[LCD HDTV] Problemen met PlayStation2

Pagina: 1
Acties:

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02 15:03
Hey,

Ik heb enkele weken geleden een LCD HDTV gekocht (Samsung LE32R51), zodat ik de beste ervaring zou hebben met de Xbox360 (en mijn oude tv eigenlijk aan vervanging toe was).

Nu, op mijn Xbox360 heb ik prachtig beeld en loopt alles perfect.

Mijn ps2 daarentegen is heel wat anders:
Bij mijn ps2 is het beeld echt onzuiver, korrelig en je moet echt moeite doen om alles deftig te zien.
Nu heb ik al verschillende keren gelezen dat dit aan de standaard kabels van de ps2 zou liggen, die zijn namelijk niet echt bedoeld om te gebruiken bij HDTV's.
Daarom wil ik eens vragen aan de mensen die ook zo'n HDTV hebben welke kabel ze gebruiken voor hun ps2? :?
Component, S-Video?

Ik heb gelezen dat de component kabel voor het beste resultaat zou zorgen, maar...
de resolutie van mijn scherm is 1366x768 en bij de Xbox360 wordt het beeld uitgerekt als ik component gebruik, omdat die aan een resolutie van 1366x700 heeft en mijn scherm 1366x768. Dit heb ik echter kunnen oplossen door een VGA HD AV kabel te gebruiken, die 1366x768 perfect ondersteund.
Maar ga ik wanneer ik de component kabel op de ps2 gebruik ook uitgerekt beeld hebben?
Ga ik ook een duidelijke verbetering hebben tegenover de standaard kabel?

Alvast bedankt!

Mijn excuses als deze topic in de verkeerde sectie staat.
Ik heb ook verschillende keren de search gebruikt zonder een duidelijk antwoord te vinden.

PSN: Carreon_TO

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 20:05
Neem component voor je PS2! Ik heb het sinds zaterdag, en ik heb mijn scherpte weer terug, wat je met uitrekken bedoeld op de PS2 snap ik eigenlijk niet zo, ik geloof dat je het spel dan gewoon op 16:9 moet zetten ;). Ik heb geen 360 dus kan geen antwoord geven op je 2de vraag. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02 15:03
Hey Denizz, bedankt voor je antwoord! :)

Mag ik vragen waar je die component kabel gekocht hebt en hoeveel die kostte?

PSN: Carreon_TO

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 20:05
www.psxshop.nl . Hij kost 15 euro. Het is wel een 3rd party kabel, en het is geen monster kwaliteit, maar het is gewoon een goede kabel. Ik had hem al na 16 uur na betaling om precies te zijn. :P

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066