Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volume PC regelen via knop.

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik vraag me het volgende af.Weet iemand een kleine draai knop die gemaakt is om het geluid uit je PC te bedienen.
Dus niet het geluid uit je speakers maar gewoon rechstreeks die uit de PC.

Ik weet dat de Powermate dit kan

Afbeeldingslocatie: http://storage1.evectors.it/images/site001692/bigImages/PowerMate.jpg

maar die is mij te groot.
Daarom zoek ik iets kleiner, anders zal ik de powermate moete gaann bestellen en uitkleden :/

iRacing Profile Flickr

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 21:47

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

... Niet echt wat jij zoekt, maar met veel Logitech toetsenborden kan dat standaard. Daar zit al zo'n knop op.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je zou zelf een programmatje kunnen maken in bijvoorbeeld Visual Basic en via de printerpoort een knop aansluiten.

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

Gebruik een rotary encoder (voti.nl) en sluit daar je usb stekker op aan met een stukje electronica, dan zelf een programmaatje (laten) bakken en klaar.

Take a parachute, and jump!

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

real-doc schreef op zondag 08 januari 2006 @ 07:51:
Je zou zelf een programmatje kunnen maken in bijvoorbeeld Visual Basic en via de printerpoort een knop aansluiten.
Heeft niemand zo'n progje ?
Dit komt me goed van pas.

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Verwijderd

Ik heb een hele simpele [male] 3.5mm jackplug naar [female] 3.5mm jackplug, waar een draaiknopje tussen zit. Is dit niks voor je? Kost 5 euro.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Denk dat zo'n jackplug niets is.
Ik wil namelijk gewoon een knop op mn dashboard gaan gebruiken ism CarPC.

Daarom zoek ik iets die via USB of Serial werkt.

Jammer genoeg heb ik geen verstand van programmeren, dus ik zoek iets wat al kant em klaar is.

Of iemand moet al een programma hebben en wat informatie hoe een knop te maken

iRacing Profile Flickr

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

koop die in je SP, rip de potmeter eruit. soldeer een net knopje eraan, beetje netjes wegwerken en klaar. de potmeter kun je met 2 (of 3, denk 2) draadjes naar voren trekken en klaar.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
noksiejus schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:13:
koop die in je SP, rip de potmeter eruit. soldeer een net knopje eraan, beetje netjes wegwerken en klaar. de potmeter kun je met 2 (of 3, denk 2) draadjes naar voren trekken en klaar.
Hij is wel een beetje duur (45 dollar) dus ik verwacht dat de TS vooral een goedkopere oplossing zoekt.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:50

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Serial?

Zoek naar de software van AdLentis, die is eigenlijk voor winamp, maar de oude winamp gebruikt het windowsvolume. Via de software kun je ook gewoon via een serieel stukje hardware wat je zelf maakt het volume regelen :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

kick, ik ben ook opzoek naar een hardwarematige volume control, maar wil weten of er mensen zijn die ondertussen iets gebouwd/ een andere oplossing weten :)

Verwijderd

je hebt kant en klare usb keyboardchippies (http://www.codemercs.de/E_index.html), beetje overdone misschien als je alleen het volume wil regelen, maar je zou bv ook play, pause, mute etc erbij kunnen doen. Moet je alleen even een schakelingetje maken die pulsjes van een draaiknop correct omzet in vol up/down

of nu ik op die site kijk: ze hebben een nieuwe spinwarrior, misschien is dat wat

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:47:
kick, ik ben ook opzoek naar een hardwarematige volume control, maar wil weten of er mensen zijn die ondertussen iets gebouwd/ een andere oplossing weten :)
Ik was van plan om dit te kopen en dan als volume plus mute (door deze in te drukken) te gaan gebruiken.

jammer genoeg heb ik op mn scherm frame in de auto geen plaats om deze bij te doen dus regel ik nog steeds het gelluid via de touchscreen

iRacing Profile Flickr

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:32

sapphire

Die-hard pruts0r

is een Logitech Inet navigator opsnorren geen idee...
Het tobo weg gooien en alleen de HID houden, kun je verder, terug, play, stop en volume regelen en is vrij makkelijk te modden kijkt me :)

Gabriël AM5

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 21-11 14:58
wat ik eigenlijk zoek, (misschien dat iemand gelijk een antwoord weet)
is om bijvoorbeeld via een register edit of wat dan ook mijn extra knoppen van mijn logitech ultra X aan te passen.

want daar zit geen volume knop op. en die zou ik bijvoorbeeld willen instellen met de email en www knop.

en het gaat dus om :

Afbeeldingslocatie: http://www.compito.de/shop/images/ntzlb1.jpg

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:05

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Als het voor in de auto is, waarom hang je je pc dan niet aan de stereo van je auto (al dan niet met een fm-modulator) om daarmee het volume van de pc te regelen?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• CarJunkyXL
nee, is niet voor in de auto
O-)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Ik heb die buttons nu werkend via de gewone iTouch driver, ook al is die niet voor de UltraX officieel, het werkt wel :)

• CarJunkyXL
gaan we proberen ;)

hmmm...krijg het niet voor elkaar 8)7 en zoveel opties heb je niet eens, hahah, wat gaat er mis!? kan je het snel uitleggen?

[ Voor 77% gewijzigd door CarJunkyXL op 15-08-2006 00:06 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Meelobee schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:53:
Als het voor in de auto is, waarom hang je je pc dan niet aan de stereo van je auto (al dan niet met een fm-modulator) om daarmee het volume van de pc te regelen?
Niet iedereen heeft een radio aan z'n CarPC hangen ;)

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1