Toon posts:

Duitse laptop, azerty toetsenbord.

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben van plan om in Duitsland een laptop te kopen. Deze konden ze helaas alleen leveren met een Azerty toetsenbord layout.
Ik ga ervan uit dat het aantal toetsen en de vorm hetzelfde is, alleen dan azerty en : ; " . , etc op een andere plek. Aangezien ik wel redelijk blind kan typen kan ik dan ook gewoon in Windows doen alsof ik een Qwerty toetsenbord heb?

Ik hoef hier alleen bevestiging van of dit kan, en eventueel nog een tip met betrekking tot Azerty toetsenborden, bedankt.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-12 16:38
Ja dat kan. Misschien ken je de "feature" in windows waarbij je 2 (of meer) talen kunt instellen, in nederland hebben heel veel mensen zowel engels als nederlands ingesteld. Bij nederlands hebben ze vaak een andere toetsenbord indeling (de nederlandse) dan bij engels (US International) waardoor ineens al je toetsen ergens anders zitten, behalve de letters en cijfers :P

Jij wilt US International gebruiken op je azerty keyboard. Zover ik weet zijn die wel hetzelfde ingedeeld als een standaard toetsenbord (dus je hebt dezelfde toetsen, maar een andere lay-out).

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De z en de y zijn ook verwisseld :) Sorry, zat aan een Duits tobo te denken :P
Om welke laptop gaat het? Er zijn vaak ook qwerty tobo's los te koop voor laptops.

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 07-01-2006 20:45 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Mijn ervaring uit het verleden (toen ik toevallig iemand met zo'n toetsenbord tegenkwam) leert dat het Azerty toetsenbord behoorlijk afwijkt van een Qwerty toetsenbord en dat het niet lekker typt.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt

http://www.alb-computer.d...?products_id=727&cPath=81

over deze laptop. Een BEMI (clevo) barebone laptop die ik natuurlijk gevuld heb een paar componenten die eronder staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 20:44 ]

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
ALB levert voor de MSI gewoon US layout keyboards. Heb je ze wel gemaild, want vaak staan dat soort dingen niet op de site zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Indeed, voor de MSI krijg je de US layout. Ik heb dat MSI 2xx topic doorgelezen en daarna heb ik hun ook meteen gemaild of ze layout hadden voor die van BEMI. Die hadden ze helaas niet :(

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zelf heb ik is een hele dag dell laptop toetsenborden moeten vervangen :O Das geen leuk werk.

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
wellicht de werkelijke fabrikant aanschrijven? Meestal is dat Quanta Computer. Hier komen vrij veel OEM laptops vandaan.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Verwijderd

naar mijn ervaring zijn de toetsen niet altijd gelijk van vorm: men kan dus niet zomaar enkele toetsen vervangen! bij de leestekens kunnen ze eventueel smaller zijn.

• SteelyDan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 11:04
Soms kun je de toetsen er vanaf halen en omwisselen. ;)
Op de duitse toetsenborden zitten vaak ook nog eens standaard de letters met umlaut
op het bord geprakt. :X

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Je kan het gewoon instellen als je toch blind kan typen. Ik heb zelf ook een duitse Laptop namelijk de Benq Joybook 3000. Ik had toen ook het probleem dat de z en de y verkeerd stonden evenals de div. andere tekens, maar als ik blind type hep je daar geen last van. Ik heb sinds eenhalf jaartje een NL toetsenbord ervoor besteld in nederland en geinstalleerd zonder problemen. Dus laptop goedkoop in duitsland gekocht en voor 35 euro nieuwe toetsenbord besteld bij Benq.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook de fabrikant van de laptop gemaild. Ook zij hadden geen US layout :(

Ik verwacht nu dus het aantal toetsen/vorm hetzelfde is en dat het blind typen wordt. :) En hopen dat ze eens US layouts gaan maken.
Pagina: 1