Toon posts:

[XP64] Rundll32 hungapp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier een klein probleempje.

Normaal moet je computer 14 minuten idle zijn voordat het commando
Rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks wordt uitgevoerd.

Dit kun je ook forceren door het in te voeren in de commandopromt. Doe ik dat dan sluit de service Rundll32.exe niet meer af bij het afsluiten en moet ik hem handmatig killen.
Normaal is Rundll32.exe nooit actief op mijn systeem en volgens Google is dit proces nodig voor een stabiele werking van de PC. En het is bij nooit actief tenzij ik het commando forceer en het handmatig aanroep.

Verder werkt de machine zonder Rundll32.exe prima stabiel en heb ik verder geen problemen.

Kent iemand dit en vooral de vraag ofdat Rundll32.exe ook bij jouw standaard in de taskmanager staat (vaak bovenaan)?

PS: Ik gebruik dit commando vaak voordat ik O&O defrag run. Het scheeld aanzienlijk in opstarttijd en mijn PC krijgt vaak niet de kans om 14 minuten idle te zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 23:03 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

rundll32 is niet iets wat continue zou moeten draaien (het is eigenlijk puur een programmatje om een bepaalde procedure uit een DLL te draaien) :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat doet taskmanager dus ook en die hangt niet als ik mijn systeem afsluit terwijl eigenlijk precies hetzelfde gebeurt als het aan te roepen commando.

Het hangen van rundll32.exe riekt naar een bug. Het lijkt me onwaarschijnlijk een hardwareprobleem tenzij DEP ingrijpt in een process. Of niet?