VOIP met een "standaard" modem router?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 07:08
Aangezien KPN leuk aan het stunten is met internetbellen willen we hierzo overgaan op dat internetbellen echter ik begrijp een paar punten niet.

Eerst een stukje tekst.

Ik heb een Netgear D834 router modem (linkje naar de PDF (6,33MB)

Er zijn diverse ATA kastjes te koop waarmee je over het LAN VOIP kan doen naar mijn weten.
(linkje)

Nu weet ik dat je standaard een nieuwe modem bij de aanbieding van KPN krijgt maar eigenlijk vind ik mijn modem prima en ik hoef niet een nieuwe standaard modem. Mijn vraag is dan ook of de onderstaande tekening kan: (ter info: alle kabels zijn CAT 5E double shielded op de pc kabels na die zijn enkel shielded)
Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/1355/siuatie4fi.gif

Als je de ATA op de switch verbind en de telefoon connector kant aansluit op een doorplug stekker van de telefoons kun je dan meerdere telefoons over laten gaan als je gebeld wordt?

Tevens als het kan met een standaard modem router is dit veilig? Aangezien je wel een poort open zet en hoe zit dit met de VOIP modems?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Dit is geen enkel probleem, zolang je je router maar goed insteld.

• Cave_Boy
Dit is meende ik alleen poort 5060 openen he?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50
Even belangrijk om wel te melden:

Nieuwere routers die hier geschikt voor zijn hebben QoS of een andere manier om te zorgen dat de ata de benodigde bandbreedte krijgt. Anders, als je toevallig iets aan het downloaden bent, krijg je simpelweg amper verbinding.

1. Jij download een bestand
2. Vriendin belt > hoi met mij. Hhhhhhhhh........... mmmmmmmeeeeeeeettttt........
3. Jij rennen naar pc, vriendin heeft al opgehangen.

• Cave_Boy
Ok daar zit wat in.
Als ik dan de standaard KPN modem doe en daarachter een router waarna de bekabeling verder gaat volgens schema maar dan de telefoon waar hij begint (in meterkast ) direct op de KPN aansluit heb ik dan alle telefoons die dan ook overgaan? En als ik dan een simpele UPS erbij zet dan blijft de telefoon gewoon werken neem ik aan he?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euhm, ligt het aan mij, of gaat deze vraag volledig over Internet & Telefonie :?

Voortaan verder kijken dan de eerste paar subfora, niet zomaar dingen in Overige Hardware dumpen :o

Move OH -> IT

Oslik blyat! Oslik!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nijn-01 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:56:
Even belangrijk om wel te melden:

Nieuwere routers die hier geschikt voor zijn hebben QoS of een andere manier om te zorgen dat de ata de benodigde bandbreedte krijgt. Anders, als je toevallig iets aan het downloaden bent, krijg je simpelweg amper verbinding.

1. Jij download een bestand
2. Vriendin belt > hoi met mij. Hhhhhhhhh........... mmmmmmmeeeeeeeettttt........
3. Jij rennen naar pc, vriendin heeft al opgehangen.
Op zich valt dat mee, VOIP gebruikt tenslotte maar 12 tot 64 kilobit bandbreedtte, afhankelijk van de gebruikte codec. Ik heb er hier iig vrijwel geen last van met mijn niet voor QoS geconfigureerde router (alhoewel dat ook met mijn 8mbit/1mbit ADSL te maken kan hebben).

Verwijderd

Houd er rekening mee dat je met KPN InternetPlusBellen ALLEEN 084-nummers op je ATA kan instellen. De gegevens voor de geografische nummers worden niet vrijgegeven en die kunnen alleen op het standaard modem van KPN worden ingesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 16:53 . Reden: spelling en grammatica... ]

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:34:
Houdt er rekening mee dat je met KPN InternetPlusBellen je ALLEEN 084-nummers op je ATA kan instellen. De gegevens voor de geografische nummers worden niet vrijgegeven en die kunnen alleen op de standaard modem van KPN worden ingesteld.
Inderdaad. Daarom is ook die hele constructie bedacht dat je je instellingen via een website van kpn invult, en dat kpn die weer naar je modem stuurt. Dit is om te voorkomen dat je bij de voip-instellingen kunt komen. En zonder die voip-instellingen kun je IPB ook niet op een standaard ATA-kastje instellen
Pagina: 1