Toon posts:

Firmware voor Daewoo DHR 8105

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb rond de kerst een Daewoo DHR 8105 gekocht. Dit is een DVD recorder met een HD van 160 Gig. Hierin zit een DMN 8652 chip die bijna alles afhandeld. De HD is een Maxtor 6L100PO.

Op geen enkel PCB staat Daewoo, en buiten de LCI chip, Maxtor hd en PhilipsDVD brander heb ik geen merknamen kunnen vinden. Wel overal de code DG-M22D1D.

De reden van dit verhaal is dat ik op zoek ben naar firmware voor dit apparaat, danwel meer technische specificaties van dit apparaat. Hiermee wil ik realiseren:
- Er is slechts 10 % van de HDD gereserveerd voor DIVX, deze verhouding wil ik veranderen
- Het doel dat ik niet steeds met DVD's en Videobanden loop te wisselen wil ik voorkomen. De macrovison bescherming vindt het niet goed dat ik de DVD's of Video's overzet op de HD. Bij een vergelijkbare LiteOn kun je dat uitzetten.
- De hd heeft een gewone ATA aansluiting. Ik wil graag lezen of er risico's zijn wanneer ik deze middels pc ga benaderen
- Sommige AVI bestanden ziet hij niet op de DVD, ik denk dat hij niet weet welke codecs het zijn, en ze daarom niet wil zien.

Wie kan mij op weg helpen.

Mvg
Klaas Jan

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
* kick *

Ik ben ook wel benieuwd, kan helaas niet alle avi's afspelen, volgens mij omdat niet alle audio codecs worden ondersteund. (diegenen die wel worden afgespeeld zien er overigens wel erg goed uit)

Ik had nog een aanvullende vraag, en heb lang zitten twijfelen of dat nou in een nieuw topic moest of niet, maar toch maar hier neergezet:

In de handleiding staat dat je het "geheugen van de timeshift functie" ook kunt bewaren. Dus je zit bijvoorbeeld live of via timeshift te kijken, en je bedenkt je opeens dat je datgene wat je net zag wil bewaren. theoretisch zou het mogelijk moeten zijn, want je kan terugspoelen, en opnieuw bekijken. kun je het nou ook bewaren?