[XP] Multiple users WinXP gebruiken m.b.t aparte functies PC

Pagina: 1
Acties:

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 16:55
Tot nu toe had ik twee PC's: een snelle om te gamen met een CRT monitor en een andere, minder snelle voor het standaard "email/internet/office/itunes/nero/video-renderen/gsm-software"-gebeuren met een TFT.

Nu wil ik een nieuwe, snelle game PC kopen en omdat gamen nu prima kan op een TFT, wil ik terug naar 1 PC met TFT-scherm. Echter gebruik ik nogal veel uiteenlopende software, die op de achtergrond nogal wat resources gebruiken (ook al na startup WinXP en ondanks zoveel mogelijk uitvinken in msconfig). Omdat dit nadelig is bij het spelen van games, wil ik een zo kaal mogelijk systeem als ik ga gamen. Mijn gamePC is nu zo kaal mogelijk en daar merk je heel duidelijk een betere performance.

Mijn idee is om in WinXP multiple users aan te maken en dit te gebruiken als "multiple functions":
Dus een voor gamen en een voor het overige werk. Zijn er mensen die dit op deze manier ook zo
geinstalleerd hebben? Kan je hardware uitzetten per user (bijv. bluetooth dongles) of zal dit altijd
bij alle users aanwezig zijn? Als je switched van het algemene deel en je wilt gaan gamen en je doet
dit d.m.v. "Switch user" i.p.v. een gehele reboot wordt dan het geheugen en virtual memory ook leeggehaald, zodat je max. performance krijgt bij het gamen? De microsoft site en andere sites geven veel info over user rechten, maar gaan niet in op hoe de PC met meerdere users omgaat.

Of zijn er nog andere, betere mogelijkheden om gamen en overig computer gebruik gescheiden te houden op 1 PC?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gebruik vmware of virtual server (kost je 189 voor vmware en 99 dollar voor virtual server)

kan je netjes meerdere pc's draaien op 1 pc
* Zwelgje doet dat ook zo met 4gb ram en 2 procjes, vm's op een aparte raidset
bloedje snel :P

www.microsoft.com/virtualserver
www.vmware.com

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 07-01-2006 20:45 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Als je met rechts klikt op Mijn Computer en dan het tabblad hardware kiest, kun je daar hardwareprofielen gaan instellen. Deze kun je koppelen aan gebruikers.
In de Windows Help staat dit wel uitgelegd ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb gewoon 2 partities gemaakt en op beide XP gezet. Deze worden aangestuurd via een boot manager, dus in beide gevallen werken ze van een eigen C: schijf. De ene partitie gebruik ik voor m'n "zakelijke" doeleinden (videobewerking, office e.d.). De andere partitie gebruik ik om te games. Zo zitten ze elkaar nooit in de weg en kan ik op beide ook andere drivers installeren. Zo heeft de game versie de snelste videodrivers, terwijl ik dat op de zakelijke versie niet nodig vindt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Koelie73
Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 20:45:
Als je met rechts klikt op Mijn Computer en dan het tabblad hardware kiest, kun je daar hardwareprofielen gaan instellen. Deze kun je koppelen aan gebruikers.
Ik heb dat geprobeerd: Twee aparte hardware profielen aangemaakt en een tweede user met admin rights. Echter dat koppelen lukt me niet. Ik vind er ook online niets over terug; ook niet in de knowledge base van MS. Weet je zeker dat dit mogelijk is? Het hardware profiel moet je al kiezen bij de bootup van winxp. Dus als je alleen van user wisselt vanuit winxp, krijg je deze keuze niet meer. Tenzij je nog ergens anders het hardware profiel aan die user kunt koppelen. Maar dan zit het ergens diep verborgen in de realms van winxp...

• Koelie73
Microkid schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:50:
Ik heb gewoon 2 partities gemaakt en op beide XP gezet. Deze worden aangestuurd via een boot manager, dus in beide gevallen werken ze van een eigen C: schijf.
Doe je dat gewoon met de ingebouwde boot manager die je tijdens het opstarten via F11 kunt kiezen na de Bios info? En hoe krijg je het voor elkaar om twee C-schijven te hebben, zonder dat die t.o.v. elkaar ge-renamed worden? Of wordt dat automatisch geregeld tijdens de install van een multiboot? Ben hier helemaal niet in thuis...
:?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bootmanager van System Commander of Partition Magic gebruiken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 07-01-2006 23:06 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Koelie52836 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:42:
Kan je hardware uitzetten per user (bijv. bluetooth dongles) of zal dit altijd
Dit kan inderdaad - eventuele services die je zou willen stoppen kan je doen met bv. 'sc stop (servicename)' in een batchfile die je in je startup van je "Game" user stopt :P
Als je switched van het algemene deel en je wilt gaan gamen en je doet dit d.m.v. "Switch user" i.p.v. een gehele reboot wordt dan het geheugen en virtual memory ook leeggehaald, zodat je max. performance krijgt bij het gamen?
Switch user kan weer niet tussen hardware profielen switchen, dus dat is niet handig. Het beste kan je volledig uitloggen (dat is nog wat anders dan switch user iirc) :)

• Koelie73
Microkid schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:32:
Bootmanager van System Commander of Partition Magic gebruiken :)
Ik heb gisteren de hele middag en avond zitten klooien met Bootmagic van Partition Magic 8.0. Maar het lukte helaas voor geen meter... :'(

Ik heb twee harde schijven (250 gig), die allebei al uit een apart systeem komen. Ze hebben dus allebei een C-schijf en dan nog een of twee partitites. Op een van de twee schijven heb ik een kleine FAT32 partitie aangemaakt en er Bootmagic opgezet. Ik krijg echter allemaal problemen.

Als de ene schijf de "master/default" is, dan krijg ik als ik de andere kies een error "autochk program not found - skipping autocheck". Als ik de schijven omdraai gebeurt hetzelfde bij die andere schijf. Dit is op zich logisch omdat een van de twee C-partities hidden is, als de andere actief is. Volgens vele forums op het net moet je dan met PTedit.exe het partition type van 0x17 naar 0x07 veranderen. Het vreemde is dat ie daar bij mij al op staat. Ook "unhide partition" met partition magic lost het niet op. Na een reboot is de partitie weer hidden. Als ik in plaats daarvan reboot naar de partitie die ik juist wilde 'unhiden', komt weer de melding:"autochk program.....". Dit wordt altijd gevolgd door een reboot, dus de enige manier om op die schijf te komen is het disconnecten van de andere.

Kortom: Twee identieke SATA schijven, met elk WinXP SP2 krijg ik niet beide goed werkend met Bootmagic. Een van de twee werkt, de ander loopt vast op de hidden partition... Weet iemand misschien nog een andere oplossing...? :? Inmiddels is van die schijf die problemen geeft volgens mij de MBR redelijk in de war... fixmbr of fdisk mbr pakt ie niet in de console en ook niet in Dos omdat het NTFS schijven zijn. Zijn er windows progjes om het MBR te fixen?
Pagina: 1