Toon posts:

Geen USB op mobo. USB-kaartje werkt niet. Andere optie?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een ouwe pc waarop geen USB op het moederbord zit. Een USB-kaartje heb ik geprobeerd, maar niet aan de praat gekregen. BIOS-instellingen, andere PC-sloten e.d. geprobeerd. Mijn vraag is daarom: bestaat er iets anders waardoor ik toch USB-apparaten op het systeem aan kan sluiten?
Groet, Marijn

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 16:09

Just_I

What did you just say?

Welk OS gebruik je? Heb je de drivers van de usb kaart geïnstalleerd? Welke specs heeft de pc?

Kortom, wat meer info graag.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welk mobo heb je?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

sommige goedkope USB kaartjes zijn heeeel berucht vanwege de chipset die er op zit.. als je er een zoekt die praktisch altijd werkt, neem dan een met een NEC chip er op.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 15:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

geef eens wat meer detail idd. Dit is wel erg magere info. Laat de forumpliesie het maar niet zien ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
misschien is je pci slot 1.1 of 1.0 , en je kaartje 2.2 of 2.1 , dan werkt dat gewoon niet ,

ik denk zelfs dat je voordeliger af was om gewoon een nieuw mobo en proc en ram te halen ,

maar echt , ik zou het gewoon proberen met het oudste usb kaartje dat je kan vinden , liefst zelfs een pci 1.1 kaartje , anders kan je moederbordje , (waarschijnlijk een i430vx chipset ofzo ) dat nooit aan

en ik weet dat want ik heb hetzelfde probleem gehad

ik zou wel graag veel meer info weten , zoals welke processor ,welk moederbord ,is er al usb op het bord , en wat voor OS heb je ,en eigelijk wat er in je computer steekt ,en welk besturingssysteem je gebruikt want dit antwoord is eigelijk een berekende gok , en als je alle informatie geeft dan kunnen wij je een hele hoop meer en gericht advies geven .

[ Voor 39% gewijzigd door successor op 08-01-2006 10:53 . Reden: lay-out en inhoud ]

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

successor schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:49:

ik zou wel graag veel meer info weten , zoals welke processor ,welk moederbord ,is er al usb op het bord , en wat voor OS heb je ,en eigelijk wat er in je computer steekt ,en welk besturingssysteem je gebruikt want dit antwoord is eigelijk een berekende gok , en als je alle informatie geeft dan kunnen wij je een hele hoop meer en gericht advies geven .
Er is geen USB op het moederbord dat geeft hi jook al aan in zijn post.
Maar voor de rest geef wat meer info

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:52:
[...]

Er is geen USB op het moederbord dat geeft hi jook al aan in zijn post.
Maar voor de rest geef wat meer info
Maar veel P1 borden hebben wel USB headers maar nog geen USBpoorten op het bord zitten. Vaak si het dan net zo makkelijk gewoon hier de USB poorten aan te hangen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sorry maar met zo weinig info kunnen we niets...

Er staat niet voor niets in het PMG Beleid dat je volledige specs moet geven.

Zoals al genoemd is hebben veel AT mobo's USB headers, dus misschien hoef je alleen een paar poorten te scoren die je op die headers aan kunt sluiten. Verder zou het kunnen dat je een USB 2.0 kaart hebt proberen te gebruiken die een PCI 2.2 bus eist. Allicht dat een kaart die met PCI 2.1 overweg kan (alle USB 1.1 kaarten en een aantal 2.0 gevallen) wel zou werken.

Maar wederom, dit is puur speculatie, als je zelf van geen kanten genoeg info geeft kunnen wij geen definitief antwoord geven. Daarom heeft dit topic geen zin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.