[xirc2ps_cs] pcmcia kaart werkt niet (linux)

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb een probleem met een Xircom RE-100 pcmcia kaart. Deze zou ondersteund moeten worden door de xirc2ps_cs driver. Als ik deze laad verschijnt eth0 in mijn ifconfig overzicht, dus tot zover alles goed. Hij krijgt alleen geen ip nummer van mijn dhcp server.
Volgens /var/log/daemon.log verstuurd hij wel pakketjes, maar die komen niet aan bij de dhcp server. Met ethereal op een andere computer zie ik ze ook niet op het netwerk. Een andere kaart werkt wel in dezelfde computer. Het gaat trouwens om een toshiba 4030cds laptop met Ubuntu (2.6.12 kernel).
Wat zou ik nog kunnen proberen? Ik ben nu bezig met een live cd-tje, biedt ook geen soelaas.

[ Voor 12% gewijzigd door Sir Isaac op 07-01-2006 23:13 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 21:04
Je vergeet te melden welke distro je gebruikt.

Verder zal je kaart toch wel eerst een DHCP-aanvraag moeten doen, typ in je console voor de gein eens
code:
1
dhclient
in.

Je zult ook nog in je netwerkconfiguratie aan moeten geven dat je je IP automatisch verkrijgt, anders mag je bij het opstarten steeds weer
code:
1
dhclient
in gaan typen.

• Sir Isaac
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb dhclient handmatig aangeroepen, en dan zie ik dus geen packages over het netwerk gaan.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 21:04
Maar wat zie je in dhclient zelf? Ik weet trouwens nog steeds niet welke distro je gebruikt.

[ Voor 48% gewijzigd door Vinnienerd op 08-01-2006 00:04 ]

• koffiedrinker
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

@Vinnienerd: Hij geeft aan zijn TS dat hij Ubuntu (met 2.6.12 kernel) gebruikt.

@Sir Isaac: Is die kaart niet gewoon overleden, want als je geen pakketjes ziet op het netwerk is dat meestal wel een teken dat of de kaart of het kabel is overleden.
En je zou ook kunnen proberen of het met een andere dhcp client wel lukt.

Koffie werkt echt!