[XP] Blauwscherm tijdens installatie xp

Pagina: 1
Acties:

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03 07:24
Hallo ik loop nu al 2 dagen te *****n met mn instalatie van xp..

Ik heb een nieuw systeem samen gesteld maar mn oude hd gaat wel over het bestaat nu uit:

Mobo: Asus a8n-e
Cpu: AMD athlon 3200 venice
Geheugen:1024 dual channel pc3200
Video:Asus gf E6600 silencer
Voeding/kast: Antec Sonata 2 480w

Het verhaal:
Mijn xp pro die op mn hd stond werkt niet meer met nieuwe hardware dus deed ik mn cd van xp erin.Hij starte niet zelf op ook in bios veranderd maar ging nog niet, toen maar ff klooie met opstart disks eindelijk kwam er beweging in.Hij draaide keurig de setup naja alleen eerste deel.Toen begon het nadat ik mn partitie had gekozen waar toen nog mn xp op stond en hij vrolijk ging formatteren vroeg hij daarna om mn floppy er uit wou halen en nog voor dat ik dat deed kreeg ik dan bekende blauwe scherm..

Toen nog keer geprobeerd al die 6 de floppys weer dr door heen en weer blauwe scherm..

weet echt niet wat ik nu moet doen HELP !!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als eerste, je kunt gewoon booten vanaf de XP cd, dus hoef je niet te kutten met floppys.

Daarnaast, test als eerste het geheugen eens, dat is een van de meest voorkomende oorzaken. Welk blauw scherm krijg je trouwens? er zijn er zovele (en de XP setup is zelf natuurlijk een blauw scherm :P)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 20:16
Terw_Dan schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:51:
Als eerste, je kunt gewoon booten vanaf de XP cd, dus hoef je niet te kutten met floppys.
:P)
tenzij er 1 van twee dingen aan de hand is:

1, je hebt een zelfgemaakt XP cd en daarbij microsoft.img niet goed in de bootfile staan.
2, je hebt een illegale cd waarbij regel 1 opgaat

;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

p43000 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:54:
[...]

tenzij er 1 van twee dingen aan de hand is:

1, je hebt een zelfgemaakt XP cd en daarbij microsoft.img niet goed in de bootfile staan.
2, je hebt een illegale cd waarbij regel 1 opgaat

;)
in geval 1, dan zou ik zeker een andere XP cd proberen als die je hebt mogelijk niet eens goed gebrand is.
in geval 2, tja, dan moet je hier niet om hulp komen vragen :P

Kan natuurlijk ook zijn dat booten van cd gewoon uitstaat in de bios, maar dat is zo aangepast natuurlijk.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37
Als ik Wat is de cd titel van win xp pro ?? zie, vermoed ik dat TS nu probeert te booten vanaf een brakke weinig legale CD.

Persoonlijk zou ik beginnen met een goede XP cd en hier eens te roepen wat voor melding je krijgt in dat blauwe scherm.

Is 't een INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE of een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ?

In het eerste geval zou je er goed aan doen je IDE/SATA drivers met F6 te gebruiken, in het tweede geval zit je waarschijnlijk met een brakke CPU, mainboard of memory te werken.

[ Voor 55% gewijzigd door StevenK op 07-01-2006 22:33 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Remco Tr
Dank u allen...

ik dacht gister dan probeer ik win 98 maar te installeren en opeen begint de setup van xp te draaie !! :9~

Ja dat verwacht je niet,,,

het draait eindelijk toppie bedankt _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vermeld voortaan even de exacte foutmeldingen inclusief de 0x0000000 stopcodes. Dat verheldert vaak een hoop :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Remco Tr
Hoop niet dat ik nog x krijg maar zal onthouden voor volgende keer ;)

Heb alleen nu nog error in windows na eigenlijk 2

1 is de nsis error als ik setup bestanden van programma's die ik gedownload heb start
(heb al gezocht maar vond niet echt een oplossing)Afbeeldingslocatie: http://www.h-itt.com/images/nsis_error.jpg

2 bij sommige gedownloade bestanden krijg ik de error: EXTRACTING FILE FAILED. ITS IS MOST LIKELY CAUSED BY LOW MEMORY(LOW DISK SPACE FOR SWAPPING FILE) OR CORRUPTED CAB FILE

Ik heb nog 30 gig over en nog 1 gig aan ram dus...

heb geprobeert om opnieuwe te downloaden en van verschillende sites maar lukt niet.

wie kan me helpen ??
Pagina: 1