Heb hier met een Asus a8n-sli premium twee 160 GB seagate PATA harddisken aan de nforce 4 IDE controller gehangen. Met deze twee schijven heb ik een stripeset (RAID0) gemaakt, welke bij het opstarten ook gewoon als 'healthy' wordt weergegeven. Zodra ik in windows xp (professional) kom is de hele stripeset echter volkomen onzichtbaar, ook bij 'disk management'. De NVRAID staat ingeschakeld in het BIOS en de nForce IDE drivers zijn geinstalleerd. Hoe kan die dan toch nog onzichtbaar blijven?
Heb je ook de RAID drivers geinstalleerd? dat zijn andere drivers dan die van je IDEcontroller.
Bij het installeren van de nForce drivers heb ik de IDE drivers van nVidia ook meegeinstalleerd; in het tekstveld daarbij stond vermeld dat die nodig waren om de nvraid functies te kunnen gebruiken in windows. Of zijn er nog meer drivers nodig?
edit:
offtopic: wat ga je doen met 375 DIMMetjes
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 20:12 ]
De Premium had dacht ik een Silicon Image RAID chip aan boord, daar heb je deze driver voor nodig http://dlsvr02.asus.com/p.../silicon/Sil3114_1100.zip
Nee, de silicon raid chip heb ik express uitgezet, gebruik de raid van de nvidia, omdat ik geen SATA maar PATA harddisken wil stripen.
Bij mij was mijn raid set (mirrored) pas zichtbaar nadat ik de drivers had ge-herinstalleerd _na_ de configuratie van mijn raid set.
Heb je ook een re-scan gedaan van je schijven in disk-management?
Heb je ook een re-scan gedaan van je schijven in disk-management?
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Verwijderd
je hebt naast de ide drivers OOK de nforce nvraid drivers nodig anders gaat het niet werken.
Als het goed is staat er bij device management iets van: nvidia nforce raid controller (3keer) en daar moeten dus die raid drivers op komen.
Als het goed is staat er bij device management iets van: nvidia nforce raid controller (3keer) en daar moeten dus die raid drivers op komen.
De nVidia raid controller staat inderdaad als "Unknown device" in de Device manager. Als ik de driver ervoor echter probeer te installeren krijg ik de volgende error (net als het installatieproces lijkt te zijn afgelopen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| There was a problem installing this hardware: NVIDIA nForce(tm) RAID Class Controller An error occurred during the installation of the device. The installation source for this product is not available. Verify that the source exists and that you can access it. |
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:10:
edit:
offtopic:
Een soort deurgordijn maken
Een soort deurgordijn maken
Nou ja, die nVidia RAID ging gewoon niet werken, dat was na x uur wel duidelijk. Probleem opgelost door die hele controller gewoon uit te zetten en in windows de twee volumes als stripeset samen te nemen. 't is uiteindelijk toch allebei software RAID, dus voor de performance zal het weinig uitmaken.
Heb je in bios de RAID ingeschakelt?
Heb 'r niet veel verstand van maar ben pas mijn bios doorgeweest en zag meerdere Raid opties.
Heb 'r niet veel verstand van maar ben pas mijn bios doorgeweest en zag meerdere Raid opties.
[ Voor 57% gewijzigd door GWM op 08-01-2006 15:43 ]
In de BIOS heb ik ongeveer alles geprobeerd wat maar mogelijk isGWM schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:41:
Heb je in bios de RAID ingeschakelt?
Pagina: 1