Computer/Moederbord dood?

Pagina: 1
Acties:

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:44
Probleem!

Mn pc stond de hele avond aan. Ik ga er achter, beweeg de muis om het scherm aan te doen en er gebeurt helemaal niks.
Na resetten brand even het HD lampje en er gebeurd verder niks, lampje van de monitor blijft knipperen, geen piepjes oid. ( geen signaal toch?).

Ik heb alles afgekoppelt (ook 1 voor 1), bios gereset, andere v-kaart geprobeerd.
(6600GT bios is het eerste wat je ziet tijdens opstart normaal, nu niks)

Specs.
Asrock K7S41GX
AMD Sempron 2300
Geforce 6600GT
Maxtor 40GB HD
1x256 ddr 400
1x512 ddr 400
CD-rom drive
DVD-brander
SB-Live!

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Ikzelf denk dat m'n MOBO dood is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter deze al doorgenomen?
En waarom denk je zelf dat het je moederbord is (afgezien het feit dat die K7S41GXjes nogal de neiging hebben snel dood te gaan).

• Mutatie
Ja doorgenomen. Ik heb dus van alles geprobeerd maar het blijf simpelweg dat de PC aangaat en meer niet, geen piepjes, geen bios scherm helemaal niks. Ik gok erop dat het het mobo is aangezien ik alles eraf heb gehad v-kaart verwisselt en geheugen op alle manier heb geprobeerd en alles steeds hetzelfde resultaat had.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb een keer precies hetzelfde gehad met mijn P3 servertje. Beeld stond op standby, ik beweeg de muis, geen beeld.

Toen gereboot, nog steeds geen beeld. Uiteindelijk bleek het Asus CUSL-2 moederbord dood te zijn gegaan. Ik weet nog steeds niet waar dat aan heeft gelegen, het moederbord zag er nog puik uit en ik had echt een degelijke voeding in de server..

Het zou dus zo kunnen dat je mobo de geest heeft gegeven..

Goud is geen geld

Verwijderd

Misschien is het het mobo, maar weet je zeker dat het niet aan de voeding ligt? Mijn pc boer zei dat 9 van de 10 keer gewoon de voeding kapot is.

• FragileM64
  • Laatst online: 25-05 23:29
Ja het zal wss bord of voeding zijn... Probeer eerst even een nieuw voeding voor je voor niets een nieuw mobo gaat halen

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Ik herken dat, bij een vriend van mij hadden ze precies zo'n moederbord en die was ook gestorven op dezelfde manier. Hij was SOF 2 aan het spelen en ineens kapte zijn beeld er mee. Toen moest ik dat ding weer voor ze fixen en ik kwam tot de conclusie dat het mobo gewoon stuk was. PCI VGA kaartjes enz werkten niet. Toen ze het mobo terugbrachten bevestigde de winkel dat dat mobo stuk was. Beetje toevallig? Zelfde moederbord, zelfde verschijnsel.

• Mutatie
Er zit in feite nog garantie op m'n PC, hoewel ik van alles veranderd heb in de PC (ben benieuwd hoe dat gaat)
Ik breng hem morgen naar de winkel en zal later wel ff posten wat er aan de hand was.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Je hebt gewoon het recht om dingen te veranderen hoor, als je moederbord sneuvelt door niks, dan hoor je dat gewoon nieuw te krijgen, als garantie. Of je moet zelf enorm hebben zitten prutsen maar ik ga er vanuit dat dat niet het geval is hier..

• Mutatie
Ik heb net ook ff een andere voeding getest maar dat was het dus ook niet.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dan kun je dus, zoals al vaker is gezegt in dit topic, er bijna wel vanuit gaan dat je mobo kapot is.
Om dit zeker te weten, probeer ff je zelfde configuratie op een ander moederbord!

• Mutatie
Hij leeft weer. Het moederbord was overleden en is vervangen. :*)
Pagina: 1