Toon posts:

[Laptop]Acer Travelmate 613TXC graphics probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn vriendin ben ik op zoek gegaan naar een 2e hand laptopje omdat ze dat betaalbaar vond en daarom graag wilde. Na een tijdje heb ik een Acer Travelmate 613TXC 1000Mhz 265 ram op de kop kunnen tikken, alleen de accu deed het niet. Dat was niet zo'n probleem.

Nu vrees ik dat ook de Intel Graphics 82815 chipset brak is, de laptop heeft namelijk vreemde kuren zoals:

- Vreemde verticale strepen verschijnen soms ineens in beeld, soms loopt hij hierbij ook vast voor 1 minuutje, komt dan in 265-kleuren modus terug met een apparaatstoringsmelding
- Sommige letters in windows test worden niet weergegeven, b.v.: "Bezig met downloaden van blaat.mp3" wordt dan weergegeven als iets in deze richting: "Be ig me do n den van bla t.m 3" of iets dergelijks
- Vanaf vandaag start de laptop na zo'n vastloper niet altijd goed meer op, kom dan in een blauw errorscherm met een foutmelding (hij start nu wel weer, vermeldt m hier zodra ik hem weer krijg)

Na dergelijke problemen en een reboot prompt het systeem dat de apparaatstoring zeer waarschijnlijk te wijten is aan de intel graphics 82815 chipset.

Ik heb de nieuwste driverversie gedownload, 6.7 van intel.com, de nieuwste directX, de nieuwste chipset drivers, bios geflashed, herinstall winXP Pro SP1.

Zou het te maken kunnen hebben met een driverconflict (oude hardware, nieuwe software) of is deze graphics chip echt afgeschreven en is het geld eraan uitgegeven verloren? :(