 6800 een Matrox G450 PCI. Zoiets is ook mss een oplossing? (wel natuurlijk allemaal analoge aansluitingen)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb jullie bijdrages met belangstelling bekeken en ik denk dat ik het volgende ga doen.

Ik moet toch nog een keer een tweede systeem hebben, vanwege de drukte met mijn werk. Dus ik schaf een goede 3D kaart aan en plaats deze in mijn huidige systeem. En ik verplaats mijn Matrox kaart t.z.t. weer terug in mijn huidige systeem als ik het nieuwe systeem heb, en dan zet ik de 3D kaart in het nieuwe systeem.

Bedankt voor jullie uiteleg en oplossingen!
Pagina: 1