[XP] Hulp op afstand: welke exe bestand?*

Pagina: 1
Acties:

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:59
Ik probeer hulp op afstand te verlenen aan iemand. Helaas kunnen we elkaar wel uitnodigen maar dan volgt er een foutmelding: "De Hulp-op-afstandsverbinding kan niet tot stand worden gebracht, omdat de externe host-naam niet kan worden omgezet. Probeer het opnieuw."

Ben er al achter, na wat zoekwerk, dat dat waarschijnlijk komt doordat we beiden een router hebben en er dus poorten opengezet moeten worden. Ik heb al wel gevonden dat dat voor hulp-op-afstand via messenger / Windows XP poort 3389 moet zijn.

Als ik bij mijn router (Linksys WRT54G) kijk kan ik poorten forwarden, ik neem aan dat men dat bedoelt met het open zetten van poorten. Maar nu is mijn vraag: voor welk exe bestand moet ik die poort dan opnenen ? Dat kan ik zo snel niet vinden: het is volgens mij niet: RAsupport.exe of remotedesktop.exe, maar wat dan wel ? 8)7

Heb al gegoogled en ook hier op het forum gezocht, ook op de windows site gezocht maar ik kan de naam van het exe bestand zo snel niet vinden ? Of mis ik de boot door te veronderstellen dat poorten forwarden hetzelfde is als poorten openzetten ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geen exe, je moet die poort voor een ip-adres openzetten ;)
TCP poort 3389 naar het interne(192./10.) ip (via ipconfig /all op de pc waar je de assistentie aan gaat verlenen).

Ik zet nog even [XP] in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Wat had je zelf al gevonden op internet? Bijvoorbeeld in Het Grote Poortmappingsverhaal ?

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 07-01-2006 23:17 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 996
@sanfranjake:
Als ik mijn Linksys router benader krijg ik bijvoorbeeld een scherm Applications en Gaming daarin kan ik een poort forwarden naar een ip-adres
Maar dan moet ik aangeven voor welk bestand dat geldt dus welk programma over die poort met de pc op dat ip mag comuniceren.

Moet ik misschien op een andere manier die poort openen en dus niet forwarden ?

(PS het poorten forwarden snap ik op zich wel, heb het ook voor bijvoorbeeld azureus gedaan, ik begrijp alleen niet of er een verschil is in poorten openen en poorten forwarden. Zou mijn router misschien alleen geschikt zijn om poorten te forwarden en niet om poorten te openen ?)

Edit:
Zal het Grote Poortmappingsverhaal eens helemaal regel voor regel gaan doorlezen, had er net alleen even vluchtig doorheen gebladerd . . . |:(

[ Voor 11% gewijzigd door 996 op 07-01-2006 23:31 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat is alleen een naam die jij aan die regel geeft zodat je voor jezelf weet van 'Ah dat is de poort die ik open heb gezet om hulp op afstand te geven' :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• 996
Nou bedankt dan ! Dat had ik dus nog niet begrepen, weer wat geleerd _/-\o_

Zo mijn eigen router staat nu open op die poort. Morgen nog even op de andere router, aan de kant van de hulpvrager, instellen en dan maar weer proberen... :)

[ Voor 52% gewijzigd door 996 op 07-01-2006 23:34 ]