Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] 10x een reply -> nieuw topic mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Sommige users profiteren alleen maar van de kennis van anderen. Ze openen steeds topics en antwoorden nooit in topics van anderen. Bovendien weten ze daardoor vaak niet eens hoe een startpost eruit moet zien.

Mijn voorstel: Eerst 10 keer een reply in een topic van een ander voordat je een eigen topic kan starten.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nee

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

Waarom zou een user die vooral eigen topics start per definitie een negatieve inbreng hebben op het forum? :)

Lijkt me erg betuttelend om deze eis neer te leggen, dan kun je beter die mensen die veel eenvoudige topics openen aanspreken op hun gedrag dan het technisch onmogelijk maken om prettig te posten. De oplossing zoals jij die voorstelt vind ik erger dan de kwaal.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Want dan krijg je dingen als [rml]P_de_B in "[ Feat] 10x een reply -> nieuw topic moge..."[/rml]

Mensen gaat posten zonder echt inhoud aan hun post te geven, puur om weer een nieuwe vraag te kunnen stellen. Daarnaast heb je soms periodes dat je wat meer vraagt dan dat je post in andermans topics. Ten slotte kan een forum ook niet bestaan zonder mensen die topics openen :)

[ Voor 10% gewijzigd door P_de_B op 07-01-2006 21:08 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
"Dat soort users", die dus geen moeite doen zoals in de policy's staat, zullen dus even flink wat oneliners en andere onzin dumpen. Postcount als vereiste is altijd erg funest voor de kwaliteit van de posts. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 07-01-2006 21:09 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Als je dit soort dingen gaat adden dan krijg je vaak van dei offtopic/snelle posts om even snel postcount op 10 te zetten. Vervolgens dumpen mensen hun eigen topic waar ze vaak even voor kwamen.

Wat eventueel wel een idee is, is dat mensen die onder een bepaald laag aantal postcount (10 bijv.) zit eerst hun topicstart goed moeten laten keuren door een moderator. Na die 10 goedkeuringen heeft een user ongeveer wel geleerd hoe ie een TS moet maken en wordt t.net er schoner door.
Dus user maakt topic > stuurt topic > valt in moderator room.
- moderator keurt goed > user krijgt auto pushmessage dat topic goed is > topic is geplaatst
- moderator keurt af > user krijgt auto pushmessage (+ eventueel waarom) dat topic fout is.

Dat laatste betekent wel dat de moderator meer werk krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 07-01-2006 21:20 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Het lukt me niet er een mooie searchquery voor op te stellen, maar zowel het voorstel van de TS, en dat van Rakkerzero is meermaals langsgekomen. Eerstgenoemde zelfs zeer vaak, en altijd afgeschoten o.a. met de genoemde argumenten.

DM!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zerora schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:18:
Dat laatste betekent wel dat de moderator meer werk krijgen.
Nou, ik kan je verzekeren dat dat een behoorlijke hoeveelheid werk is. Tel daar ook het bijsturen en communiceren met de user in kwestie bij op en je hebt er een dagtaak aan.

Daarbij zijn we geen schoolmeesters die mensen aan het handje nemen, enige sturing is prima maar dit is wel erg overdone imho :)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Ja dat is ook wel weer zo.

Naja, ander idee dan waar ik ook aan te denken zat:
Als men hun eerste topic gaat plaatsen krijgt men stap voor stap de policy regels voor hun neus. Als men dit allemaal heeft goedgekeurd dan mag men hun topicje plaatsen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zerora schreef op Saturday 07 January 2006 @ 21:29:
Ja dat is ook wel weer zo.

Naja, ander idee dan waar ik ook aan te denken zat:
Als men hun eerste topic gaat plaatsen krijgt men stap voor stap de policy regels voor hun neus. Als men dit allemaal heeft goedgekeurd dan mag men hun topicje plaatsen.
Hoe denk je dat ik een programma installeer? Ik lees die gebruiksvoorwaarden echt niet door, het is een eenvoudige "I accept the terms...." en gaan met die banaan :Y)

Ik voorzie dat dus ook met het openen van topics in dat geval.

Ik zie meer heil in minder regels, duidelijker regels en beter vindbare regels. Dan kost het ook niet zoveel moeite om ze na te leven.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Nee, maar zoals mn laatste suggestie worden ze nog even onder de aandacht gebracht voor de user. Met duidelijke waarschuwingen erbij en de user gaat er zich echt wel aan houden.
Althans de meerderheid waarschijnlijk omdat ze geen risico willen lopen op een 'nieuw' forum.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Waar het mij om gaat is dat het soms een hoop tijd kost voordat ik een reply heb getypt. Als ik dan achteraf kijk naar de myReact van de starter, dan krijg ik spijt dat ik mijn tijd verspild heb aan iemand die nooit iets terugdoet.

Wat voorbeelden: Blubstaff, Sapato, TheBlasphemer

Misschien is een verhouding van 3 (ander) op 1 (eigen) wat beter (1 op 1 kan ook).

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Zerora schreef op Saturday 07 January 2006 @ 21:34:
Met duidelijke waarschuwingen erbij en de user gaat er zich echt wel aan houden.
Dat betwijfel ik. Een deel wil, en een deel niet. Bovenaan bij insert_message staan zat waarschuwingen. Als die gelezen en opgevolgd zouden worden zouden er al amper topics meer hoven worden gesloten.
Daos schreef op Saturday 07 January 2006 @ 21:38:
Waar het mij om gaat is dat het soms een hoop tijd kost voordat ik een reply heb getypt. Als ik dan achteraf kijk naar de myReact van de starter, dan krijg ik spijt dat ik mijn tijd verspild heb aan iemand die nooit iets terugdoet.
Wat een onzin. Alsof de enige bijdrage die je kan leveren het reageren op iemand anders z'n topic is. GoT is geen helpdesk, maar een discussieforum. En dat betekend ook dat het posten in een topic niet gelijk staat aan helpen, een topic posten niet direct gelijk staat aan geholpen worden. Zo is er minstens één user in PW die volgens mij een ~90% ratio heeft, maar wie zijn topics een goede bijdrage aan het forum zijn: ze zijn doordacht, leuk om te beantwoorden, en het levert een bijdrage aan de knowledgebase.

DM!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Oftewel: Nee, we gaan dit soort beperkingen niet opleggen aan nieuwe users.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.